• Anni888

IVF hösten 2019

LisasL skrev 2019-09-20 14:30:03 följande:

Tusen tack!!

Samtidigt man vill berätta för hela värden så är man otroligt rädd att något ska gå fel. Vi har valt att inte berätta för någon förens efter vårat andra ultraljud som är i böljan av november.

Ja okej men skönt att det är normalt.

Hur går det för er i denna ivf karusell?

Åh förstår det. När man väl plussat vill man ju bara berätta för hela världen!! Men samtidigt inte. :) Känner mig fortfarande hoppfull sen efter insättning....bara att acceptera väntan och hoppas man kan hålla kvar känslan. :)
  • Anni888
    Ölandstoka skrev 2019-09-22 14:53:55 följande:

Idag fick jag spottings toppat med lite mensvärk. Precis som när det sket sig förra gången, bara en dag senare. Fortsätter så klart med lutinus men har helt gett upp allt hopp för den här gången.

Ska ringa och fråga om nästa steg, brukar det vara ok att göra fet direkt efter misslyckad ivf?

Åh nej!! Håller tummarna det inte kommer mer. Jag har börjat tappa hoppet här med. Tog ett test imorse, såg inget. Kanske något extremsvagt men kändes mer som önsketänkande. Så gick över till att hoppas det är för tidigt. Testdag först på torsdag, RD 7 idag. Men så när det gått en tid så kom där ett svagt men tydligt streck. Dock efter maxtiden så antar det är ogiltigt?!? Slängts mellan hopp och förtvivlan men tror det är kört och förbereder mig på det värsta här med..
  • Anni888
    zey skrev 2019-09-23 06:34:32 följande:

Okej, hade ju lovat mig själv att inte testa förrän torsdag (officiella testdagens). Men hade en jätte konstig känsla i lördags så kunde inte hålla mig..

Är i chock just nu. Har haft 0 symptom egentligen, måste iväg och köpa ett gäng digitala jag ska ta på torsdag! Har sån ångest att det ska bli missfall igen :(

Åh wow. Grattis till tydligt plus!!!
  • Anni888
    Anni888 skrev 2019-09-22 16:03:33 följande:

Åh nej!! Håller tummarna det inte kommer mer. Jag har börjat tappa hoppet här med. Tog ett test imorse, såg inget. Kanske något extremsvagt men kändes mer som önsketänkande. Så gick över till att hoppas det är för tidigt. Testdag först på torsdag, RD 7 idag. Men så när det gått en tid så kom där ett svagt men tydligt streck. Dock efter maxtiden så antar det är ogiltigt?!? Slängts mellan hopp och förtvivlan men tror det är kört och förbereder mig på det värsta här med..

Alltså vilken berg och dalbana i känslor det här är!! Jag tog ju ett test i söndags och det var ett testa tidigt så när det inte visade positivt inom maxtid tappade jag hoppet rejält. Men tog ett vanligt imorse som var toktydligt plus!!!!! Gaaah. Så mycket känslor nu. Tack ni alla för att ni finns här inne och är sånt fint stöd och ventil genom detta. Kommer fortfarande gå in att följa men lite mer passiv antar jag. Största lycka till till er alla!! Och mig också, det är ju inte lugna gatan än utan nu hoppas jag det lilla fröt verkligen vill stanna i magen och gro. Kram på er
  • Anni888
    Ölandstoka skrev 2019-09-24 07:40:07 följande:

Jag har mens nu och det känns nästan förnedrande att fortsätta med lutinus. Föra upp en tablett som ska främja graviditet och få ut applikation alldeles blodig.. Vilket jävla skämt! Jag fortsätter med lutinus tills mensen är över, tänkte ta ett test då. Är ca tre veckor sedan plock då, är testet negativt då så känns det helt ok att sluta.

Kommer du att fortsätta till testdag? Det är nog bra att göra det men jag känner att jag vill gå vidare också, är fortfarande lite kluven.

Nämen usch! Förstår det måste vara skit. Går det kanske ringa och prata med kliniken vad de tycker?
  • Anni888
    Ölandstoka skrev 2019-09-24 08:22:11 följande:

När jag gick privat fick jag ok på att sluta med lutinus. Det rinner ju ändå bara ut med mensen på en gång liksom. Men nu är det landstinget och hon tyckte absolut att jag skulle fortsätta. Hon sa att både spottings och mens kan bero på både lutinus och graviditet men jag känner ju att det är helt kört. Jag förstår ju att de är stenhårda att man ska fortsätta men jag fick både spottings och mens då när jag brukar, testar jag dessutom neg ca 18 dagar efter äggplock så blir det inte så mycket tydligare än så. Känner psykiskt att jag vill kunna gå vidare när mensen är slut och det går inte så länge jag måste fortsätta med lutinus.

Gah! Förstår dig verkligen!! Låter som du har en bra plan. Stark är du! Kram
  • Anni888
    LLW skrev 2019-10-08 06:43:33 följande:

Ruvardag 7 med blastocyst idag. Vaknade efter att jag drömt att jag tagit ett positivt graviditetstest.

Så jag gick upp och testade. Två gånger.

Positivt. Jag är gravid. Livrädd och orolig. Missfallet ligger och spökar i bakhuvudet, så jag vågar inte släppa fram lyckan helt. Men just nu är jag gravid. <3

Fjärde IVF-behandlingen, femte återföringen, första gången hos Livio Falun. Åh snälla, snälla, snälla låt det vara vår tur nu.

Men wow. Så glad jag blir för din skull! Förstår verkligen och kan delvis relatera till känslan av oro, och lättare sagt än gjort att fokusera på det positiva, men nu är du ändå gravid! :) Jag tänkte ruvardagarna skulle vara den längsta väntan. Och de är ju långa, verkligen. Men för mig infann sig inte riktigt ron med det positiva testet. För sen började väntan till VUL ändå. Har kämpat mycket med att försöka se det positivt och att man i och med testet tagit ett bra steg i rätt riktning. Och chansen att behålla det är större än att inte göra det enligt statistiken. Allt det där som är fakta och så lätt att säga men svårt att känna. Jag går in i 6+0 idag och kämpar fortfarande med oron varje dag men har mer och mer fått fram den positiva känslan. Vad vill jag egentligen säga med detta? Vet inte. Att jag förstår dig. Men framförallt...grattis!!
  • Anni888
    LLW skrev 2019-10-08 07:14:01 följande:

Tack! <3 jag behövde läsa det där just nu. Och det är verkligen som du säger, man tänker att ruvardagarna är långsamma... sen kommer väntan efter positivt test. Den är som ingenting annat! Måste försöka hålla mig sysselsatt så gott det går närmsta tiden. Vet inte riktigt vilken vecka jag är i då jag gjorde långa protokollet och alltså var nedreglerad utan mens innan försöket.. får fråga kliniken hur jag ska räkna.

Grattis till din graviditet! Håller tummarna för dig också! När har ni första vul?

<3 Låter som en bra plan med att hålla sig aktiv, en chans att tänka på något annat. Försöker samma här. :) förstår att det är svårt att veta vecka då, lite spännande!

Tack! Vi har första VUL nästa fredag, 7+3 då. Hoppashoppashoppas att målbilden om en tickande hjärta uppfylls då.
  • Anni888
    LLW skrev 2019-10-08 12:04:41 följande:

Sånna nervösa dagar nu innan man vet! Har du känt av några symtom?

Njo, hade endel av de där klassiska symtomen i början iaf. Trött, illamående till och från och lite ömma bröst. Meen tycker mycket har försvunnit nu när jag slutat med Lutinus. Hoppas inte progesteron nivån i kroppen är för låg... Fortfarande väldigt trött dock! Både eftermiddagar och kvällar. Har du några symtom?
  • Anni888

Härligt att ni fått se hjärtat ticka flera gånger LinneaWookie! Kan verkligen relatera till oron innan vul. Vill bara fylla i att jag haft väldigt begränsat med symtom sen jag slutade med lutinusen. Har inte alls känns självklart att jag fortfarande är gravid. Men så igår fick vi se en liten krabat som rörde sig och såg ut precis som den skulle vi denna tid (7+3), så det kan gå vägen utan så mycket symtom med, tänker det är så extremt olika där :) Längtar redan till nästa ul. :)

• Anni888
    LLW skrev 2019-10-31 13:42:42 följande:

Imorgon ska vi till kvinnokliniken och göra vul. Är då i 7+1. När vi var där i 6+1 såg dom ev ett foster, men inget hjärtslag. Är så jävla rädd för vad vi får se imorgon. Fy fan vad dåligt jag mår. Ångesten är total. Imorgon kan allt ta slut, igen.

Åh, kan bara tänka mig den oron för besöket imorgon. Meeen (och det har du ju säkert redan fått höra) men som jag förstått det är 6+1 väldigt väldigt tidigt så det behöver ju inte alls vara negativt. Håller alla tummar!!
  • Anni888
    LLW skrev 2019-12-16 09:59:17 följande:

Imorgon ska jag göra ultraljud och se om kroppen är återhämtad efter missfall och abort. Om allting ser bra ut ska vi göra frysåterföring på fredag. Två blastocyster i frysen, och vi får välja att sätta tillbaka båda om vi vill.

Jag är så nervös för att dom ska säga imorgon att kroppen inte är redo eller att något strular. Behöver verkligen få göra ett försök till nu.

Håller tummarna! <3
  • Anni888
    Fifen skrev 2020-01-21 13:19:54 följande:

Tjuvtestade idag på sambons födelsedag, ville så gärna att det skulle visa positivt så vi kunde fira det också. Men det var helt blankt. RD6 idag och testade med morgonurin och ett test som skulle mäta så långt som hcg 5 mlU/mL så tänker att det borde visa någon skygga om det skulle ha tagit sig. 

Men fortsätter att leva på hoppet ett par dagar till. Även om hoppet är mindre nu.

Förstår dig. Meen, håller med om att det är för tidigt att tappa hoppet. :) Jag tog ett testa tidigt med samma känslighet som dig på RD7. Tänkte att med testa tidigt borde det verkligen visa vid den RD. Blev blankt. Men fick positivt två dagar senare... Håller tummarna!
  • Anni888
    Ölandstoka skrev 2020-02-03 08:11:27 följande:

Jag är gravid!!! Aldrig trodde jag att jag skulle få säga de underbara orden. Är darrig och har hög puls fortfarande. Sov knappt inatt. Jah var så redo på ett blankt test men när jag hade doppat testet vänner jag mig om jättesnabbt och plockade lite och när jag tittade igen var det hur tydligt som helst :D

Tusen tack Joosen och tusen tack alla för allt stöd!

Men jaaaaa!! Grattis!! Så glad jag blir för din skull även här. Hoppas så för alla här inne och har liksom inte kunnat släppa den där tummen jag håller för dig då vi ruvade ?tillsammans? i höstas. Ha en bra dag på molnen!! :)
Svar på tråden IVF hösten 2019