• bonzo

IVF hösten 2019

Najo skrev 2019-11-11 12:51:18 följande:

Plocket klart, de fick ut 9 ägg. Nu börjar väntan på besked om antal befruktade i morgon.

Vad bra! :)
  • bonzo

Kör du korta metoden? Vad använder de för medicin?

Najo skrev 2019-11-11 12:51:18 följande:

Plocket klart, de fick ut 9 ägg. Nu börjar väntan på besked om antal befruktade i morgon.

• bonzo

Skönt med kort stimulering.

Tror det var menopur de använde på mig sist. Det var nästan 9 år sedan jag gjorde ivf så minns inte doserna..

Najo skrev 2019-11-11 14:16:47 följande:

Maxdos, är ju 44. Kör 150 menopur och 300 gonalf de 2 sista gångerna. Korta protokollet. Denna gång sprutade jag endast 9 dgr. Gick fort

• bonzo

Jaa vad bra! Håller tummarna för fina blasto :) Ska de återföra två stycken om det är möjligt?

Najo skrev 2019-11-12 12:23:26 följande:

Hej,

Lite status från mig. 1 ägg var omoget och av de resterande 8 befruktades 6 st! Detta innebär därmed planerad återföring på lördag. Det innebär också första att det är första gången det blir (planerad, vad som helst kan ju hända) färsk återföring med blasto för min del. Har alltid fått tillbaka 2 dagars.

• bonzo

[quote=80061058][quote-nick]Najo skrev 2019-11-26 12:57:24 följande:[/quote-nick]Här är ett taget med blixt

Solklart plus! Vad roligt! Håller tummarna att allt går bra! :)

• bonzo

Ja vad roligt!!! :) grattis

=80102569][quote-nick]Najo skrev 2019-12-16 12:18:49 följande:[/quote-nick]V 7+0 idag och fick se ett tickande hjärta på en liten en som var 10 mm. Gråtkalas på kliniken, har hängt där sedan 2008 (min ivf resa) och det känns konstigt att det kanske var sista ggn jag träffade dem fysiskt. Så glad just nu, svårt att ta in.[/quote]

• bonzo

Hur menade läkaren att det var på fel ställe? Låter konstigt.. vilken klinik går ni på?

Fifen skrev 2019-12-26 21:42:17 följande:

Hoppas alla haft en bra jul!

Följt allt på lite avstånd ett tag nu. Vi gjorde ett fjärde försök i stimulerad cykel som inte resulterade i någon graviditet i slutet av november/början på december. Jag mådde fruktansvärt dåligt av hormonerna jag proppade i mig. Jag åt hormoner i 35 dagar och jag tror jag grät mig igenom alla de dagarna. Blev helt psykiskt utmattad av det försöket. Det blev inte riktigt bättre av att vid den sista återföringen upptäckte min IVF läkare att de satt tillbaka de tre tidigare försöken på fel ställe i livmodern. Hur kan det ens hända?! Så enligt honom har vi nu egentligen bara gjort ETT "riktigt" försök. Känns som att man lite är tillbaka på noll. Tur att vi inte hann "slösa" bort alla blastocyter vi har i frysen innan de kom på det...

Annars känns det som att det regnar in vänner som är gravida just nu. Tror att varenda människa vi träffat den sista månaden velat berätta att de eller deras respektive är gravida. Känns ännu tuffare att hela tiden vara den som är kvar, den som inte kommer gå där med en barnvagn till sommaren. Självklart är man otroligt lycklig och glad för deras skull, men avundsjukan växer lite hela tiden. När ska det bli vår tur att berätta en glad nyhet?!

Vi hamn inte med något nytt försök innan jul, kanske skönt att vila kroppen lite, men just nu längtar jag verkligen efter att få sätt igång igen! Vid nästa mens påbörjar jag nästa stimulering för ytterligare en återföring i stimulerad cykel. 2020 måste bli bättre än 2019, nytt decennium, nya möjligheter. I år måste vara året det händer!

• bonzo

Okej, tack för svar :)

Fifen skrev 2019-12-27 17:48:11 följande:

Stället där man "lägger" embryot är avgörande för om det ska fungera eller inte. Inte ens det bästa embryot kan överleva om det "hamnar" på fel ställe.

Jag har tydligen en stor livmoder, så de tre första gångerna satte man inte embryot tillräckligt långt upp i livmodern.

Jag är med i forskningsprojektet om livmodertransplantation, vilket Sverige var först i värden att lyckad med, så jag har världens bästa reproduktionsläkarne som utför allt i min resa. Kanske tur det, annars hade det kanske aldrig upptäckts att de inte fått in embryona tillräckligt långt.

• bonzo

Hej, sa Marie att dina NK celler var förhöjda? Varför fick du ingen behandling i så fall?

Suckxxx skrev 2020-01-27 12:03:45 följande:

Jag tycker hon är bra, hon tar 500 vid varje besök sen tillkommer andra kostnader för remiss osv. Nej hon är inte billig. Ska man göra en ordentlig utredning ska man åka till Aten. Om jag inte blir gravid efter andra försöket blir det en utredning i Aten.

Jag får inga medicin för värdet på min NK celler Marie tyckte inte att jag behövde det.

Har du koll på din värd på dina NK- celler?

• bonzo

Jag har inte kollat mina... men kanske borde jag göra det...

Suckxxx skrev 2020-01-28 22:31:20 följande:

Nej, hon tyckte inte mina ni celler var förhöjda. Hon tyckte att det var normalt. Typ på gränsen det låg på 12 som är också på gränsen. Hur är dina NK celler? Jag gör ivf i utomlands. Hur noga är man med det i Sverige med Nk celler?

Svar på tråden IVF hösten 2019