• nypan78

IVF hösten 2019

Skulle kört äp i vecka 38 och hade börjat spraya i 10 dagar. Väntade på mensen men den kom aldrig...

• nypan78
    Najo skrev 2019-11-19 20:24:33 följande:

Jag går på carl von linne hela tiden..pendlar dit från sthlm för besöken. Ingen erfarenhet av andra kliniker.

Jag går också på carl von Linné. Min ålder ställer till det nu. Nästan 41 år...men vi har 2 försök kvar i vårt 3pack. Inga nya mediciner eller annat, de kör på samma spår hela tiden. Hoppas fortfarande. Hur många försök har du gjort?
  • nypan78
    Najo skrev 2019-11-19 21:18:35 följande:
    Mina 2 barn på resp första ivf försöket som föddes 2009 resp 2015, med dåvarande partners. Nu ivf med spermiedonation, jag är 44 men fick ett 3 paket. Oddsen riktigt dåliga. Enligt Olga är max 1 av 8 blastocyster hos 44 åringar ok (ej kromosomfel). Precis gjort andra försöket. Ruvar på en blasto nu. Tuff process, mina 2 första barn blev en ivf-räkmacka. Men den mackan gäller inte nu..
    Jag förstår, åldern hos kvinnan har stor betydelse. Vi kan tänka oss gå över till äggdonation om vi inte lyckas med 3 avtalet nurå. EFtersom vår senaste grav var naturlig har jag lite hopp, dock hade bebisen kromosomavvikelser...
    Åker vi utomlands för behandling kanske det blir PGS
  • nypan78
    Najo skrev 2019-11-20 10:52:18 följande:
    Har du/ni barn sedan tidigare? Du är fortfarande "rel" ung i sammanhanget. Jag var nästan 40 fyllda sist jag blev gravid på första ivf försöket som gav mig en helt frisk son
    Hej
    ja vi har 3 barn sedan tidigare som har blivit till på lite olika sätt, ivf, hormonstimulering etc. Detta blir en sladdis isf....så vi hoppas hoppas!
    Hur gammal är du nu?
  • nypan78

Men åh grattis! Visst gick du på CvL? Och har gjort många försök..?! 

Najo skrev 2019-11-26 12:57:24 följande:

Här är ett taget med blixt

• nypan78
    Mudcakemonster skrev 2020-02-06 19:24:25 följande:

Ruvardag 6 med tvådagars.... när kan man tjuvtesta? Blir galen :)

Rd 9 eller 10 kan man nog...men det är inget säkert resultat. Man kan testa stegring
  • nypan78
    Mudcakemonster skrev 2020-02-03 22:03:14 följande:

Grattis till alla som lyckats!!

Jag är tillbaka efter en mental paus från allt vad ivf heter. Nu är jag tillbaka med försök nr2! Förra veckan car dett äggplock och återföring av vad enligt läkaren sa ?bästa embryot hittills, ett riktigt top embryo med 50% chans? :) wuhuuu låter ju bra i alla fall.

Har ni erfarenheter av ?top embryon?? Det har läkaren inte sagt till oss tidigare. Nu lät det dock väldigt positivt.

Kram!

Wow vart går du? Kul att de säger 50% chans osv det vågar man inte hos mig (är 41 år)...
Svar på tråden IVF hösten 2019