Inlägg från: Anonym (Emelie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emelie)

BIM november 2019

Jag börjar fundera på om jag är gravid. Jag fick en del av satsen i mig av misstag för typ tio dagar sedan (men vi har börjat prata om att börja försöka på riktigt så ingen katastrof) och det var i ägglossningstider. 
    Är väl medveten om att man kanske hoppas lite för mycket, och överkänner  symtom men jag har haft ont i sidan av brösten, ut mot armhålorna (men eftersom jag tidigare aldrig tänkt på sånt så kanske det är något jag brukar vara innan mens). Har haft ont i nedre delen av magen en del de senaste dagarna, återigen kanske något jag brukar ha utan att tänka på det särskilt mycket, och sedan igår fick jag en flytning som hade lite rosafärgat blod i sig. 
    De tre senaste dagarna har jag också varit väldigt lös i magen. Vilket jag inte brukar vara. Det är väl det som jag vet är mest onormalt. Men jag har beräknad mens på fredag, så vi får se då. Förmodligen är det ingen lyckoträff, men jag kan inte sluta tänka på det. 

• Anonym (Emelie)

Jo alltså det mest troliga är att jag tror att jag är gravid och övertolkar allt. 
    Jag har också haft spänningshuvudvärk och varit mer kissnödig än vanligt. Återigen sådant jag kan övertolka/inbilla mig. 
    Hur tidigt kan man ta ett test? Minns mens är alltså beräknad på fredag. Har tänkt att det är skönare att få mens än att ta ett test, för då har jag ju verkligen börjat hoppats känns det som. Men å andra sidan vet jag hur känslig jag är vid mens, så det kanske är värre att behöva inse sanningen då.

• Anonym (Emelie)

Nu är jag lite fundersam. Jag hade bim 1 november. Hade börjat inbilla mig att jag kände vissa graviditetstecken innan. Men på kvällen den 31 oktober kom mensen. Den varade dock bara i ett dygn och sen försvann den helt, utan att lämna efter sig några bruna flytningar osv. Jag hade inte heller sån mensvärk som jag brukar ha.
    Jag brukar vanligtvis ha ganska kort, tre till fyra dagar men har aldrig varit med om att den varit så här kort och sen bara gått upp i rök helt. 

Kan det vara en kraftigare nidblödning? Det dygnet jag blödde var den ändå normal i mängd, eventuellt tycker jag att den varit något klarare i färgen.

• Anonym (Emelie)

Jag blir galen! Hade ägglossning igår, enligt flo-appen i alla fall, och jag hade planerat att ha sex då. Sen sket sig allt och det blev inget.. nu måste jag vänta en månad till. Eller är det någon idé att försöka dagen efter äl?

• Anonym (Emelie)

Grattis till alla er som är gravida! Så roligt att många verkar ha lyckats. Själv ska jag gå över till december-tråden och göra mitt första planerade försök :)

Svar på tråden BIM november 2019