Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Vad gör ni i denna värme?

Hur klär du dig?
    *Shorts och bikiniöverdel

Jobbar du eller har semester?
    *Semestervikariat halvtid. 20 timmar i veckan som jag kan lägga de tider som passar mig, eftersom jag sköter om tomma lokaler.

Luftkonditionering hemma eller på jobbet?
    *På jobbet.

Fläktar hemma?
    *Tonåringen beställde en åt sig själv, så han har en i sitt rum.

Åker ni och badar?
    *Nej, det finns inga badstränder i närheten.

Har ni kanske lantställe och båt?
    *Nej.

Eller åker ni norrut?
    *Jag är norrut redan. Vi hade +35 grader i skuggan i går. Det varmaste jag upplevt i hela mitt liv.

Hur gör du för att stå ut?
    *Kliver upp tidigt och fixar disk och tvätt medan det är uthärdligt. Vid 10 drar jag till jobbet och håller mig inomhus med AC till 14-15-tiden. Hemåt för den värsta tiden på dagen. Lagar mat i ett kök som håller 32 grader trots 3 öppna fönster i huset. Äter och cyklar sedan hem till min bror för en kopp kaffe vid hans AC. Överlever fram till 18-tiden när det långsamt börjar bli svalare. Då åker jag och handlar eller gör utomhussysslor. Vid 22-tiden njuter jag av vädret en stund innan jag lägger mig.
    Jag har en blöt frottélapp i kylskåpet. Den tar jag fram och baddar mig med när jag känner mig överhettad. I frysen har jag 2 vetekuddar som jag lägger i sängen på kvällen när jag ska sova.
  • lövet2
    Tom Araya skrev 2021-07-13 19:15:08 följande:
    Hur gör ni och vad gör ni en dag eller sommar som denna, vad det gäller hantering av värmen?
    Kliver upp kl 6 och gör allt det där som blir för jobbigt att göra sedan; diskar, kör en tvätt, städar lite och kanske förbereder middagen. När värmen stiger men fortfarande inte är jobbig, så gör jag saker utomhus. Klipper gräs, kastar sopor på Återvinningen, tar en cykeltur. De varmaste timmarna tillbringar jag i hammocken med en bra bok. Äter glass, dricker kaffe. Naturligtvis ser jag till att skuggas av parasoll och hammocktak.
    Vid 18-tiden börjar det gå att leva normalt igen, så då försöker jag röja undan efter middagen. Sedan gör jag sådant jag inte orkat under dagen. Brukar gå hem till min bror och dricka kaffe i kvällssolen ute på hans altan framåt 20-tiden. Då är det så pass att man orkar sitta i solen.
Svar på tråden Vad gör ni i denna värme?