Pentra skrev 2019-08-04 21:41:51 följande:
VMF = Vän Med Förmåner. ... För mig så känns det respektlöst att tänka på vilt främmande människor när man har sex. ... Så du tänker alltså på att mörda folk när du onanerar?! Det är ju riktigt sjukt, skrämmande och totalt perverst att fantisera om att mörda folk när man har sex; du bör verkligen söka hjälp! ... /Pentra
Okej ledsen, vet inte om du har autism, men det är okej. Det finns något som kallas att göra liknelser, man säger något för att jämföra, visa på poänger och tankesätt. Det var vad jag gjorde här. Observera att när jag skriver poänger, menar jag inte sådana man får i tv-spel eller sporter, utan snarare att jag vill visa en sorts slutsats.
Jag har aldrig funderat på att mörda någon, vad jag menar är att med ditt sätt att tänka påminner om tankebrott där vissa sätt att tänka är lika illa som att man agerar ut det på riktigt.
Vill du veta mer kan du googla och hitta definitioner på orden "liknelse". Det finns även det något besläktade "Metafor", tror du kan ha nytta av att läsa på om dessa två.