• Corros

BIM november 2019

malinamf skrev 2019-11-03 07:19:31 följande:

Jag har köpt min på nätet, efter tips i någon annan familjeliv-tråd! :) Matriarch heter den!

Eller hur, tiden mellan äl och bim går så orimligt sakta! :) Vilket försök är du på?

Ah tack, ska kolla upp och läsa på lite mer! Ska till gyn på allmän check 15 nov, vill veta om allt ser bra ut och tänkte passa på att fråga då vad de tycker om krämerna. :)

Slutade med p-piller i juli så detta blir försök 4, varav en blev en kemisk graviditet i aug och en var jag bortrest över ÄL (okt). Så jag känner mig ändå i början av försöksperioden. Du då?
  • Corros
    rosali84 skrev 2019-11-03 18:02:01 följande:

Ok, då var man här igen. Efter senaste missfallet (MA i mars i år och utdraget som attans med blödningarna som följd och mensen som inte kom tillbaka förrän i juli) så har vi typ legat lite lågt med allt. Förra månaden var första som vi försökte igen, men då kom mensen som en klocka. Denna månad blev det inget seriöst försök då jag varit sjuk samt sjukt trött osv. Vet att mensen ska komma närsomhelst, men tycker på nåt sätt att det inte känns som vanligt. Tänkte att om inte den kommit innan onsdag så testar jag då. Men inte kunde jag hålla mig till onsdag inte. Tog detta nyss. Ett test som är utgånget i datum och med 2 MA i bagaget senaste 2 åren så håller jag inte direkt hoppet uppe.

Jag ser ett svagt streck, men förstår din rädsla efter MA. Har man varit med om nåt så är man tyvärr rädd. Ta ett nytt imorgon, det ser ändå lovande ut!
  • Corros
    malinamf skrev 2019-11-03 15:42:17 följande:
    Vad bra! Jag tror de framförallt används om man har kort lutealfas (mindre än 10 dagar typ). Det här blir försök nummer 3 med 3e barnet. Första tog sig på 6e försöket och 2a blev en ?oops? så vi får se vad detta tar vägen! :)
    Aha då lugnar jag mig lite och ser var gynekologen säger.
    Åh vad spännande! Hoppas det går vägen snabbt. Har en dotter men hon är 10 nu så detta blir ju en sladdis deluxe. Då var jag 27 år och blev gravid blixtsnabbt (iofs 2 tidiga missfall innan det tog sig). Så jag verkar ha lätt att bli gravid men lite svårare att fästa..
    Nu är jag nyss fyllda 38 år och inte alls lika säker på att det går vägen, om jag är för gammal helt enkelt... Vi får se! Meeeen vi fick till det några gånger trots förkylning och vagel haha :)
  • Corros

Har precis haft ägglossning - och har nu extrema pms-syndrom direkt efter. Kan man bli gravid då eller är det inte möjligt denna månad?
    För mig är pms nåt man får precis innan mens och då är det kört att blir gravid... Nån som har koll?

• Corros

9 dagar kvar till mens men sån mensvärk idag. Känns som om det kommer bli rekordkort cykel. Blää :((((

• Corros
    solhatten skrev 2019-11-11 06:26:08 följande:

T

Tycker att testet blir bara starkare, väntar bar på när första kräkan kommer

Nämen grattis! Du har ju BIM om en vecka va? Då är det ju ett otroligt starkt streck!! :)
  • Corros
    Anonym (St92e) skrev 2019-11-12 11:33:37 följande:

Hallå hallå!

Någon mer med bim 15e-17e november? Har ni testat än eller avvaktar ni?

Vad har ni för symtom?

Jag har molvärk i rygg, mage och äggstockar. Är som att ett band är spänt runt hela buken och ryggen. Brösten är lite svullna men inte ömma. Har varit smått illamående till och från samt huvudvärk. Samma känningar som innan mens men brukar aldrig starta så här tidigt. Har haft känningar senaste 4-5 dagarna. Är på ÄL+ 10 ungefär.

Hej! 
    Jag har BIM 18:e (eller 20:e men jag tror appen räknat fel faktiskt). Jag har haft mensvärk i flera dagar så jag tog ett test i morse fastän det är alldeles för tidigt. Och jag tror jag fick ett svagt streck? Ska testa igen om några dagar. Kan ju vara färgkladd.
  • Corros
    dudetten skrev 2019-11-12 12:24:47 följande:

Tycker att det ser positivt ut :) grattis!!

Tack, men jag har så mycket mensvärk så jag vågar inte tro något än... :/
  • Corros

Ok jag kanske ska tro på det ändå. Testade alldeles nyss på jobbet och med eftermiddagsurin. Att det syns fast det är så tidigt?! Herregud. Åhhh lilla gryn fastna nu<3

• Corros

Jag lägger till mig bland gravid och hoppas att det håller nu. Lycka till ni andra <3

1/11 - stoltmoster, bananafish,

2/11 - , 90Manda90

3/11 - yasmir

4/11 - Beeeckisen93, Laloppan

6/11 - idamaria

8/11 - Emma79K , Emselie

9/11 - staafso, Nattkatt, Snuffles

10/11 - IA88, MW90, saran92

11/11 - vitae

12/11 - evelinaanna123, HannA1981

14/11 - AndraSladdis, Malinamf

17/11 ? dudetten Anonym (Alex), Anonym (St92e)

18/11 - Solhatten, Mevi1315

19/11 - Joni, liloma, Desny

20/11 - Corros, fantasifulltnamn

21/11 - awi, Incognita, NervösAnonym

22/11 - s0ff, Majja92, Nicciz, midvintersol, Veronica 5, syltburk, Nyckelpiga2017

23/11 - hundenhubbe

24/11 - S9191, Lyra78

25/11 - patzy90

26/11 - Givenchy, Cvn

27/11 - myownworstenemy, PelloBello

29/11 - Elviramaria, Dagsförentredje, larssonc

Gravida: MalinBud, Phoworray, Em16, avigmaria, Mariagejan, rosali84, BDN, Nico91, SamiraBudva, Flora86, solhatten, Lacee, Corros

• Corros
    Anonym (Gaebelar) skrev 2019-11-13 11:23:37 följande:
    Jo, skulle jag gärna men har endast testat med känsliga stickor, vet inte om det syns på digitalt? :)
    Jag testade med sticka på ÄL+9, visade svagt. Tog ett digitalt på eftermiddagen med inställningen att det nog skulle vara negativt pga att de inte är lika känlisga (?) men det visade gravid! Så det kan vara värt att testa med digitalt. SÅ skönt med en tydlig text haha
  • Corros
    Anonym (Testing) skrev 2019-11-13 15:13:55 följande:

Cb digital

Cb testa tidigt

Billigare test(?)

Vilket tror ni ger mest riktigt resultat 6dagar innan bim?

Jag fick positivt på cb digital och rfsu "testa ofta"-stickor 6 dagar innan bim. Cb testa tidigt tycker jag är så svår att läsa av..
  • Corros
    Anonym (Drömmenomfyra) skrev 2019-11-14 18:37:58 följande:

Är det positivt tror ni, trots smalt streck? :-S

Absolut! Grattis!!!!
  • Corros
    malinamf skrev 2019-11-16 11:23:54 följande:

Jag är gravid! Men har en liten brun blödning så jag HOPPAS att plusset stannar och att blödningen slutar... vi får se!

Åhhh har väntat på dig! Hoppas hoppas, det är iaf ett starkt och fint streck :)
Svar på tråden BIM november 2019