• Loviisa89

IVF hösten 2019

pixie78 skrev 2019-08-23 10:04:17 följande:

Vet du vad.. jag blev så osäker nu så jag var tvungen att göra en excel och jämföra dag för dag i kolumner med förra gången jämfört med denna gången.  #skadad

Fattar inte hur jag kunnat ta så fel men när jag skrev upp det dag för dag så insåg jag att det var först på ägglossningsdag 14/ruvardag 9 jag fick utslag på stickan!

Så nu fick jag upp hoppet igen! Men det är ju rätt sent jämfört med andra här. som precis som du säger får utslag tidigt. Men då finns det ju hopp för oss båda tänker jag!

Vi har 4 kvar i frysen och ett färskförsök kvar i paketet. Tror jag.. lite oklart hur det funkar.. man kan byta ett färsk mot två frysförsök... vi får prata med dom om det nästa gång. Så det är ju fortfarande early days för oss jämfört med andra som gjort många fler försk. Men har genetisk faktor plus ålder (jag är 41) som ställer till det så ganska motigt ändå.

Är det ditt första försök?

;

Men vad bra att det inte är kört för dig heller, vi får hoppas att vi båda bara får lite senare utslag på stickan :)

Nej är tyvärr inte första försöket, är min femte ruvning av blasto. Första äggplocket blev fyra ruvningar, och detta är första ruvningen på andra äggplocket :/
    Insta: Ivfskafunka
  • Loviisa89

Lycka till Hedblomster och Fifen imorrn! Håller tummarna för er :)

• Loviisa89
    Söderlund skrev 2019-08-26 06:11:22 följande:

Herregud det var sant, fick gravid 1-2 på digitalt nyss! Det känns sååå himla bra blandat med en massa rädsla såklart. Hade lite ont i ländryggen nu när jag vaknade och det brukar jag få i samband med mens... Och en gång tidigare har jag blivit gravid under de här 2 åren av försök, mitt emellan letrozolbehandling och IVF. Då hann vi gå på ett ultraljud och se ett hjärta slå, sen fick jag missfall bara några dagar senare... Oj så mycket tankar. Men en dag i taget!

Åhh grattis!!! :D Ja, när man får pluss så får man verkligen ta det i etapper om man haft missfall innan. När är eran testdag?:)
  • Loviisa89
    Ladythewinter skrev 2019-08-26 12:18:13 följande:

Är du i Linköping? Tänkte ditt användarnamn att du Är ölänning? Jag är där nämligen och blev helt plötsligt orolig att de inte kommer ha tider nästa omgång. Vill verkligen inte vänta mer än nån månad..

Jag går i Linköping och har aldrig varit fullt när jag ringt. Sen kan det säkert bli så, men verkar som de har ett bra antal patienter så det sällan blir såna krockar :)
  • Loviisa89
    nypan78 skrev 2019-08-29 22:28:28 följande:

Skulle kört äp i vecka 38 och hade börjat spraya i 10 dagar. Väntade på mensen men den kom aldrig...

Grattis!!! Det har funkat naturligt för dig alltså? :D
  • Loviisa89

Jag testade ju på ruvardag 6 med ett testa tidigt och det var ju helt blankt. När jag kom hem från jobbet tog jag upp testet från papperskorgen för att kolla igen (som man gör, haha), och då såg jag ett svagt streck som verkar ha kommit fram när det torkade! Jag tog ett till testa tidigt på ruvardag 8 och fick ett supersvagt streck som knappt syntes (och som förvann när det torkade). Ruvardag 9 testade jag med ett vanligt test och fick då ett tydligare streck, fastän det ska vara mindre känsligt.

Idag ruvardag 13 har jag testdag och fick GRAVID 2-3 på digitalt! Har fått tid för ultraljud 17 september. Nu hoppas vi på tredje graviditeten gillt, och är ju såklart livrädda för att vi ska få ett till MA. Så jag vågar inte räkna mig som gravid riktigt än.

• Loviisa89
    Jooosen skrev 2019-08-30 09:11:22 följande:

Men åh grattis! Förstår att du är nervös. Håller tummarna nu att fröt stannar <3 visst var det du som tar albyl?

Tack! Ja, precis, jag tar en fjärdedels albyl minor om dagen:)
  • Loviisa89
    Söderlund skrev 2019-08-30 09:38:42 följande:

Grattis!!

Förstår verkligen känslan. Jag har haft ont i ryggen och lätt mensvärk ett par dagar, precis som jag brukar få inför mens... Känns inte alls kul. Men jag tog ett nytt test idag och fick också gravid 2-3. Har inte meddelat kliniken än då jag har testdag på tisdag.

Tack! Jag har också haft som lite svag mensvärk till och från, som det brukar kännas när mensen är pågång. Tror och hoppas att det är ett bra tecken och att det är växtvärk :) Åh vad skönt att ditt ökat också! Förstår att du bara vill ha tisdag nu då :)
  • Loviisa89
    Hedblomster skrev 2019-08-30 10:03:36 följande:

Säger grattis här också! Ger en verkligen hopp :) Hoppas det är the real deal nu!!

Tack! Vad bra att det inger hopp, vi he ju fått rätt så liknande resultat du och jag, så hoppas det funkar för dig också nu :)
  • Loviisa89
    Fifen skrev 2019-08-30 15:56:56 följande:

Jäklar vad härligt! Stort stort grattis!! :D

Kände du det på dig? Har du haft några symptom? Jag är ju nervo här hemma inne på RD4 och har redan börjat känna av lite olika symptom, är det inbillning eller inte ????

Tack så mycket! Långt kvar men ett steg i rätt riktning iallafall :)

Nej jag kände det inte på mig. Inte föränn jag tog upp det där testet ur papperskorgen och det visade nått svagt. Sen var det ju rätt mycket som var annorlunda nu mot tidigare ruvningar så det kanske ingav mer hopp, som man hade i början. Detta var ju första embryot som var odlat med menopur (förra omgången fick vi bemfola), det var första gången jag fick letrozol och ovitrelle och inte bara litade på min egen cykel, det var första gången jag tog albyl vid en insättning, och vi gjorde insättningen 5 dagar efter lh-ökning, innan har det varit 6 dagar efter. :) Tror inte jag började känna av nån molvärk föränn typ dagen innan BIM.

Hoppas att det inte är inbillning, utan att det händer nått därinne :)
Svar på tråden IVF hösten 2019