Inlägg från: Anonym (Qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qwerty)

VARFÖR SOVER HAN INTE?

Anonym (Ts) skrev 2019-07-23 11:20:32 följande:

Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre!

Min son är nu 11månader och han sover knappt något alls?

Jag är ensamstående och har ingen runt mig för avlastning tyvärr.. I 11 månader har jag konstant vart med min son.

Han är världens goaste och snällaste men han HATAR att sova. De tar minst 1 timma att få honom att sova men oftast tar de mycket längre än så och han skriker hela tiden.. jag går runt och vaggar honom och har gjort sedan han va liten och nu börjar de ta rejält på armar o rygg.

Han vägrar napp, snutte o nalle. Han sover ca 30min på dagen och somnar aldrig innan 23 på kvällen och sedan på natten vaknar han flera gånger..

Han är inte understimulerad inte överstimulerad.

Rutinerna är bra!

Jag vet inte vad jag ska göra längre?

Jag får ingen egentid för han ska konstant vara runt mig. Kan inte ens duscha eller gå på toa utan att han är där.

Jag fattar att förändra livet är svårt.. men de här tär otroligt mycke.. när jag försöker förklara för folk så är de ingen som förstår..

Är de någon som har haft liknande problem??

Hur länge ska de vara såhär?

Jag ammar fortfarande på natten då de är det ända sättet att få honom att somna om. Han vägrar flaska på natten.

Jag önskar bara att vi båda två kunde få mera sömn så man orkar med dagen och kan njuta av att vara mamma..

Nej, era rutiner inte bra. En 1110-mpnaders ska inte behöva ammas på natten.
  • Anonym (Qwerty)
    Klimat Apokalypsen skrev 2019-07-25 01:00:43 följande:

Och alla barn är och fungerar som dina? Har du ens egna barn för jag undrar ju lite när du inte verkar förstå att alla barn är olika. 

De människor som faktiskt kan något om barn brukar inse att alla barn är olika, fungerar olika, har olika behov och olika svårigheter.

Hon ammar på natten för att han vaknar orolig och rädd på natten och det är det ända som lugnar honom. Har väldigt svårt att se hur det kan ha med rutiner att göra faktiskt.

Självklart är alla barn olika men normalt så ska inte en 11-möånaders behövas ammas på natten.

Något fel är det med rutinerna annars hade ta inte haft set som hon har.
  • Anonym (Qwerty)
    Klimat Apokalypsen skrev 2019-07-25 00:54:16 följande:

Men gud vad hemskt! Och ensamstående på det. Din stackare! 

Jag önskar jag kunde ge dig mer tips men nattskräck har jag ingen erfarenhet av. Har du någon möjlighet att lämna honom till en släkting eller någon nära vän som  du litar på så att du kan få vila lite? De flesta lösningar kommer från en själv när man är pigg och utvilad och får en möjlighet till distans...

Ps. Skit i idioterna som skriver i tråden. Vissa människor är bara ignoranta och elaka. Ps2. Jag kommer inte lyda mitt eget svar utan skriva ett elakt svar till elaka Qwert­y

Jag väntar på ditt elaka svar till mig....
  • Anonym (Qwerty)
    Klimat Apokalypsen skrev 2019-07-25 01:26:03 följande:

Nattskräck har inget med rutiner att göra. Fasta och tydliga rutiner kan däremot minska risken att barnet får nattskräck men det garanterar ingenting.

www.1177.se/Vastra-Gotaland/barn--gravid/att-ta-hand-om-barn/barns-somn/barn-som-drommer-mardrommar-har-nattskrack-eller-gar-i-somnen/

Har du läst länken du hänvisar till? Du skriver nämligen motsatsen av vad din länk visar....
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Nattamning) skrev 2019-07-25 14:42:34 följande:

Det finns inget som säger att ett barn som sover dåligt skulle sova bättre om man slutar amma på natten.

Finns inget som säger motsatsen heller men många barn som får ordentligt med mat under dagen och inte ammas på natt få faktiskt bättre nattsömn. Ts har inget att förlora på att pröva.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Nattamning) skrev 2019-07-25 16:34:18 följande:

Absolut har TS massor att förlora. Att avvänja ett barn vid amning kan vara jättejobbigt. Att sluta amma för att ge efter för andras tyckande är en förlust, både för mor och barn. Om TS tar bort det som är det mest effektiva att söva barnet med och barnet inte accepterar att tex få vatten istället vid uppvak kan det bli ännu jobbigare sömnlösa perioder. Så jo, massor.

Att vissa sköterskor BVC fortfarande påstår att man ska sluta nattamma vid en viss tidpunkt är förlegat.

Ta har ingenting att förlora.
Svar på tråden VARFÖR SOVER HAN INTE?