• Em595

BIM november 2019

Hej! Grattis till alla er som pussat denna månaden och lycka till ni som väntar på plusset!

Jag är helt ny på fl men försöker bli gravid och misstänkte att jag fick äl den 11/11 Men sen fick jag älsekret den 16 också så kan vara något av detta. Har oregelbunden mens men borde ha bim runt den sista denna månaden och jag väntar förstås ivrigt på att få testa :)

• Em595

Lägger in mig själv här om det är okej? Jag har Bim den 30 november, äl den 16 november, ska bli kul att se om det tagit sig :D

24/11 - S9191, Lyra78

25/11 - patzy90

26/11 - Givenchy, Cvn

27/11 - myownworstenemy, PelloBello, L 91

29/11 - Elviramaria, Dagsförentredje, larssonc

30/11 - Em595

Gravida: MalinBud, Phoworray, Em16, avigmaria, Mariagejan, rosali84, BDN, Nico91, SamiraBudva, Flora86, solhatten, Lacee, Corros, awi, malinamf, majja92, dudetten, anonym(andra barnet), CvN

• Em595
    Supertrio skrev 2019-11-23 11:24:00 följande:

Är det något där??

Jag ser också något svagt :) hur långt efter äl/ innan bim är du?
  • Em595
    Supertrio skrev 2019-11-23 12:23:53 följande:

Jag fick positivt ägglossingsstest fre den 8 nov och samma kväll provade vi. (Det var enda gången denna ägglossning vi hade samlag). Så om ägget släpptes samma dag eller dagen efter så är jag alltså ÄL+14 typ. Brukar alltid få min mens 15 dagar efter ägglossning. Så typ idag eller imorgon är BIM?

Ja, det där strecket ser iaf ut att kunna bli något mer så fortsätt testa, fick liknande när jag vänta min son och två dagar senare fick jag starkare och tveklöst positivt och v 1-2 med digitalt :D
  • Em595
    Pepsin skrev 2019-11-25 18:11:37 följande:

JAG ÄR GRAVID!

Hade BIM i fredags men har inte testat för vi har försökt i 15 månader, blivit utredda och typ blivit utdömda så vågade inte tro något. Testade idag dock och alla visar positivt!!!! Borde vara i 4+4 idag men ena veckoindikatorn visade bara 2-3, blev genast orolig. Tog dock med kvällsurin så det kanske har med det att göra? Är rädd för utomkved eftersom ena äggledaren är igenvuxen (trodde dom på undersökningen). Vet något något om detta? Vågar knappt googla haha. Inga som helst symptom mer än ont i brösten men det har jag alltid före mens.

Dem två första veckorna är man inte gravid så testet visar rätt, om du är i v4+4 så är det 2-3 veckor sedan du blev gravid, grattis!!:D
  • Em595
    Pepsin skrev 2019-11-25 18:11:37 följande:

JAG ÄR GRAVID!

Hade BIM i fredags men har inte testat för vi har försökt i 15 månader, blivit utredda och typ blivit utdömda så vågade inte tro något. Testade idag dock och alla visar positivt!!!! Borde vara i 4+4 idag men ena veckoindikatorn visade bara 2-3, blev genast orolig. Tog dock med kvällsurin så det kanske har med det att göra? Är rädd för utomkved eftersom ena äggledaren är igenvuxen (trodde dom på undersökningen). Vet något något om detta? Vågar knappt googla haha. Inga som helst symptom mer än ont i brösten men det har jag alltid före mens.

Dem två första veckorna är man inte gravid så testet visar rätt, om du är i v4+4 så är det 2-3 veckor sedan du blev gravid, grattis!!:D
  • Em595

Någon som har symptom att dela med sig av? Just nu har jag bara mensvärk hela tiden och hugg i ligamenten när jag rör mig för fort och nyser/hostar.. är inte förkyld heller utan nyser bara konstant och sen är det bra igen :O

Har även märkt av foglossning sedan tidigare graviditeter men kanske överanalyserar det :p

• Em595

Wow, vilken stor månad för många! Grattis alla som plussat! Själv vågar jag nog inte ens testa mig :O vågar inte riktigt tro att de kommer visa positivt..

• Em595
    larssonc skrev 2019-11-26 08:14:16 följande:

Oj vad många som plussat de senaste dagarna. GRATTIS till er alla :)

Själv har jag 4 dagar kvar till bim och testade negativt idag. Lite av hoppet försvann.. är på äl + 9/10 något så är väl egentligen tidigt. Hade ändå hoppats på en skugga.. På vilken dag efter äl plussade ni som plussat?

Här är min temp iaf och det ger väl lite hopp.

Jag har också bim om 4 dagar, ska testa imorgon fast jag inte vågar tro något men håller tummarna för dig! :)
  • Em595
    Givenchy skrev 2019-11-26 09:17:31 följande:

BIM idag men fick ingen mens imorse som jag brukar, så jag vågade mig på att göra ett graviditetstest.. Det visade negativt :( inte ens ett uns till ett andra streck. Mycket frågetecken och tankar som snurrar i huvudet då jag alltid brukar känna av min ägglossning, men denna månad hade jag inga känningar kring de dagarna! Misstänker att den har uteblivit.. Man börjar ju direkt tänka då att något är fel..

Grattis till alla er som har plussat, är verkligen glad för er skull!! <3

För er som fortfarande inte plussat, vill ni följas åt på typ instagram? Isåfall skicka ett meddelande till mig så kan vi göra denna resa tillsammans <3

Inte för att ge falska hopp men kan du ha haft ägglossning senare? Brukar du vara regelbunden? Trist att kroppen börjar strula när man försöker :( jag har inga som helst känningar längre, har haft mensvärk sen mensen slutade förra månaden så misstänker starkt att jag kommer få negativt jag med :(
  • Em595
    Givenchy skrev 2019-11-26 11:29:56 följande:

Nej inte haft några ägglossningssymtom alls denna månad, så tror till 99% att den uteblivit. Jag brukar vara regelbunden, så är säkert inget fel.. Men är bara så ledsamt att den skulle utebli just nu. Förra månaden hade jag ÄL men då tog det sig inte heller. Får ansluta mig till decembertråden <3

Håller tummarna för dig att du får ett plus!!

Aha, ja så tråkigt :( jag hoppas ändå för din skull att det var en "tyst" ägglossning ;) jag brukar för det mesta inte ha ägglossningssymtom men denna månaden fick jag starka känningar, så det är det enda som gett mig hopp om denna månaden, tror dock inte det tagit sig.. Varför skulle det helt plötsligt efter två år utan skydd :O

Men tack för stödet och håller tummarna för dig med! :D
  • Em595

Testade inatt när jag vaknade till och behövde gå och kissa..rfsu testa tidigt visade såklart negativt, nu har jag istället köpt hem tester inför kommande cykel så hoppas på bättre tur nästa månad, väldigt sent att få negativt om de skulle vara något, så hoppet är som bortblåst :o :(

Svar på tråden BIM november 2019