• kanela84

IVF hösten 2019

Söderlund skrev 2019-09-05 11:50:52 följande:

Jag har inte heller symtom förutom molvärk och ibland till och med mensvärk, supersvårt att inte bli nojjig :/

Inga direkta symtom här heller, brösten börjar bli ömma och hade jag inte varit gravid hade det varit dags för ägglossning typ nu och då får jag också ömma bröst. Det känns verkligen inte att jag är gravid
  • kanela84
    LinneaWookie skrev 2019-09-20 09:34:51 följande:

Är nu i vecka 6+4 och dagarna bara sniglar sig fram.... Det längsta vi kommit tidigare är v9 så ungefär två veckor till den gränsen är passerad.

Har VUL nästa måndag den 30e och jag är redan nu sjukligt nervös och kan inte låta bli att känna lite "varför skulle det gå denna gång?". De två tidigare gångarna fanns inget hjärtljud..Första gången blev det MF ganska direkt efter VUL, och andra gången hade bara fostret slutat växa och jag fick bara vänta till det kom ut (MA).

Men det som känns positivt är att jag KÄNNER mig mer gravid denna gång. Brösten och bröstvårtorna gör så ont att jag inte ens kan gå utan BH för att de då nuddar tröjtyget....Haha.. Har ganska små bröst och behöver *egentligen* inte BH vanligtvis men nu måste jag ha det hela tiden pga att det är så obehagligt.

Mådde även lite illa i morse när jag skulle göra frukost. Inte så mycket att det blev jobbigt, men vanligtvis mår jag aldrig någonsin illa om jag inte är magsjuk eller jättebakis.

Hoppas så innerligt!!!

Då är vi nästan i fas, jag är på 6+5 och har också VUL den 30e. Håller verkligen med om att tiden går extremt långsamt! håller tummarna för oss båda!
  • kanela84

Är nu i vecka 6+4 och dagarna bara sniglar sig fram.... Det längsta vi kommit tidigare är v9 så ungefär två veckor till den gränsen är passerad.

Har VUL nästa måndag den 30e och jag är redan nu sjukligt nervös och kan inte låta bli att känna lite "varför skulle det gå denna gång?". De två tidigare gångarna fanns inget hjärtljud..Första gången blev det MF ganska direkt efter VUL, och andra gången hade bara fostret slutat växa och jag fick bara vänta till det kom ut (MA).

Men det som känns positivt är att jag KÄNNER mig mer gravid denna gång. Brösten och bröstvårtorna gör så ont att jag inte ens kan gå utan BH för att de då nuddar tröjtyget....Haha.. Har ganska små bröst och behöver *egentligen* inte BH vanligtvis men nu måste jag ha det hela tiden pga att det är så obehagligt.

Mådde även lite illa i morse när jag skulle göra frukost. Inte så mycket att det blev jobbigt, men vanligtvis mår jag aldrig någonsin illa om jag inte är magsjuk eller jättebakis.

Hoppas så innerligt!!!

Då är vi nästan i fas, jag är på 6+5 och har också VUL den 30e. Håller verkligen med om att tiden går extremt långsamt! håller tummarna för oss båda!
  • kanela84

Hoppas så innerligt!!!

• kanela84

Någon som vet om det finns någon hemlig ivf-grupp på FB? jag var med i IVF sverige men när mamma kommenterade det insåg jag att alla kan se att jag är med och det vill jag helst inte. Trodde dock att jag skulle slippa en ny omgång med IVF eftersom vi plussade men efter det tidiga VULet idag så sitter jag bara och väntar på en blödning....så jävla hopplöst det känns :(

• kanela84
    LLW skrev 2019-09-30 17:44:21 följande:
    Hej! Jag känner tyvärr inte till någon fb-grupp, är livrädd för att råka trycka på något så folk ser att jag gillat/följt så håller mig här där man kan vara anonym.

Men vad hände på ditt vul? Såg dom inget foster eller varför väntar du på en blödning?
    Nej precis, man såg inget foster....en hinnsäck som motsvarade v7+5 men inget mer. Ofostrig graviditet eller MA Gråter jag har symtom som ökar så därför hade oron släppt lite, jag var inte alls beredd på detta.
  • kanela84
    LLW skrev 2019-09-30 17:58:10 följande:
    Neeej :( åh jag beklagar verkligen, fy vad tungt! Ska du göra ett vul till om ett tag eller vad säger läkarna?

Jag blev gravid i juni och gjorde vul i vecka 8, då såg dom hinnsäck men inget foster. Den smärtan och sorgen vi gick igenom önskar jag ingen, någonsin! Vi hade då lyckats på vår tredje ivf, efter nästan tre års försök. Hade också starkare och starkare symtom, och Clearblue digital ökade varje vecka.

Massor styrkekramar till dig, jag hoppas du får stöd och hjälp att ta dig igenom det här. Jag fick en kuratorkontakt på kvinnokliniken som har varit guld. Kan verkligen rekommendera om möjligheten finns hos er <3
    Vad tråkigt att höra att du också gått igenom det, det är verkligen hemskt, lurad av sin egen kropp! nu var det vårat första försök, dom satte in 2 halvkassa embryon, inget till frysen, så vi trodde inte ens att vi skulle plussa. Så långt gick det tydligen bra vilket i sig är positivt men herregud vad tungt det är.

Jag ska tillbaka om en vecka på ett nytt VUL. Hur gick det till för dig? kom blödningen igång av sig själv? bara det känns ju fruktansvärt, att bara gå och vänta på att börja blöda, att inte veta när det händer. 
  • kanela84
    LLW skrev 2019-09-30 18:28:31 följande:
    Visst känner man sig lurad. Och sviken. Vi gjorde vul med 4 dagars mellanrum innan vi fick en tid för en medicinsk abort. När 3 läkare bekräftat att det inte fanns något foster och att det aldrig skulle göra det, blev jag så panikslagen och äcklad av det som fortfarande fanns kvar i min kropp så jag ville inte vänta ut det. Dessutom hade jag semester i samband med att allt hände så jag kunde vara hemma länge efter.

Tyvärr gick den medicinska aborten inte så bra. Hade velat ha skrapning men eftersom jag har en hjärtformad livmoder vill dom inte göra det, då man lättare kan skada något där inne. Du kan läsa om allt i min blogg, men det var som sagt väldigt tufft så gör det inte om du inte vill veta.
    Det låter hemskt :( jag ska läsa din blogg...jag hade slutat läsa allt här på familjeliv eftersom jag bara blev orolig men nu är jag i det som jag oroade mig för så nu spelar det ingen roll längre känns det som.
    Vad skönt att du hade semester även om man inte vill lägga sin semester på något sådant. Jag förstår inte hur jag ska få ihop allt det här med jobbet, jag jobbar själv som kurator så jag behöver liksom funka. Just nu känns det bara omöjligt att sitta i samtal med patienter.
  • kanela84
    LLW skrev 2019-09-30 18:28:31 följande:
    Visst känner man sig lurad. Och sviken. Vi gjorde vul med 4 dagars mellanrum innan vi fick en tid för en medicinsk abort. När 3 läkare bekräftat att det inte fanns något foster och att det aldrig skulle göra det, blev jag så panikslagen och äcklad av det som fortfarande fanns kvar i min kropp så jag ville inte vänta ut det. Dessutom hade jag semester i samband med att allt hände så jag kunde vara hemma länge efter.

Tyvärr gick den medicinska aborten inte så bra. Hade velat ha skrapning men eftersom jag har en hjärtformad livmoder vill dom inte göra det, då man lättare kan skada något där inne. Du kan läsa om allt i min blogg, men det var som sagt väldigt tufft så gör det inte om du inte vill veta.
    Hur hittar jag din blogg?
  • kanela84
    Jooosen skrev 2019-09-30 19:20:07 följande:

Urs beklagar :(. Vad man ska behöva stå ut med när man kämpat så. Fruktansvärt orättvist <3

Ja, räcker det inte med att vi alla går igenom ivf? :(
  • kanela84
    Jooosen skrev 2019-09-30 19:20:07 följande:

Urs beklagar :(. Vad man ska behöva stå ut med när man kämpat så. Fruktansvärt orättvist <3

Ja, räcker det inte med att vi alla går igenom ivf? :(
  • kanela84
    LLW skrev 2019-09-30 20:24:47 följande:
    Nej semestern blev ju inget fint minne, men behövde iallafall inte ta ut en massa sjukdagar så alltid något. Jag rörde mig i stort sätt inte utanför huset första två veckorna.

Okej, ja det måste vara jättesvårt att ha ditt yrke när något sånt här händer! Har du möjlighet att ta några dagar iallafall?

Min blogg heter nouw.com/myIVFjourney

Du får scrolla en bit ner för att komma till inläggen kring missfallet/aborten.
    Jag är hemma idag, ska försöka ta mig till jobbet imorgon. Jag kämpar med tanken om att jag har rätt att må dåligt och tanken om att det bara är att komma igen och gå vidare. Jag vet inte varför det känns så svårt. Har aldrig träffat någon som pratat om att hon fått missfall (jo en och hon pratade bara på om vilken tur det var att hon fick missfall så hon slapp fatta något beslut om barnet) så jag tänker att det kanske inte är så farligt ändå, man kan ju bli gravid igen. Riktigt så funkar det ju dock inte för oss som gör IVF.
  • kanela84
    LLW skrev 2019-10-01 13:16:09 följande:
    Missfall är ju ingenting man pratar om i vanliga fall. Vilket jag kan tycka är synd, då det är så himla vanligt.

Det enda som egentligen hjälpte mig var att börja på en ny behandling. Först då kunde jag börja släppa ångesten lite.
    Kan tänka mig det. Bara en ny omgång känns så avlägset just nu. Hur länge fick ni vänta mellan missfallet och nästa behandling? var det 2 cykler?
Svar på tråden IVF hösten 2019