• Hedblomster

IVF hösten 2019

malinmalan skrev 2019-09-02 06:35:57 följande:

Okej, kanske är vid FET i stimulerad cykel man får progesteron efter? Låter onekligen skönt att slippa iaf :)

Lite olika på olika kliniker, jag har fått lutinus efter fet i naturlig cykel men egentligen gör lutinus varken till eller från då när kroppen själv producerar progesteron... Men det skadar väl inte heller :) På min nya klinik får man inte lutinus vid fet i naturlig cykel och om vi gör fet ska det bli lite skönt att testa det också!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    Fifen skrev 2019-09-03 06:06:31 följande:

Idag känns allt verkligen svart!

Fram till i fredags(rd4) hade jag ganska mycket symptom. Jag hade jätte ömma bröst, illamående, kände molverk och hade metallsmak i munnen. Men när jag vaknade i lördags var det mesta borta, brösten ömmade fortfarande och kanske lite molverk, men inte alls som innan. Sedan har brösten bara ömmar mer och mer och igår natt kunde jag inte sova för att brösten gjorde så ont. Det kändes så bra att i alla fall de ömmade, då kändes det inte helt kört.

Men idag (rd8) vaknar jag och brösten ömmar knappt. Har haft nästan som kramper i magen kombinerat med molverken. Känns som att hoppet snart är ute, skulle vara i v.4+3 om jag var gravid och det är då man ska börja få symptom om Jag läser alla gravidkalendrar inte bli av med dem.

Ååå jag ville verkligen att detta skulle gå!

Förstår dig! Jag har verkligen noll symtom nu och skulle så gärna vilja få lite ont i brösten... Fick lite spottings igår så tror mensen är på väg. Det är så otroligt påfrestande att ruva, och jag fattar inte varför det inte går :( Försöker tänka att lite hopp finns kvar men... Jag har ju varit gravid tidigare (ett utomkveds och ett jättetidigt missfall) och då kändes det ju annorlunda än nu.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster

Fått mens idag. Har fyra i frysen, blev inget av resten. Men vi hade fyra i frysen förra gången också... Och det gav oss ingenting. Får väl göra FET i förhoppningsvis oktober men om det är fullt eller min ägglossning krånglar november. Så långt bort. Dessutom vill jag inte bara slösa bort våra fyra frysta men vet inte vad man kan göra. Har trombyl kvar sen i våras till en till gång så tror jag tar det på eget bevåg nästa gång... Ska försöka komma med i en studie där man får göra en endometrial scratch också, man ska ha gjort minst fyra återföringar och vi har gjort fem nu ju. Men vet inte om man ska ha gjort återföringarna på just denna klinik eller om det går bra trots att det var på en annan...

• Hedblomster
    LegoS skrev 2019-09-03 23:43:09 följande:

Hejsan!

Jag är på RD8 med en 5dagars. Testade imorse ( dagens andra och tredje urin) fick gravid på cv sticka och digitalt. Kan det verkligen stämma? Har testdag 11/9.

Tog ovitrell 19/8 så den bör inte finnas kvar i kroppen?

Rädd för att det står ej gravid på faktiska testdagen. Kan det blir så?

Grattis, klart det är ett riktigt plus! Det kan hända att man får ett jättetidigt missfall och då kanske det är negativt på testdagen, det har hänt mig, men vi hoppas så klart att det inte blir så! Försök att njuta!
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-09-03 21:35:06 följande:

Neeeeej :( jävla skit också! Ledsen för din skull vännen, så himla tråkigt. Hoppades verkligen att det var er tur nu.

Skulle det vara aktuellt att göra scratchen innan nästa återföring isåfall?

Jag vet inte men jag hoppas det... Vill inte slösa bort de fyra vi har utan att göra nåt :(
  • Hedblomster
    Loviisa89 skrev 2019-09-04 06:47:30 följande:

Jag är så ledsen för er skull. Nu måste det snart vara er tur :( Hoppas du kan komma med i studien och/eller får stimulera ägglossningen på nått vis, känns ju som att ni måste få prova något annat nu.

Skickade ett meddelande nu via 1177 att de ska kontakta mig angående studien... Men vill gärna prata med en läkare innan nästa återföring oavsett för att se om man kan få testa nåt annat också. Varför är det så svåååårt :(
    malinmalan skrev 2019-09-04 06:52:49 följande:

Så ledsen att höra detta :( Det skulle verkligen fått vara er tur..

Nya starka tag framåt nu! Att orka fortsätta ska ju vara viktigaste framgångsfaktorn.

Spännande med studie och att kanske få testa något nytt :)

Kramar!!

Tack, ja det är bara att kämpa på :( Kommer bli så besviken om vi blir nekade återföring i oktober pga fullbokat... Så stressigt.
  • Hedblomster
    LegoS skrev 2019-09-04 11:00:09 följande:

Hoppas! Men har så himla mycket molvärk, är orolig att d blir ett tidigt missfall och mensen kommer komma.

Hoppas det går vägen för er alla. Denna resa är tuff!

Tror många har molvärk så tror faktiskt det kan vara positivt också :) växtvärk!
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-09-04 12:08:48 följande:

Det förstår jag verkligen! Känns som att man dunkar huvudet i väggen om och om igen när man kör på samma sak utan att ändra något. Skulle du testa trombyl till nästa gång? Behöver du låta det gå en mens emellan eller låter de er köra direkt?

Ja jag har 17 tabletter trombyl kvar sen i våras... Så det räcker till testdag iaf, men vet inte hur man ska göra om man får plus? Ska man fortsätta eller inte? Vi måste vänta en mens :( så hoppas det finns plats i oktober...
  • Hedblomster
    Klora skrev 2019-09-04 15:54:18 följande:

Hej

Jag hoppar in, skrev ett litet inlägg förra veckan, men nu har jag haft äggplock (igår) detta är vårt 4:de ivf försök, vi började våren 2018, första och tredje tog sig men det blev missfall så vi väntade ett år på det som nu blir sista försöket.

19 ägg fick de ut igår och idag ringde kliniken och meddelade att 14 st blivit befruktade så imorgon skall vi sätta in 2 st, hoppas verkligen att det tar sig och att den eller de små vill stanna kvar. vi kommer inte spara några till frysen. Känner att detta får vara sista nu. 

Då får vi verkligen hoppas att det tar sig nu efter allt ert kämpande!
  • Hedblomster
    Hoppet19 skrev 2019-09-04 18:31:18 följande:

Dom borde ju verkligen prioritera dig ändå tycker jag, du ska ju inte behöva vänta ännu en månad! Jag tog trombyl av min mormor, hehe. Lånade. Men det hjälte inte, kändes dock skönt att prova något nytt! Om det tar sig så tycker jag du isf ska prata med läkaren och då får dom skriva ut recept.

Jag vill också få prova något annat, nu blir liksom 4e försöket med exakt lika behandling... får iallfall troligtvis göra en scratch nästa gång om den här inte heller funkar. Tittade slemhinna idag och det såg bra ut så insättning nästa onsdag!!

Min läkare kommer absolut inte skriva ut trombyl tyvärr :( Hoppas verkligen din nästa insättning funkar! Vilken klinik går du på? Tycker scratchen verkar lite intressant iaf...
    LLW skrev 2019-09-05 07:51:52 följande:

Jag tog trombyl när jag blev gravid, fortsatte med dom även efter att jag plussat då jag läst att många blir ordinerade det pga att det kan minska risken för missfall. Så det borde inte vara något farligt iallafall. Tycker du ska testa och blir du gravid kan du prata med din läkare och se vad han eller hon säger! Värt ett försök :)

Jag blev också gravid första gången jag fick trombyl men bara i typ tre dagar lol. Problemet nu är att jag bada har 17 tabletter så kan inte fortsätta vid plus och min nya läkare skrattade åt att jag ens fått trombyl av förra kliniken så kommer inte få där :( Vet att många tar receptfria albyl minor men den verkar vara slut överallt...

Ser förresten att du inte får ta värktabletter nu vid mens, gäller det Alvedon också?! Hade aldrig klarat mig, din stackare...
Svar på tråden IVF hösten 2019