nernu skrev 2019-09-28 07:04:13 följande:
Åh det var det dummaste... Små bebisar ska inte lära sig något. De reagerar enbart på sima instinkter. Det enda du lär ett så litet barn genom att inte vara tillgänglig är just det. Ingen är tillgänglig och ingen kommer hjälpa mig så jag kan lika gärna ge upp.
jag är tillgänglig hela tiden, jag sitter med henne vid spjälsängen tills hon somnat, ifall hon vaknar igen så går jag in och sätter mig där igen. Så tillgänglig är jag 24/7 för henne. När hon är vaken är hon med mig överallt, antingen i en bärsele eller i sin babysitter. På eftermiddagarna sover hon några korta stunder på min bröstkorg, kan dock inte ha henne på bröstkorgen hela dagen pga min onda rygg, vilket är därför hon får sova i min säng på förmiddagen, det luktar som mig och då känner hon sig trygg, då får jag också mycket gjort i hemmet. På nätterna sover hon bäst i sin spjälsäng, annars vaknar hon varannan timme ifall hon sover i våran säng, ingen bra nattsömn, ingen bra dagsömn, vilket resulterar i en väldigt grinig och trött bebis som vägrar sova.
Detta är våra rutiner som gör att vi båda får mycket sömn och inga blir griniga av för lite sömn. Så jag ser inget fel i att sätta rutiner såhär tidigt, blir lättare sen längre fram att sätta nya rutiner :)
Men alla gör olika, så gör du på ditt sätt, och jag gör på mitt! :)