Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Sömnhjälp 2-månaders

Hon är inte hungrig då? Min äldsta som också bara fick ersättning åt oftare än var fjärde timme när han var 2 månader. Han kunde äta 150 ml för att sedan vilja ha 150 till 1,5 timme senare och det fick han. Men du har kanske testat att ge ersättning oftare? Annars har jag tyvärr inga tips mer än att det går över Min yngsta ville bara sova i min famn hela nätterna dom 2 första månaderna så jag hade ont i ryggen varje morgon men plötsligt gick det bra att ligga i sin säng bredvid min.

• syntharen
    Anatomy skrev 2019-08-29 14:15:34 följande:

Nej jag har inte testat då BVC sa att vi inte får ge henne mer eller oftare än vad vi gör eftersom hon hade gått upp så mycket. Hon är dock inte tjock utan bara bebisrund som de ska vara. Hon verkar dock inte hungrig utan mer ensam. Har fått sova på mig idag utan att jag försökt lägga ner henne.

Men kanske kan ge henne lite extra mat på kvällen..

Jo det är ju just det att jag börjar bli så trött i ryggen av att bära på henne så mycket. Även av selen. För just nu duger bara jag och inte pappan vid nattning.

BVC och deras åsikter... Visst, ersättning är inte lika lättsmält som bröstmjölk men jag anser att en 2 månaders ska ha fri tillgång till mat oavsett om man ammar eller ger ersättning. Mat (och närhet) är ju små bebisars livslina. Tycker du ska strunta i vad BVC säger om matning, ge när du tycker hon behöver och så ofta hon verkar behöva. Vikten brukar ändå planas ut när dom börjar röra på sig mer vid 5-6 månader. Du kan ju testa och ge henne mer mat.
  • syntharen

Hon sover ju hela natten också, var många, för att inte säga dom flesta, brukar vakna ett antal gånger för att äta. Så kanske måste hon kompenseras lite för det.

Svar på tråden Sömnhjälp 2-månaders