Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Sova borta? (Barn under 1 år)

Nej, det är fel att lämna bort barnet när det är så litet!

Ni får åka bägge två men var för sig. Ni åker med varsin kompis och den ena åker ena helgen och den andra tar helgen efter. Era behov ligger på is tills barnet är större och tryggare.

Jag hade också tufft med första barnet och den omställningen det var att vara förälder - särskilt till ett krävande barn. Men lösningen är inte att lämna bort det.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Går jättebra!) skrev 2019-09-19 17:13:42 följande:

Det är med den här taktiken man glider isär som par och till slut separerar när barnet knappt hunnit fylla 2...

Dom måste hitta sin dynamik som familj och när barnet är så litet så ska det knyta an till sina föräldrar. Barnet har inte ens funnits i deras liv längre än 8 veckor.

Nu är livet annorlunda och dom behöver hitta på saker som familj, för barnet binder dom nu samman för livet.

Om man glider i sär för man skaffat barn var man nog inte rätt för varandra från början.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Går jättebra!) skrev 2019-09-20 09:41:02 följande:

Jaa jag kan hålla med om att barnet är lite väl litet än. Men om 2-3 månader till så tycker åtminstone jag inte att det är nån större fara att vara borta över natten.

Om man aldrig får tid över för varandra och alltid går helt upp i barnet så påverkar det i allra högsta grad förhållandet. I alla fall om det pågår under längre tid. 2 mån är inte så länge men jag tror ändå på att försöka komma ut som par och inte alltid bara vara mamma och pappa för att inte tappa bort varandra och det man hade på vägen. Det tjänar alla i familjen på i längden.

Jag reagerade på att barnet var så litet. Givetvis behöver man tid som par men nu är alldeles för tidigt.
Svar på tråden Sova borta? (Barn under 1 år)