Inlägg från: Anonym (bibbi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bibbi)

VARFÖR SOVER HAN INTE?

Vilka tider sover han under ett dygn? När somnar han på kvällen? När vaknar han på morgonen? Hur många gånger sover han på dagen och hur länge?

Tror att man måste vara lite extratuff som ensamståendevför att få till fungerande rutiner eftersom det är extra viktigt att det funkar. Kanske om du kunde be BVC om hjälp att få till fungerande rutiner. De är ju vana med småbarnsproblem och är oftast mammor själv.

Tror också du ska ge mer mat på dagen och sluta med nattamningen. Tror också du behöver hitta ett sätt för benin att komma till ro och somna på egen hand. Annars riskerar du att dras med de här problemen under åratal.

• Anonym (bibbi)

När ska han börja på förskolan? Det blir ju annars påtvingade rutiner för er. Allting kommer att ske samma tid varje dag. Han kommer att vara trött efter att ha varit en dag på förskolan. Och du kommer att få annan stimulans än att bara vara mamma vilket kan ge dig mer ork och förhoppningsvis också bättre lösningar på problem. Du kommer att märka att förskolepersonalen får alla barn, även de med matproblem, att äta och alla barn, även de med sömnproblem, att sova. De bara gör sin grej utan att noja för mycket vilket funkar superbra på barn.

• Anonym (bibbi)
    Anonym (Ts) skrev 2019-07-23 23:23:21 följande:

Våra rutiner är jättebra! Han äter precis som han ska och tillräckligt mycket! Han sover 2ggr om dagen 10-30min, kl 10 and kl 16. Bvc sa till mig att skippa sista och hålla honom vaken men han somnar ändå inte fören efter 23, men blir grinig.. jag har provat att hålla honom vaken hela dagen och lagt mig tillsammans med honom vid 21 men då vaknar han 3-4 På natten i är klarvaken o vill leka..

Vi går till öppna förskolan flera timmar, går långpromenader med hunden, myser i parken, leker i lekparken, gungar, leker med kusinerna, går till stranden, osv osv... så han är inte understimulerad. Medan kusinerna deckar efter en lång lekdag så är han ändå vaken till tidigast 23..

Sluta amma är svårt då han även har nattskräck och då är tutten de enda som funkar lite..

Jag vet att de vore bäst att sluta amma men de är inte de enklaste när man är helt slut varje kväll och han vägrar napp..

Du måste inte stiga upp och roa honom mitt i natten. Har du testat att låtsassova?
Svar på tråden VARFÖR SOVER HAN INTE?