VARFÖR SOVER HAN INTE?
Anonym (Sömnbrist) skrev 2019-07-25 01:48:15 följande:
Det fanns eller finns ett par trådar om EyeQ. Där skrev flera föräldrar att deras barn blivit av med nattskräck sen de började ge dem EyeQ.Mitt barnbarn fick det och det gick över. Det är ju väldigt obehagligt när barnen "får" det.
Hade faktiskt inte hört talas om nattskräck innan.
Ditt barn kanske helt enkelt har ett annat sömnmönster och är kvälls- eller nattmänniska.
De flesta små barn brukar vakna tidigt och somna sent.
Även mina barn när de var små, de vaknade tidigt, sov de till 7 på morgonen, då var det sovmorgon. De somnade som senast 20.00, då var de verkligen trötta.
Jag blev ensamstående när yngsta barnet var baby, ibland var jag så trött på morgonen att ljuset från lampor gjorde ont i ögon, så jag hade små värmeljus som belysning.
Kanske skulle det funka om du helt enkelt struntade i klockslag och lätt honom sova när han vill och även om klockan är 22.00 inte tvinga honom att sova då om han inte vill, utan vänta till 00.00 om det skulle funka.
Då kanske du skulle få lite mer sömn, vilket faktiskt är väldigt viktigt
Det är tufft de första åren med barn, ännu tuffare är det för ensamstående föräldrar eftersom man då inte ens får sitta på toaletten och bajsa, vilket ger ont i magen i längden.
Jag förstår verkligen din situation, hoppas det vänder snart med sömnen för er båda
Kram