• Jooosen

IVF hösten 2019

Ni som plussat här, hade ni starka symptom? Rd 7 här med femdagars. Ömma bröstvårtor men beror säkert på ovitrelle... förra ggn kom mensen på rd10.

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    Najo skrev 2019-12-04 08:10:40 följande:

Började känna av magen 9 dgr e befruktning dvs ruvningsdag 4. De ggr jag inte plussade fick jag mensvärk dag 11 och lite kraftigare. Annars tycker jag ökade vattniga flytningar är en bra grej som kan tyda på ngt pos. Hade önma bröst redan innan äggplock men när jag blivit gravid har de nog ökat i ömhet eller åtminstone inte minskat. Även om det varierat i styrka från dag till dag.

Okej tack för svar!! Här är man torr som fan haha... hmmm aja tror inte detta gått vägen tyvärr :(...
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-04 16:27:55 följande:

Jag hade olika symtom de gånger jag plussade. Första gången var brösten mycket mer svullna, och jag mådde väldigt illa rätt tidigt. Andra gången hade jag mer molvärk och hugg i magen runt RD 5-6. Det jag märkt båda gångerna rätt tidigt är att jag blev sååå andfådd av minsta lilla. Pulsen var mycket högre än normalt. Från vilopuls på runt 45-50 låg den istället på 75.

Har du tänkt testa något?

Okej tack för svar! Aah känner typ inget av det. Mensen kommer garanterat :( känner det så väl. Kommer inte vilja se ett tomt test så kommer inte testa tidigare... skulle vara för att jag isf kan dricka alkohol på min födelsedagsfest i helgen.....
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-04 19:33:05 följande:

Jag hade också en stark känsla av att mensen skulle komma, speciellt första gången. Var så jävla säker på att jag bara skulle se ett streck när jag testade, var sjukt oförberedd på två. Så man kan inte lita på magkänslan alltid! Jag förstår om du inte kan eller vill eller vågar hoppas, så jag hoppas åt dig! <3

Tack <3. Urs den här jävla skiten. Är så sjukt deppig. Tänker på hur mycket man ska gå igenom. Å inte tala om dig med allt skit som hänt. Ytterligare en jul på samma jävla ruta... är du fortf sjukskriven?
  • Jooosen

Rd 10 idag men femdagars som några vet!! Igår trodde jag att mensen kom på morgonen. Satte in en tampong som var tom sen. Tar ju inte vaginaltabletter utan tog endast ovitrelle, 3 st. Sista var samma dag som embryot sattes in. Står inte ut. Känner lite molvärk men annars inget. Vågar inte testa, o se ännu ett negativt test :(. Men ska ha födeldagsfest ikväll!

• Jooosen
    Kallamakka skrev 2019-12-07 09:54:47 följande:

Toppen att det inte var mens, det är ju bra. När väntas mensen komma? :)

Hoppas du får en trevlig fest och kan slappna av och ta lite paus! :)

Hmm den borde kommit igår eller idag... förra fet kom den som idag... men man vet ju inte hur kroppen är efter massa hormonsprutor. Magkänslan säger ändå att det inte blivit nåt. Om den inte kommit i helgen så testar ja kanske på måndag. Tack!! Hoppas oxå det :D
  • Jooosen

Ruvardag 12 med blasocyst. Ingen mens än. Tar inga vaginaltabletter. Däremot tagit 3 ovitrelle runtomkring insättning. Vet någon om dessa kan skjuta upp mensen? Förra fet fick jag mens ruvardag 10. Är så nervös men vågar inte testa än. Testdag på fredag!!

• Jooosen
    Kallamakka skrev 2019-12-09 17:16:49 följande:

Hej!

Men herregud vad du har tålamod. Önskar jag kunde vänta med att testa jag med.

Jag tror inte att Ovitrelle skjuter undan mensen.

Okej tack! Kan alltså detta är inte typiskt mig haha. Är så jävla rädd för ännu ett negativt test så vågar fan inte. Vilken rd är du på?
  • Jooosen
    Kallamakka skrev 2019-12-09 17:36:57 följande:

Jag är imponerad!

Idag är det ruvardag 7 för mig. Mens beräknas om 3 dagar, är ganska säker på att den kommer. Det känns som det. :)

Jag fördtår!! Kände att mensen skulle komma IF redats men sen kom den aldrig. Fyfan för dessa dagar ...
  • Jooosen
    Söderlund skrev 2019-12-09 17:55:32 följande:

Tror inte att Ovitrelle skjuter upp mensen, däremot kan det ge falskt positivt resultat upp till 10 dagar efteråt. Hur kommer det sig att du tog 3 stycken Ovitrelle? Aldrig hört talas om det tidigare.

Ja falskt positivt har man ju hört om! Man gör det på Sophiahemmet ibland bland annat. En för att få garanterad ägglossning, sedan en några dagar senare sen tredje samma dag som återföring. Lite oklart men! Gjorde det vårat förra fet oxå. Fyfan va nervös jag är. Ändå säger magkänslan att det inte är något. Men min mens är typ aldrig såhär sen dock....
Svar på tråden IVF hösten 2019