Låg AMH värde
Ja, jag tänker det. Jag försöker att inte tänka på allt detta men hjärnan snurrar iväg på bebis och negativa tankar om att drömmen inte kommer gå i uppfyllelse hela tiden. Konstant. Det är det sista jag tänker på på kvällen och första på morgonen.
Jag tränar redan lite. Jag cyklar varje dag till och från jobbet, blir ca 1.6 mil om dagen. Tränar därutöver minst 2ggr i veckan. Nu blir träningen lite lidande med all renovering hemma dock. Men under en ev ivf kanske man inte får hålla på så?! Då tänkte jag på promenader. Den appen har jag testat en gång, den var lite rolig. Jag hängde i en månad men sen dog entusiasmen... Mycket bra hemmaträningsapp iaf!
Åh, så härligt! Grattis! Nu kan du släppa det iaf. Jag tror också det är sunt att bara lita på barnmorskan. Man stressar upp sig för så mkt i onödan och ni har kämpat så länge så mer oro/funderingar känns bara dumt. Nu får ni försöka njuta istället! Så gulligt att den lilla/lille sög på tummen och vinkade :) Vilken fin present era familjer kommer få, tänk glädjen! :) Kul att bli framflyttad också, det är skönt ju mer tid som gått såhär i början tänker jag. Kommer ni ta reda på bebisens kön?
För mig var det väldigt luddigt kring vad jag fick och inte fick göra under ivfen. De sa hela tiden: lev ett normalt liv och du kan träna som normalt. Men när jag tex frågade om jag fick träna tittade de på mig och svarade mig som att jag helt hade tappat förståndet. Springa och hoppa gick inte för sig! Förklarade att det är normalt för mig så då måste de specificera det. Vi gav även det som feedback till Sahlgrenska efter våra ivfer. Att de i stället kan fråga: hur ser det ut med träning i din vardag? Vad gör du? För då får de ett svar som de sen kan ge rekommendationer utifrån. T ex vi rekommenderar inte att du springer och går på pass med hopp. Men cykling, spinningpass och promenader funkar. Mycket enklare för alla! Så cykla kan du fortsätta med och promenader likaså.
Ja... börjar bli lite nervös inför att berätta. Berättar för mamma och pappa i helgen, min syster nästa helg och makens familj helgen därpå. Ska även berätta för lite vänner nästa vecka. Och för min chef som vet om hela vår resa men som inte vet vad som har hänt sen sist (då jag sa att vi skulle till Ryssland i höst). förhoppningsvis blir det mer verkligt sen. Vi kommer att ta reda på kön. Det spelar egentligen inte någon roll vad det blir men vi har längtat så länge och jag skulle väldigt gärna vilja fixa liten det framtida barnrummet och sådär. Och även om jag tycker att flickor måste ha rosa och pojkar blått så är det klart att färgställningen och inredningen kanske kommer att skilja sig lite. Så på rutinultraljudet kommer vi att ta reda på kön. Sen får vi se om vi berättar....