Inlägg från: Anonym (Sömnbrist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sömnbrist)

VARFÖR SOVER HAN INTE?

Det fanns eller finns ett par trådar om EyeQ. Där skrev flera föräldrar att deras barn blivit av med nattskräck sen de började ge dem EyeQ.

Mitt barnbarn fick det och det gick över. Det är ju väldigt obehagligt när barnen "får" det.

Hade faktiskt inte hört talas om nattskräck innan.

Ditt barn kanske helt enkelt har ett annat sömnmönster och är kvälls- eller nattmänniska.

De flesta små barn brukar vakna tidigt och somna sent.

Även mina barn när de var små, de vaknade tidigt, sov de till 7 på morgonen, då var det sovmorgon. De somnade som senast 20.00, då var de verkligen trötta.

Jag blev ensamstående när yngsta barnet var baby, ibland var jag så trött på morgonen att ljuset från lampor gjorde ont i ögon, så jag hade små värmeljus som belysning.

Kanske skulle det funka om du helt enkelt struntade i klockslag och lätt honom sova när han vill och även om klockan är 22.00 inte tvinga honom att sova då om han inte vill, utan vänta till 00.00 om det skulle funka.

Då kanske du skulle få lite mer sömn, vilket faktiskt är väldigt viktigt

Det är tufft de första åren med barn, ännu tuffare är det för ensamstående föräldrar eftersom man då inte ens får sitta på toaletten och bajsa, vilket ger ont i magen i längden.

Jag förstår verkligen din situation, hoppas det vänder snart med sömnen för er båda

Kram

• Anonym (Sömnbrist)
    Anonym (Ts) skrev 2019-07-25 00:21:00 följande:

Han har problem med mjölkprotein and har inte fått mjölk sedan 2 månaders ålder, eftersom jag ammar avstår även jag 100% mjölkprotein! :)

När jag har provat andra rutiner har jag självklart gjort de mer än 1-2 dagar.. varje gång jag provar något nytt gör jag detta 2-3 veckor.

Vi har vart hos doktor för hans nattskräck och de är detta han har eftersom han är sovande och tom kryper i sömnen.. Om jag inte get tutte skriker han brutalt i ca 20min innan han kommer till ro.. och ger jag tutte är han gnällig men skriker iaf inte! Detta gör jag både för att jag är jätte trött och för att de gör ont att se ens barn ha de jobbigt..

Bvc har pratat om medicinering men jag skulle självklart vilja undvika det och få honom att kunna sova av sig själv.. anledningen till att jag nu låter honom sova 10-30mim vid 16 är för att han inte somnar tidigare ändå utan blir bara mer grinig om jag skippar de

Hej ts.

Hur har det gått med sömnen för er båda?

Är det värre nu i värmen för din son, många små barn blir ju grinigare än vanligt nu.
  • Anonym (Sömnbrist)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-31 16:20:13 följande:

Du har ju helt rätt så klart. Det har bara blivit en ond cirkel. Han började inte sova hela nätter förrän nu ett tag efter nyår och sedan åkte vi iväg över helgen och efter det var allt förstört igen :( Sedan vaknar han minst en gång per natt, och att ha mig bredvid sig blev liksom av en slump och redan efter två nätter var han fast i det... Jag vill bara tillbaka till att han sover genom nätterna! Men vet inte hur man kommer dit igen.

Min dotter kunde vakna på nätterna, i stället för att stapla omkring halvdöd, så lät jag henne sova bredvid mig.

Även mitt barnbarn har fått sova bredvid mig.

Om du inte störs av att din son sover bredvid dig, så låt han fortsätta med det om det känns lättast för dig.

Inga normalt funkade barn kommer inte vilja sova med sin mamma eller pappa när de blir större.
Svar på tråden VARFÖR SOVER HAN INTE?