LLW skrev 2019-10-08 06:43:33 följande:
Ruvardag 7 med blastocyst idag. Vaknade efter att jag drömt att jag tagit ett positivt graviditetstest.
Så jag gick upp och testade. Två gånger.
Positivt. Jag är gravid. Livrädd och orolig. Missfallet ligger och spökar i bakhuvudet, så jag vågar inte släppa fram lyckan helt. Men just nu är jag gravid. <3
Fjärde IVF-behandlingen, femte återföringen, första gången hos Livio Falun. Åh snälla, snälla, snälla låt det vara vår tur nu.
Men wow. Så glad jag blir för din skull! Förstår verkligen och kan delvis relatera till känslan av oro, och lättare sagt än gjort att fokusera på det positiva, men nu är du ändå gravid! :) Jag tänkte ruvardagarna skulle vara den längsta väntan. Och de är ju långa, verkligen. Men för mig infann sig inte riktigt ron med det positiva testet. För sen började väntan till VUL ändå. Har kämpat mycket med att försöka se det positivt och att man i och med testet tagit ett bra steg i rätt riktning. Och chansen att behålla det är större än att inte göra det enligt statistiken. Allt det där som är fakta och så lätt att säga men svårt att känna. Jag går in i 6+0 idag och kämpar fortfarande med oron varje dag men har mer och mer fått fram den positiva känslan. Vad vill jag egentligen säga med detta? Vet inte. Att jag förstår dig. Men framförallt...grattis!!