IVF hösten 2019
Ni som plussat här, hade ni starka symptom? Rd 7 här med femdagars. Ömma bröstvårtor men beror säkert på ovitrelle... förra ggn kom mensen på rd10.
Ni som plussat här, hade ni starka symptom? Rd 7 här med femdagars. Ömma bröstvårtor men beror säkert på ovitrelle... förra ggn kom mensen på rd10.
Började känna av magen 9 dgr e befruktning dvs ruvningsdag 4. De ggr jag inte plussade fick jag mensvärk dag 11 och lite kraftigare. Annars tycker jag ökade vattniga flytningar är en bra grej som kan tyda på ngt pos. Hade önma bröst redan innan äggplock men när jag blivit gravid har de nog ökat i ömhet eller åtminstone inte minskat. Även om det varierat i styrka från dag till dag.
Jag hade olika symtom de gånger jag plussade. Första gången var brösten mycket mer svullna, och jag mådde väldigt illa rätt tidigt. Andra gången hade jag mer molvärk och hugg i magen runt RD 5-6. Det jag märkt båda gångerna rätt tidigt är att jag blev sååå andfådd av minsta lilla. Pulsen var mycket högre än normalt. Från vilopuls på runt 45-50 låg den istället på 75.
Har du tänkt testa något?
Jag hade också en stark känsla av att mensen skulle komma, speciellt första gången. Var så jävla säker på att jag bara skulle se ett streck när jag testade, var sjukt oförberedd på två. Så man kan inte lita på magkänslan alltid! Jag förstår om du inte kan eller vill eller vågar hoppas, så jag hoppas åt dig! <3
Rd 10 idag men femdagars som några vet!! Igår trodde jag att mensen kom på morgonen. Satte in en tampong som var tom sen. Tar ju inte vaginaltabletter utan tog endast ovitrelle, 3 st. Sista var samma dag som embryot sattes in. Står inte ut. Känner lite molvärk men annars inget. Vågar inte testa, o se ännu ett negativt test :(. Men ska ha födeldagsfest ikväll!
Toppen att det inte var mens, det är ju bra. När väntas mensen komma? :)
Hoppas du får en trevlig fest och kan slappna av och ta lite paus! :)
Ruvardag 12 med blasocyst. Ingen mens än. Tar inga vaginaltabletter. Däremot tagit 3 ovitrelle runtomkring insättning. Vet någon om dessa kan skjuta upp mensen? Förra fet fick jag mens ruvardag 10. Är så nervös men vågar inte testa än. Testdag på fredag!!
Hej!
Men herregud vad du har tålamod. Önskar jag kunde vänta med att testa jag med.
Jag tror inte att Ovitrelle skjuter undan mensen.
Jag är imponerad!
Idag är det ruvardag 7 för mig. Mens beräknas om 3 dagar, är ganska säker på att den kommer. Det känns som det. :)
Tror inte att Ovitrelle skjuter upp mensen, däremot kan det ge falskt positivt resultat upp till 10 dagar efteråt. Hur kommer det sig att du tog 3 stycken Ovitrelle? Aldrig hört talas om det tidigare.