Inlägg från: Zakopane |Visa alla inlägg
  • Zakopane

Vågar man skaffa en till efter 40?

Mkt imponerad är jag över att du fått/får 5 barn vartannat år! Otroligt bra jobbat :)

Jag har fyra barn, men mellan nr 2 och nr 3 är det ett hopp på tio år. De är födda 2006. 2008, 2018 och 2019. Jag är 77:a, fyller alltså 42 i höst. Alla fyra blev till på första försöket. Du verkar ju inte ha problem med fertiliteten så kör på bara!

• Zakopane

Just ja, finns väl inget som talar för att din graviditet skulle vara tyngre eller problematisk bara för att du fyller 40 år. :)

• Zakopane
    Zanda skrev 2019-08-21 23:59:10 följande:

<3

Känner du dig färdig själv? Hur mycket skiljer det på de två minsta?

Det är 15 månader och tre veckor mellan mina två yngsta.

Jag var själv en vecka precis med småttingarna då deras pappa behövde åka till en sjuk släkting. Det gick så himla bra att jag genast började drömma om en femte knodd! Helst så snart som möjligt :) Dock är suget ngt mindre än när barn nr 3 hade fötts och jag drömde om en nr 4... då kände jag redan på BB att det här vill jag göra igen!

De flesta man ser omkring sig orkar två barn tätt och sen dröjer det några år innan de ev skaffar ett tredje, sista barn. Därför är jag väldigt impad av att du har fått fem st vartannat år! Jag hade velat ha det så också.
Svar på tråden Vågar man skaffa en till efter 40?