• Hedblomster

IVF hösten 2019

Limarie skrev 2019-08-06 09:23:22 följande:

Bemfola måste förvaras i kylskåpet, tyvärr. Jag använder det just nu. Kolla på www.fass.se om det står mer där.

Typiskt... Gonal f skulle också förvaras i kylskåp men när man väl börjat använda den kunde den vara framme.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-08-06 16:11:08 följande:

Å suck va drygt - läste att någon skrev att det måste vara i kylen.. hoppas du löser det! När är mensen beräknad att starta?

Det löser sig, hotellet sa att de har kyl i receptionen jag kan använda lol. Vad gör man inte! Typ från och med idag fram till fredag kan den komma, haft lite dålig koll under semestern :) Men måste ringa kliniken och fråga, förut började jag helt enkelt på cd 2 med sprutor men nu har jag fått en lapp där man ibland börjar på cd 3, fattar ingenting.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-08-07 09:55:18 följande:

Haha åh då får du låna den helt enkelt..! Det blir bra. Vad ska ni göra i Sthlm? Jaaa jag har nog oftast läst dag 2... men vet att vissa har börjar dag 3 oxå! Hoppas att den här jäkla hösten är vår höst nu.

Haha ja, lite sjukt men... Vi ska gå på fotboll så egentligen ska vi väl till Solna och friends arena men för mig som knappt varit i Stockholm räknas allt som just Stockholm haha! Vi ska bo på hotell och gå en sväng på mall of scandinavia också, har dock varken råd eller lust för shopping men man kan ju titta lite iaf. Vi var tvungna att hämta hem vår kattunge i förrgår också fast planen var söndag, så nu måste vi ha kattvakt i helgen och känns ju knäppt att inte vara med henne men allt är ju bokat och huvudsaken är att hon har det bra och det får hon med kattvakten också...

Hoppas verkligen det är vår höst! Du skulle också köra samma protokoll igen va? Jag börjar spruta ikväll :)
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-08-07 15:30:54 följande:

Nu behöver jag massor hållna tummar!!

Pratade precis med läkaren på RMC där vi gjort våra tre landstingsförsök. Trodde att det var slut nu men tydligen räknar de inte bara äggplock, utan utvärderar alla försöken tillsammans och beslutar om man får fler. Och läkaren sa att vi med stor sannolikhet kommer få göra en fjärde behandling hos dom!! Ååh vilken lättnad isåfall! Dels 7 timmar mindre bilväg än till Falun (som vi valt att gå vidare med privat) och dels typ 70.000 kronor mindre!

Hoppas så innerligt att vi får göra ivf där en gång till! Nästa vecka skulle de ha konferens och gå igenom vårt fall, så efter det får vi svar. Kommer bli långa dagar..

Håller tummarna!!
  • Hedblomster

Är det någon annan här som gjort eller gör ivf på akademiska? Ska börja spruta idag och har ultraljud om en vecka och de sa att det är svårt att hitta parkering så bättre att parkera typ i ett bostadsområde eller på stan, men jag har aldrig varit i Uppsala ens förut och känner mig lite nervös över det, vill inte bli sen. Sambon kan inte följa med heller. Någon som har bra parkeringstips?

• Hedblomster
    misu80 skrev 2019-08-08 15:15:07 följande:

Kom på att kartan i länken ovanför kan vara svår att orientera sig i om man inte känner till Uppsala. Jag har märkt ut var parkeringarna vid Svandammen är med rosa streck i kartan ovan, och ringat in Akademiska med lila. Hoppas att det blir lättare att orientera sig med hjälp av den :)

Tack, supersnällt! Jag får se till att åka i tid :) Får promenera lite i Uppsala om jag får tid över, kan vara kul att se en ny stad. Kommer ändå vara borta från jobbet hela dagen.
  • Hedblomster
    Hoppet19 skrev 2019-08-09 09:33:28 följande:

Fan pratade med läkaren på ivfkliniken nu angående planen. Nämnde då mina ?blödningar? / bruna flytningar jag haft med start 2 veckor efter mensen som håller i sig fortfarande, över 2 veckor nu..

Hon var inte glad över att jag slutade med lutinus 2 dagar före testdag! När jag testade negativt med en femdagars på ruvardag 15 så skiter jag i det, inte håller jag på och tar med hormoner då när jag vet det är kört!? Men Hon sa som ?jag tror det kan ha varit en graviditet och sedan har du stött ut den för att du slutade med tabletterna? VA!? Tänk OM, sprang och tog ett test nu med toknegativt såklart..usch det känns inte roligt, känns som jag får skäll av fröken. Olustig känsla. Blir ledsen...

Nu ska jag få tid på min gynmott för att göra en undersökning!

Men snälla, vilket bemötande?! Hade hon en dålig dag tro? Inte okej. Det är tillräckligt jobbigt som det är! Rd 15 med femdagars skulle det ju synas på ett gravtest, man är ju inte dum...
  • Hedblomster

Suck, jag GLÖMDE sprutan ikväll!!! Sprutdag 2. Tog den två timmar efter jag skulle ha tagit den. Men det borde väl vara okej ändå?! Har ställt larm nu. Förra gången var jag supernoga men då var allt så nytt. Tycker för övrigt nålen på Bemfola känns mycket mer än den på gonal f...

• Hedblomster
    zey skrev 2019-08-12 14:53:00 följande:

Okej tjejer! Någon här som vet om man får göra FET (alltså återföring) av blastocyst dag 6 istället för dag 5?

Min klinik har stängt på söndag och jag fick ju självklart positivt idag... är så jävla ledsen och suttit och gråtit på jobbets toalett...

Blir ju inte klokare om jag googlar heller.. gah! Vill inte berätta för kliniken att jag fått positivt, har sån ångest!

Men om du fått omslag idag borde det bli på lördag? Jag har för övrigt satt in både dag 5 och dag 6 blastos på dag 5 :)
  • Hedblomster
    zey skrev 2019-08-12 18:19:03 följande:

Omslag idag = äl imorgon. Räknar man från imorgon blir därför insättningen på söndagen, eftersom man räknar dag 1 på onsdag och inte tisdag (enligt min klinik).

Okej, min klinik räknade fem dagar från omslaget på testet! Vad typiskt!
Svar på tråden IVF hösten 2019