Inlägg från: Anonym (Mamma till 3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma till 3)

Äta eller sova? Viktigast?

Jag skulle ta var tredje timme tills ditt barn självt vaknar. Eventuellt att du förskjuter om några dagar en halvtimme -max en timme men inte mer. I alla fall en liten tid tills ni lärt känna varandra lite mer <3

Grattis till den lilla!

• Anonym (Mamma till 3)

Glömde svara på dina frågor:

1. Jag skulle inte öka mängden. Hennes mage är inte så stor.

2. Det bör ge samma mättnadskänsla men jag tror att bebisen blir mer mätt av ersättningen. De blir lite mer slöa av ersättning. (Har haft båda delarna av barn).

3. Bärsele/bärsjal är ett bra sätt till närhet och få bebisen att somna. Annars bära gunga, sova på en.

• Anonym (Mamma till 3)
    Eliiineliiin skrev 2019-09-18 04:53:22 följande:

Tack för svaren!

Hon somnar gärna i famnen eller på en arm om man sitter (efrer mycket om och men) men hon hatar att ligga på en. Delvis därför amningen inte funkar, mage mot mage blir hon hysterisk av. Hon får gärna sova på mig, men hittar ingen bra ställning där jag slipper sitta.

Bärsjal ska införskaffas!

Allt det här gör att jag inte får sova sjukt lite på nätterna. Och lyckas sällan på dagarna heller. Så frustrerande när hon inte eller knappt hinner somna innan man ska upp igen. Blir inga timmar över.

Det som gör mig ledsen är att hon så gärna vill amma och när vi lyckades somnade hon direkt efter för hon blev så lugn av det. Men det var med hjälp av två sköterskor som satte en sond på mitt bröst och den andre lugnade bebisen.

Sömnen blir bättre men det tar en stund och livet med en bebis innebär väldigt lite sömn. Kanske hon somnar i en rullande vagn så du kan sova om pappan går ut och går med bebisen.

Amning kan vara väldigt svår att få till. Inte så enkelt som det kan framstå. Om du vill försöka igen med amning så kontakta amningsmottagning. Eller googla olika ställningar.
Svar på tråden Äta eller sova? Viktigast?