Äta eller sova? Viktigast?
Ååh grattis för det första!
Båda mina barn blev flaskmatade. Min yngsta är nu 8 månader. Han har sovit kasst hela sitt liv. Max en timme åt gången och hände det att han sov när det var dags för mat så fanns det inte en chans att jag väckte honom. Han åt när han vaknade isåfall.
Och mängden ska du inte bry dig för mycket om så länge hon mår bra och följer sin kurva. Min son åt max 60 ml per gång de första 2 månaderna, sen åt han 90ml till han var nästan 5 månader och sen 120 ml vilket är vad han äter fortfarande på kvällen innan nattsömnen. Annars äter han fast mat men inte i närheten av vad som är gällande riktlinjerna men han går upp i vikt som han ska och växer som han ska och mår bra vilket är det viktigaste.
Tror att ersättning mättar bättre från vad jag hört att de som ammar i princip ammar dygnet runt. Jag körde på 3 timmar och det fungerade perfekt, ibland åt han efter 4 timmar och nån gång efter 2,5 timme.
Bärsjal vägrade han också. Skulle gå fram och tillbaka och vagga honom, det var enda sättet att få honom att somna.
Lycka till och njut av den lilla.