• Hoppet19

IVF hösten 2019

LLW skrev 2019-08-01 09:16:22 följande:

Ja det var extremt tungt. Det jobbigaste är att nu nu är tillbaka på noll. Vet ju inte om vi någonsin lyckas igen, och isåfall när och om det går hela vägen. Har lite svårt att bearbeta det fortfarande. Det är lätt att jag hamnar i ett totalt mörker och knappt hittar ut. Hade varit i vecka 12 nu. Usch. Det gör så ont att tänka på.

Vi kommer börja privat så fort som möjligt. Testar Falun trots att det är många timmars bilfärd bort. Hört mycket bra om dom. Så väntar in mensen som jag inte har en aning om när den ska komma. Fick halvt positivt på ÄL testerna i en veckas tid så kroppen är ju inte helt okej efter missfallet.

Vart går ni? Vilken omgång blir det?

Fy ja jag kan inte ens tänka mig! Hade ni hunnit vara på nåt tidigt ultraljud också? Nej det finns ingen rättvisa helt enkelt.

Ja jag har också läst mycket bra om dom, vi går i på akkis i Uppsala.. Och på vårat hemsjukhus. Känns som ingen tar ansvar, man hamnar liksom lite mellan stolarna. Vi håller på med första omgången fortfarande, blev totalfrys så jag har hunnit med 3 fet sen april.. negativa. Har 5 kvar, men känns ganska hopplöst att någon av dom skulle ta sig när ingen av dessa ens har gett ett litet plus. Vad jag tror så får man 3 betalda försök och de är själva ivfbehandlingarna med uttag som ?räknas?, hoppas de iallfall! Annars är de ju slut nu!! Panik!!

Hoppas din kropp återhämtar sig oxh du får en normal mens snart! Kram
  • Hoppet19
    Limarie skrev 2019-08-01 11:58:57 följande:

Nu när man bara vill börja med sina injektioner!!! Då kommer ingen mens men man är ändå inte gravid. Kan man förstå detta?

Positiv ältest CD 18 den 19/7, negativ test CD 20, så ägglossning 20/7. Alltid kort lutealfas på 10-12 dagar och spottings eller ont i brösten 1-3 dagar innan. Denna gång, precis nada. Så ovanligt. Lite hopp fanns, ui, denna gång känns det annorlunda, jag kanske är graivd men såklart inte. Är nu lite rädd att jag inte hade någon ägglossning då tempen också bara steg minimalt. Önskade bara att det i alla fall är normalt nu innan jag börjar. (Man blir lite kneppt innan, men det känner ni kanske igen).

Då tänkte jag. Hur är det egentligen med det korta protokollet och när man börjar behandlingen när man inte har en riktig mens? De säger ju alltid att det ska vara en riktig mens men alla kvinnor har ju ca 1 cykel per år utan ägglossning (och därmed är hormonerna lite annorlunda fördelade just då). Sedan får man ju ändå en blödning men denna beror ju inte på Progesteronfallet. Så det känns konstigt att då börjar en behandling. Det skulle ju nästan motsvarar de fallen där patienter har PCO eller? Kan ni mer om detta?

Jag har troligtvis PCO, och körde Natural Cykles och fick en liten temstegring fast jag har låånga oregelbundna cykler.. Iallfall fick jag ta provera för att starta mensen så att jag kunde starta med korta protokollet. Och jag fick ju ut massa ägg så de verkar ju ha funkat då. Även fast de inte tagit sig....
  • Hoppet19
    Limarie skrev 2019-08-01 15:30:36 följande:

När fick du börja med Provera? Och fick du sedan sätta ut det så att mensen börjar? Eller kom den under pågående behandling?

Jag fick starta med provera 1 tablett per dag i 10 dagar. Då va var de typ 50 dagar sedan förra mensen. Efter att ha ätit tabletterna i 7 dagar så kom mensen och jag kunde börja med ivfsprutorna. då åt jag inte provera nå mer utan de slutar man med när mensen kommer..
  • Hoppet19
    LLW skrev 2019-08-01 17:16:24 följande:

Vi hade ultraljud bokat till vecka 6+6, men åkte in till gynakuten i 6+2 efter att jag fått en blödning. Då kunde läkaren se en hinnsäck och lagom tjock slemhinna, allt stämde men han kunde inte se ett foster. Han ville avvakta en vecka och titta igen men när vi var på vul i 6+6 var den läkaren på ivf kliniken stensäker på att det var kört. Vi gjorde ett sista vul i 7+1 innan vi genomförde aborten. Det var vidrig tid. Vill aldrig gå igenom det igen.

Jag vet inte hur de räknar! Har ställt den frågan till min klinik och ska få svar nästa vecka. Vi har gjort tre plock men första gången blev inget befruktat så blev ingen återföring. Jag är ju rätt säker på att försöken är slut men vill dubbelkolla iallafall. Men är det landstingsförsök ni gör? Isåfall borde det ju vara antal behandlingar och inte återföringar?

Nej fy vilken jävla sorg! Och sen behöva gå igenom en abort för att få ut allt. Min bästa vän har haft 2 missfall på rad, och vad jag förstår på henne var det sån både fysisk och såklart stark psykisk smärta!! Som att det inte räcker med att man kämpar och kämpar så ska man vara med om att förlora det också!

Det verkar ju så på fler som skriver också att det är antalet behandlingar, men har också hört nåt om att det inte räknas om de inte blir nåt att sätta tillbaka? så kolla med ditt sjukhus också!
  • Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-08-01 19:29:05 följande:

Jag ska också gå på akademiska samt hemortssjukhus från och med nu! Hoppas det ska funka ok... Har gjort en privat omgång i Falun under våren. En färsk återföring och tre frysta mellan januari och maj. Akademiska öppnar dock 5/8 och min hemort 12/8 och jag får mens typ 7/8... :/ Tänkte ringa akademiska och fråga om jag kan få börja då trots att min läkare hemma ej är tillbaka än. Har inga förhoppningar men skadar ju inte att fråga iaf! Det borde förresten vara tre ägguttag som räknas!

Ja okej! Ja det är ju smidigt för att man bara behöver åka till Uppsala för plock och instättning och kan sköta resten på hemmaplan. Fy har du hunnit med 4 iår utan plus, det är så jävla drygt! Ja har 3 insättningar och i starka stunder så tänker jag att varje misslyckat försök tar mig närmare den magiska insättningen som ska funka...

Jag tänker också höra med Uppsala om att få börja, mitt öppnar inte förens 19/8 ! Det är ju en sjuk lång sommarstängning, orimligt kan jag tycka!

Känns ändå inte som mitt sjukhus gör nåt, de följer bara order från UAS.
  • Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-08-03 10:48:22 följande:

Då är vi ju lite i samma sits, hoppas vi får börja! 19e är verkligen sjukt sent att öppna... Min klinik hinner iaf öppna innan första ultraljudet och jag har protokollet klart och recepten ligger och väntar så hoppas det går. 3 insättningar är också mycket att orka med utan att lyckas :( jag fick plus innan testdag på min tredje insättning men det var borta till testdag...

Ja jag hoppas du får köra igång på en gång! Att kunna köra men inte få för att det inte finns tid är ju fruktansvärt!

Jag blir lite orolig här, har haft bruna flytningar i över en vecka nu.. Googlar massor men hittar ingenting. Tänker att kroppen och alla hormoner kanske är helt i ofas.. Skulle man ringa in till gyn och fråga så får jag väl bara ?det är helt normalt? till svar..
  • Hoppet19
    Limarie skrev 2019-08-03 22:38:21 följande:
    Var i din cykel befinner du dig just nu? Är det efter ägglossningen och runt BIM? Kan det vara för lågt Progesteronvärde som ger dig spottings? Och mensen kommer snart? 

Jag hade detta en hel vecka innan första IVF behandlingen. Mycket konstigt. Hade det aldrig innan. Max 1-3 dagar innan mensen. Vad säger google annars? 
    Är på CD 26, ingen aning om jag haft någon ägglossning eller inte.. Har ju inte haft en naturlig cykel på 1,5 år med tanke på letrozolbehandling innan ivf. Men såhär har jag aldrig haft förut! Tror absolut det är något med hormonerna. Vet liksom inte om de kommer komma någon röd blödning eller om de här räknas som mens. Men då kom den redan på typ CD 16 och de verkar ju orimligt också.

Google säger inte så mycket, hittar ingenting om nån som haft såhär i så många dagar. Brukar ju få så här efter mens att den liksom segar kvar...
  • Hoppet19
    LLW skrev 2019-08-04 08:28:02 följande:
    Jag har också haft bruna flytningar väldigt länge ett par gånger. Ibland börjar de redan 2 dagar efter ägglossning och håller på fram tills mensen kommer. Då känns ju allt rätt kört redan från början! Har pratat med flera läkare om det men alla säger att det är normalt... oftast har jag dom ca 4 dagar innan mensen dyker upp.
    Det låter ju lite lika som jag har nu! Tycker att det borde vara nåt som är fel, varför kommer det ut massa gammalt blod mitt i cykeln liksom? Suck, tur uppsala öppnar imorgon så får jag prata med dom!
  • Hoppet19
    zey skrev 2019-08-07 12:11:50 följande:

Hej tjejer! Hoppas det går framåt för er alla! Här kom mensen för en vecka sedan och tog sista tabletterna av letrozolen igår. Ska på ultraljud på måndag, och jag är så spänd på när ägglossningen kommer. Får jag ägglossning på en måndag så får man inte göra den cykeln (insättning söndag = stängt..!).

Detta blir mitt första FET (har 4 blastosar i frysen). Någon annan som har gjort FET eller ska göra det nu :)?

Hej!

Hej! Åh vad spännande med återföring! Jag har gjort 3 FET men med progynon - alltså bara stimulera fram en fin slemhinna och ingen ägglossning. Tyvärr negativa men jag ska prata med läkaren på fredag om jag får prova letrozol inför nästa insättning! ( har 5 kvar i frysen...) Hoppas ägglossningen kommer som den ska så du inte prickar söndagen!
  • Hoppet19
    LLW skrev 2019-08-07 15:30:54 följande:

Nu behöver jag massor hållna tummar!!

Pratade precis med läkaren på RMC där vi gjort våra tre landstingsförsök. Trodde att det var slut nu men tydligen räknar de inte bara äggplock, utan utvärderar alla försöken tillsammans och beslutar om man får fler. Och läkaren sa att vi med stor sannolikhet kommer få göra en fjärde behandling hos dom!! Ååh vilken lättnad isåfall! Dels 7 timmar mindre bilväg än till Falun (som vi valt att gå vidare med privat) och dels typ 70.000 kronor mindre!

Hoppas så innerligt att vi får göra ivf där en gång till! Nästa vecka skulle de ha konferens och gå igenom vårt fall, så efter det får vi svar. Kommer bli långa dagar..

Ägg håller verkligen tummarna för er!! Vore ju så bra!
Svar på tråden IVF hösten 2019