Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam)

BIM november 2019

Hejhej!

Jag och sambon planerar nu vårt första barn! Så jag slutade med p-piller för en vecka sedan. Jag har ej alls bra koll på detta med BIM eller ägglossning, eller ja något haha. Men hur som helst så är min största fråga till er som slutat med p-piller; hur lång tid tog det det innan ägglossningen kom igång? Är det någon idé för mig att börja försöka lokalisera när jag har ägglossning redan nu eller kommer det vara väldigt varierande nu när jag slutat med p-piller?Tack för svar! :D

• Anonym (Fundersam)
    Flora86 skrev 2019-10-17 14:06:47 följande:

Hej! Slutade med p-piller 2009 när jag skulle tillverka första barnet. Då kom ägglossningen igång direkt. Slutade du med piller direkt när pillermensen kom eller slutade du mitt i en karta? Du kan ju isåfall räkna pillermensen som vanlig mens och börja testa för ägglossning nån dag efter mensens slut.

Tack för svar! Jag använde p-piller utan paus för mens, och min mens blev aldrig regelbunden med dessa p-piller. Jag slutade mitt k en karta och hade då haft mens i 10 dagar i sträck och hade det i ytterligare 5 dagar efter avslut. Så just nu vet jag inte alls vart i cykeln jag ligger. Men då kanske det är möjligt att jag har ägglossning snart då i alla fall. Det svåra är dock att jag aldrig känt av när jag har det, så nu i början innan mensen blivit regelbunden blir det nog svårt att lokalisera den.
Svar på tråden BIM november 2019