• Akira Öken

IVF hösten 2019

Jooosen skrev 2019-12-10 17:12:29 följande:

Aa jag förstår. Min cykel har typ aldrig varit såhär lång. Rd 13 idag med blasto. Ovitrelle borde verkligen va ute nu. Vågar inte testa innan fredag tror jag!! Är så jävla rädd att kroppen lurar mig. Men tappen är helt stängd, ömma bröstvårtor och en smått molande värk. Kanske det gått vägen ändå!!

Tänker på dej och håller tummarna!
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2019-12-13 07:05:04 följande:

Har inte kunnat sova inatt. Testdag idag. Ruvardag 16 med blastocyst. För första gången i mitt liv och snart 3 års kämpande har vi fått ett starkt o fint gravtest! Jag tror inte att det är sant!!!!!

Åh vad underbart! Stort grattis! Kram
  • Akira Öken
    LLW skrev 2020-01-10 09:55:17 följande:

Det blöder lite hela tiden typ. Inte som mens men mer än vad som känns okej. Har gett upp nu och väntar bara in ultraljudet så vi kan få det bekräftat och ta bort det.

Hur såg det ut på vul? Fick ni några svar inför en ev nästa behandling?

Vill bara lämna en kram och kärlek. Det är så fruktansvärt svårt detta, men jag håller också tummarna och hoppas för er. Förstår att ni kanske inte vågar ha något hopp. Jag minns hur det var.

Vid alla mina försök betydde blodet att det misslyckats, förutom vid det sista där det betydde att ett av två embryon inte klarar sig. Jag minns hur fruktansvärt dåligt jag mådde då och hur jag bröt ihop fullständigt när blodet kom. Det var vårt sjätte försök och jag tror det var sjunde överföringen. Jag trodde aldrig det skulle gå, men det gick bra. Han är fyra ochcen halv månad nu.
  • Akira Öken
    LLW skrev 2020-01-10 12:12:00 följande:

Hade ni alltså gjort en dubbel återföring och en klarade sig trots att du blödde?

Exakt. Jag började blöda lite på ruvardag 9. Samma dag som jag testat och fått mitt livs första plus. När jag några dagar senare började blöda riktigt mycket rött blod fanns inget hopp kvar. Men blödningen upphörde och testen blev starkare.
  • Akira Öken
    LLW skrev 2020-01-13 16:33:39 följande:

Det här är helt sjukt men.. vi såg hjärtslag. Är fortfarande i chock tror jag.

Första läkaren var en ung och ganska ny, så när han letade runt såg han inte mer än en hinnsäck med kanske något i. Så han ringde in en kollega som kändes väldigt kunnig, och han kollade runt och sa ganska snabbt att han såg hjärtaktivitet. Han visade på skärmen och det var verkligen någonting där som pulserade! Herregud. Kan inte fatta riktigt. Det är ju så läskigt tidigt fortfarande men någonting är det som lever där inne! Han såg bara en enda hinnsäck tydligt, men kunde ana något bakom den som ev kan vara den andra. Den kan ju isåfall vara tom, och att det är därför jag haft blödningar.

Vi ska försöka få ett nytt ultraljud tills nästa vecka, kanske i slutet på veckan så det hunnit hända något. tills dess.. ja vad fan gör man? Kan man hoppa en vecka fram i tiden på något sätt?

Wow! Grattis! Vad man gör? Man släpper fram lite lyckokänslor även om det är läskigt, firar och försöker återhämta sig. Kram!
Svar på tråden IVF hösten 2019