Inlägg från: Anonym (Gaebelar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gaebelar)

BIM november 2019

Hej, hoppar in här. Är på äl+6, hade sex 3 dagar före äl och går nu och letar symtom frenetiskt. Har inga symtom som jag vågar lita på eftersom det lika gärna är jag som inbillar mig dem och är skengravid. Men mina tydligaste och säkraste symtom under mina andra graviditeter som är svåra att förklara bort är framför allt synligare blodådror på bröst och bröstkorg samt en ökning av vattniga flytningar. BIM kring den 16/11.. så nu är det väl bara den långa väntan kvar...

• Anonym (Gaebelar)

ÄL+8 idag, egentligen inga symtom annat än att jag känner mig jäkligt grinig/lättirriterad. Känns inte som om vi lyckades få till det denna äl, ser att några har testat positivt redan vid ÄL+10-11, det har jag nog aldrig lyckats med under några av mina andra graviditeter så rimligtvis borde jag inte ens ge det ett försök, men kommer inte förvåna mig själv om jag sitter där med ett test i handen inom ett par dagar... 

I normala fall har jag en väldigt lång (oregelbunden) cykel, med sen ÄL. Men denna månad kom den redan på dag 15, om jag ska tolka mina flytningar rätt. Hade ni räknat BIM 14 dagar framåt då? 

• Anonym (Gaebelar)
    Anonym (St92e) skrev 2019-11-12 11:33:37 följande:

Hallå hallå!

Någon mer med bim 15e-17e november? Har ni testat än eller avvaktar ni?

Vad har ni för symtom?

Jag har molvärk i rygg, mage och äggstockar. Är som att ett band är spänt runt hela buken och ryggen. Brösten är lite svullna men inte ömma. Har varit smått illamående till och från samt huvudvärk. Samma känningar som innan mens men brukar aldrig starta så här tidigt. Har haft känningar senaste 4-5 dagarna. Är på ÄL+ 10 ungefär.

Jag är på äl+10 idag, har upplevt humörsvängningar, extra kissnödig, lite yrsel igår men tänker att det är inbillning alltsammans. Tror jag fick en blodig flytning runt äl+6-7, men osäker då jag precis stigit upp från ett bad. Är tokförkyld med en akut laryngit som pågått sedan 1 november, så vet inte om det påverkar alla symtom också...
  • Anonym (Gaebelar)

Ser ni någonting eller är det bara jag? ÄL+11 idag..
  • Anonym (Gaebelar)
    Nyckelpiga2017 skrev 2019-11-13 06:56:33 följande:

Jag ser! Grattis!!

Anonym (St92e) skrev 2019-11-13 06:58:55 följande:

Jag ser också! Grattis :)

hundenhubbe skrev 2019-11-13 08:18:34 följande:

Jag ser :)

Tack allihop! :) Men vad konstig bilden blev som jag la upp, så ser den inte ut på min telefon... vet ni om clear blue visar tydligare? Ska jag satsa på ett early idag?
  • Anonym (Gaebelar)
    kesannake skrev 2019-11-13 10:56:39 följande:

Ta ett digitalt så är du säker och slipper tyda!

Jo, skulle jag gärna men har endast testat med känsliga stickor, vet inte om det syns på digitalt? :)
  • Anonym (Gaebelar)
    Corros skrev 2019-11-13 11:51:31 följande:

Jag testade med sticka på ÄL+9, visade svagt. Tog ett digitalt på eftermiddagen med inställningen att det nog skulle vara negativt pga att de inte är lika känlisga (?) men det visade gravid! Så det kan vara värt att testa med digitalt. SÅ skönt med en tydlig text haha

Åh, kanske skulle ha köpt digitalt iaf.. sprang iväg på lunchen och köpte CB early, trots att jag bara lyckats hålla mig 3 timmar. Men jag är så sinnessjukt kissnödig så jag håller på att kissa ner mig efter 1 timme nästan, aldrig haft så här vid mina andra graviditeter..

• Anonym (Gaebelar)
    Mevi1315 skrev 2019-11-16 12:14:43 följande:
    Hade samm test men negativt på den dagen idag. Kke inte funkade för mig denna gång. Tar ett till imorgon
    Jag testade negativt i måndags på ÄL+9 men testade svagt positivt i onsdags på ÄL+11 :) trots känsliga tester! 
Svar på tråden BIM november 2019