• Suckxxx

IVF hösten 2019

Hej till er alla som precis som jag längtarrr efter en bebis att jag snart kommer spricka!! ????

Jag hoppar in här! Jag har också gjort vår första ivf.

Hur många av er som är runt 35 har varit med om en misslyckad första försök utan att det ens blev plus? Gjorde mitt första försök med 5 dagars odling. Men orolig att åldern ska minska mina chanser! ????

• Suckxxx
    Doftljuset skrev 2019-12-02 08:04:46 följande:

Skickar en kram till alla och positivitet!

Det man behöver men ibland inte orkar höra eller ta till sig.

Vad vi är bra och starka.

Jag är på ivf karusell 2

Första försöket sket sig totales, äggen slutade dela sig på dag 5.

Så otroligt rädd att detta ska ske igen. Ska på 3:dej ul imorgon så hoppas nu på äggplock i veckan.

Kram alla!

Om man får mens som vanligt utan att plussat hur vet man när äggen slutade dela sig? Samt vilken ruvardag.

Jag fick mens på ruvardag 8 redan två dagar innan ordinarie menadag. Jag är osäker på om jag kommer få plus då jag känner på mig att det inte tog sig. Det är hemskt att veta att det inte ens tar sig :(((
  • Suckxxx

Misslyckades efter första ivf försöket ????

En fråga, jag håller på att läsa en hel del om barn som blivit till med frysta ägg. Det sägs att chansen är större att bli gravid då kroppen oftast är mer i balans än vid färsk på grund av alla hormoner vi får. Jag håller verkligen tummarna.

Ni som känner till andra som fått barn med fryst embryo Stämmer det att barn med frysta embryo oftast är större i kroppasstorkelen än barb som blivit till med färsk/naturlig. Vilket kan ibland leda till komplikationer. Vad händer om man blir gravid med tvillingar med två frysta embryo. ?

• Suckxxx

#1821 Idag 19:27

En fråga, jag håller på att läsa en hel del om barn som blivit till med frysta ägg. Det sägs att chansen är större att bli gravid då kroppen oftast är mer i balans än vid färsk på grund av alla hormoner vi får. Jag håller verkligen tummarna.

Ni som känner till andra som fått barn med fryst embryo Stämmer det att barn med frysta embryo oftast är större i kroppasstorkelen än barb som blivit till med färsk/naturlig. Vilket kan ibland leda till komplikationer. Vad händer om man blir gravid med tvillingar med två frysta embryo. ?

• Suckxxx

#1821 Idag 19:27

• Suckxxx

Är det någon som använd sig av tekniken assisted hatched? Man gör skalet på embryon tunnare så att embryon fäster lättare. Mycket effektivt man har fyllt 35.

Jag har starkt funderat på denna teknik, jag ska ta upp det med med läkaren till nästa ivf

• Suckxxx
    Najo skrev 2019-12-08 11:08:27 följande:

Menar du att blastos lättare hatchar dvs kläcks ur sitt skal då? Det är först efter detta som embryot fäster.

Ja, precis. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Min embryo fäste aldrig första ivf försöket, jag vet ju att sannolikheten är inte så stor första gången även om man har guldägg. Men blev orolig att min fina embryo inte överlevde/fäste där inne.
  • Suckxxx

Snälla kan någon hjälpa mig tolka värden på min blodprov

S-TSH resultat 2,1 Referensintervall 0,3-4,2

S-T4,fritt resultat 18 Referensintervall 12-22

S-T3,fritt resultat 4,7 Referensintervall 3,1-6,8

S-Prolaktin resultat 237 referensingervall 102- 496

S- Östradiol resultat 136

Follikeslfas < 600 midcycelfas 300-2000 lutealfas 300-1000

S-progesteron resultat 0,47

Follikeslfas 0,18- 2,8 ovulationsfas 0,39-38 luteafas 5,8-76 postmenaupus <0,16- 0,4

S-AMH resultat 7,5

S-FSH resultat 6,4

S-LH resultat 9,1

Jag har två misslyckade ivf utan att ens blivit gravid en enda gång!

Har jag överaktiv immunförsvar? Något fel med mina blodprov?? Hur ser era TSH och AMH ut?

Ursäkta för mitt långa inlägg, jag är så orolig!

Kraaam

• Suckxxx

Jag hoppar in här :)

Har ett misslyckad ivf försök bakom mig, dock gör jag ivf o Cypern, kvar är det endast två embryo som ska planeras för återförening slutet av februari.

Jag kör akupunktur en gång i veckan, dricker Medicinsk kinesisk Örter.

Jag tar levaxin 25 mg min då min TSH visade sig vara 2.9 bäst chans att bli gravid ska värdet helst vara under 1.

Dricker Maca som ska vara för kroppen för fertilitet.

Jag har dessutom Lämnat in blodprov för att kolla om jag inte har överaktiv immunförsvar. Har man Överaktiv immunförsvar Stöts embryot bort då den anses vara främmande för kroppen. Då måste man man få medicin för att sänka immunförsvaret något.

Jag är också intresserad av trombyl hoppas läkaren skriver ut det till mig.

Jag tränar mycket vanligtvis men sen jag börjat med ivf processen har det jätte lugnt, 2 max 3 ggr/vecka mest promenader.

Åhhh hoppsan att vi kan lyckas med denna jobbiga ivf processen.

• Suckxxx

Snälla hjälp mig tjejer är det normalt med NK- celler 12? Är det inte för högt?

• Suckxxx

ni som inte blivit gravida efter första ivf försöket, har ni gjort utredning innan sta behandling?

Hur viktigt är det att koll innnunförsvaret NK celler och TSH värdet?

• Suckxxx
    Hedblomster skrev 2020-01-22 18:22:47 följande:

Nej vi bada körde på med bästa. Tsh tror jag är rätt viktigt, det gjordes i fertilitetsutredningen för oss. Nk celler vet jag inte riktigt, de flesta svenska klinikerna tror inte på det. Tror bara Falun kollar sånt.

Jag låg på 2.9 på TSH värdet som jag försöker få ner med lavaxin. Nk celler har jag även kollat. Jag var hos Marie på fertilitetsplus där pratade hon om hur viktigt det är att kolla så man inte har överaktiv immunförsvar så embryot fastnar i kroppen utan att bli attackerad.

Värdet på min låg precis på gränsen 12

Hur går det för dig?
  • Suckxxx
    Hedblomster skrev 2020-01-26 21:31:31 följande:

Var det bra på Fertilitetplus? Har pratat med Marie på telefon en gång men det är så krångligt för mig att åka till Stockholm... Räcker ett besök för att ta prover? Vad kostade det? Får du någon medicin när du ligger precis på gränsen? Ursäkta tusen frågor :)

Bara väntar på att få mens... Hade sen ägglossning denna månad. Vi ska göra FET i stimulerad cykel. Blir åttonde återföringen och senaste var i november så börjar bli otålig.

Jag tycker hon är bra, hon tar 500 vid varje besök sen tillkommer andra kostnader för remiss osv. Nej hon är inte billig. Ska man göra en ordentlig utredning ska man åka till Aten. Om jag inte blir gravid efter andra försöket blir det en utredning i Aten.

Jag får inga medicin för värdet på min NK celler Marie tyckte inte att jag behövde det.

Har du koll på din värd på dina NK- celler?
  • Suckxxx
    bonzo skrev 2020-01-27 13:47:46 följande:

Hej, sa Marie att dina NK celler var förhöjda? Varför fick du ingen behandling i så fall?

Nej, hon tyckte inte mina ni celler var förhöjda. Hon tyckte att det var normalt. Typ på gränsen det låg på 12 som är också på gränsen. Hur är dina NK celler? Jag gör ivf i utomlands. Hur noga är man med det i Sverige med Nk celler?
  • Suckxxx
    Hedblomster skrev 2020-01-27 13:58:11 följande:

Jag har inte tagit prover på NK-celler så har ingen aning... Men vet inte om det är det som är problemet. Finns så mycket tester man kan göra utomlands eller till viss del i Sverige och jag vet inte vilken riktning man ska gå åt...

Tex:

- ERA test

- Mensblodstestet för infektioner

- Immunutredning

- PGS

Ja det finns verkligen mycket att tänka på ! ???? Jag hoppas och håller tummarna för att alla vi som kämpar ska lyckas få barn!
Svar på tråden IVF hösten 2019