Inlägg från: Estetmamman |Visa alla inlägg
  • Estetmamman

Gräl igen om småsaker

Gjorde jag fel?m tycker ni? Börjar tvivla på mig själv och behöver höra andras åsikter men vill helst inte blanda in någon jag/vi känner. Började iaf med att min sambo talade med någon på sitt modersmål bosniska (som jag ej lärt mig) och två timmar senare säger han att hans kusin ska komma hem till oss om två timmar. Förstod då att det troligen var honom kusinen han talade med tidigare. Frågar då när de bestämdes att han skulle hem till oss, om det vara länge sen då jag önskar få veta om det ska komma hem någon hos oss så tidigt som möjligt så jag hinner planera tex städa hemmet, ordna fika och fixa till mig/barnen. Är söndag så inte brytt mig om vårt yttre och var i full gång med storstädning av hela huset. Hade planerat storstäda hela dagen bla och försökt få med sambon på detta men det gick trögt så var redan lite grinig på honom innan. Han sa att jag inte behövde städa men jag vill ha det fint när någon kommer hem folk till oss och det var verkligen stökigt. Han blir sur och frågar om jag vill veta exakt klockslag när de bestämt att ses hos oss och säger sen att han ska ställa in träffen vilket inte var min intention men det köpte han inte. Försökte förklara att jag vill att han kollar med mig när han bjuder hem folk, och meddelar mig direkt efter vilket han bara fnös åt. Känner mig nu som en elak bitchig flickvän. Vilket jag ju inte vill vara men är inte så spontan av mig. Denna diskussion har vi haft förut och bad honom då att kolla med mig först så jag känner mig involverad/tillfrågad och förbereddd. Vilket tydligen är en kränkning av hans frihet om jag uppfattar det hela rätt. Eller att han tycker jag uttrycker mig okänsligt och fel kanske, vet ej. Tycker ni jag är inflexibel och gnällig? Ska försöka ta till mig det nu säger och tidigare fått råd att vi borde söka relationsrådgivare då vi tycker olika om mycket stort som smått och känner mig väldigt ensam i min relation på många plan. Känner mig nästan mer ensam till honom än när vi inte är tillsammans vilket ju inte är bra. Vi har känt varandra i 12år och har två barn ihop. Har börjat ifrågasätta mig om det mesta (min verklighetsuppfattning/känsla) då min sambo tycker jag är knäpp och överkänslig och alltid den som har fel eller är elak etc etc

• Svar på tråden Gräl igen om småsaker
  • Estetmamman

Blev många felskrivningar i texten men tror den går att läsa och förstå det som står ändå. ????

• Estetmamman

Blev många felskrivningar i texten men tror den går att läsa och förstå det som står ändå.

• Estetmamman

Han städar nästan aldrig och bryr sig inte om att städa innan gäster kommer då det ej bekommer honom. Är dessutom jag som får höra bakvägen från svärmor att jag inte är ordningsam, och inte han/vi. Men man behöver såklart ej lyssna på svärmödrar när man vet att det inte är sant. Min sambo tvättar vilket jag med gör men mest han. Vi var hemma båda två då han bestämde med kusinen så var ju nära till hands så att säga. Förstår också att allt inte alltid kan planeras ihop jämt men det är ofta så att svärföräldrar dyker upp utan att jag fått info innan eller kanske en halvtimme timme innan då han glömt berätta och dylikt. Inte så att de inte är välkomna mem jag vill kunna göra mig fin, duscha innan tex.

• Estetmamman

Tillägger att vi båda arbetar lika mycket och delar nattning mellan barnen men jag umgås mer med dem innan nattning, jag lagar även mer mat så önskar han kunde dela städning då hans gäster kommer. Han har däremot högre lön och anser det orättvist att han får betala mer än mig, så myntet har ju såklart två sidor.

• Estetmamman

men han pratade inte direkt med mig om att kusinen skulle komma utan väntade ett par timmar med det samt att han gjort så tidigare och ibland ?glömt? att säga något alls. Kanske var så du menade : ) Jo ska försöka tala med honom imorgon men han är nu arg på mig och vill då inte tilltala mig på några dagar (är alltid så)

• Estetmamman

Ibland känns det så ja. Han kör med sk ?silent treatment? i några dagar när han tycker jag gjort honom någon oförrätt, som idag. Har hållt på så i 12år så vet vad som väntar. Vi bråkar typ jämt om liknande vardagliga skitsaker och hade gjort slut för länge sen om det inte vore för barnen då det är så tröttsamt och ledsamt. Jag är lite mer rak i min kommunikation men det funkar inte så bra att försöka prata ut med honom heller.

Svar på tråden Gräl igen om småsaker