Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BIM november 2019

SamiraBudva skrev 2019-11-05 14:08:27 följande:

Ältester från clearblue visar alltid två streck även fast det är negativt, det är inte förens lh hormonet har ökat som det blir starkare och du får glad eller blinkande gubbe. Det är inget fel på testet för er som undrar

Tänkte inte att något var fel utan mer ifall styrkan på strecket ökar så man kan se att det är på g innan den glada gubben kommer :) trodde inte jag hade äl idag utan ska nog ha det om några dagar men var som sagt nyfiken på om strecket kunde skvallra att det är på g :)
  • hundenhubbe
    awi skrev 2019-11-05 21:02:00 följande:

Jag tycker det absolut. Jag har testat nu i några dagar och tycker att det ena strecket blivit starkare och starkare för varje dag så jag anade att jag skulle få smiley snart och det fick jag idag på kvällen (nej i morse), då var strecket nästan starkare än kontrollstrecket.

Aha okej :D Tack för svar! Känns i kroppen som att det är på g snart så hoppas!
  • hundenhubbe

Idag såg sträcket starkare ut på äl stickan så borde få glad gubbe i helgen tror jag :) blir perfekt då jag och mannen ska ta in på hotell alldeles själva för att fira att jag tagit examen :D hoppas att det blir någon bebis gjord då :) bim har ändrats enligt appen till 25 men jag väntar tills jag ser när äl verkligen är innan jag ändrar på listan!

• hundenhubbe

Här kommer den uppdaterade listan. Många namn vid "gravida" redan trots att det är början på månaden! Så roligt! Hoppas på fler! Om någon fattas lägg till er och om ni fått mens ta bort er Solig

1/11 - stoltmoster, bananafish,

2/11 - Flora86, 90Manda90

3/11 - yasmir
    4/11 - Beeeckisen93, Laloppan
    6/11 - idamaria
    8/11 - Emma79K , Emselie
    9/11 - staafso, Nattkatt
    10/11 - IA88, MW90, hoppas96, saran92
    11/11 - vitae
    12/11 - evelinaanna123
    14/11 - AndraSladdis
    15/11 ? NervösAnonym
    17/11 ? dudetten Anonym (Alex), Anonym (St92e)
    18/11 - Solhatten, Mevi1315
    19/11 - Joni, liloma, Desny
    20/11 - Corros
    21/11 - awi
    22/11 - s0ff, Majja92, Nicciz, midvintersol, Veronica 5, syltburk, Nyckelpiga2017
    23/11 - hundenhubbe
    24/11 - S9191, Lyra78
    25/11 - patzy90
    26/11 - Givenchy, Cvn
    27/11 - myownworstenemy
    29/11 - Elviramaria, Dagsförentredje, larssonc

Gravida: MalinBud, Phoworray, Em16, avigmaria, Mariagejan, rosali84, BDN, Nico91, SamiraBudva

• hundenhubbe

Men nu jäklar! Negativt test imorse, fick en rejäl flygning alldeles nyss så tänkte att jag testar om det är dags och så var det! Väldigt tydligt tecken. Och vihar barnvakt from imorgon morgon till söndag! Så perfekt!! Visst har man äl 1-2 dagar efter positivt utslag på stickan? Vi kommer inte få till någon ikväll för mannen är borta Men de borde väl räcka imorgon och söndag? :) strecken vart lila tydliga båda två när det vart positivt!

• hundenhubbe
    Nyckelpiga2017 skrev 2019-11-08 14:33:46 följande:

Jag kör med cb fertilitetsmonitor och då funkar det så att från den visar maximal så är det 24-36 timmar till ägglossning. Min monitor visade första maximal på morgon och då ändrade den så att min fertila period är slut i övermorgon. Tänker att det troligtvis funkar på samma sätt med ältesten.

awi skrev 2019-11-08 15:43:33 följande:

Testade du igår med? Om det är första smileyn så borde du få en till imorgon också och så länge du har smiley har inte ÄL skett och helst ska ju spermierna ligga och vänta på att ägget släpps. De överlever ju mycket längre än ägget. Så kör på lördag och söndag ni. 

Tack för svar! Har testat i 4 dagar och sett tydlig ökning på testerna :) tänkte testa imorgon igen runt lunchtid och även söndag. Vi fick faktiskt till lite "bolibompamys" idag innan mannen for! Och imorgon och söndag är vi som sagt helt själva så denna gång känns det verkligen som att vi ger det ett rejält försökt när vi också för första gången kör med äl stickor. Enligt dom verkar ju äl ske ca 1 dag tidigare än planerat! Testat som du säger till smilen försvunnit så vet jag :) har ju några stickor kvar!
  • hundenhubbe

En nyfiken fråga! När brukar ni ha ägglossning i cykeln? Jag har typ dag 18/19 och har en 30 dagars ungefär. Känns så långt in att ha men nu när jag testar med stickor verkar det stämma!

• hundenhubbe

Det känns så härligt att jag faktiskt bekräftat att mina älsymtom (bubblig mage, lite "mensvärk" helst på ena sidan som ägglossningen sker och ökade flytningar) sker vid LH ökning och inte innan eller efter. Ska bli spännande att se om symtomen slutar i samband med att ägglossning sker eller om dom håller i sig. Härlogt att jag faktiskt kände min kropp precis som jag trodde vilket kommer göra det lättare nästa månad om dehär inte fungerar. Tycker dock äl stickorna har varit smidiga, kan verkligen rekommendera clearblue digital, slipper tolka något :)

• hundenhubbe
    Givenchy skrev 2019-11-09 12:46:16 följande:

Fattar ingenting. Skulle ha ägglossning idag enligt min tidigare regelbundna cykel. Några dagar innan ägglossning brukar jag få dessa kletiga flytningar, men INGENTING har hänt dessa dagarna?! Och idag har jag ingen ägglossningskänning alls, brukar känna av den! Förstår mig inte alls på min kropp just nu och man blir ju så frustrerad :(. Någon som vet om man kan ha en ägglossning helt utan symtom trots att man brukar känna av den?

När jag hade så för två månader sedan tror jag min ägglossning uteblev :(

Jag skulle precis ta ett ägglossningstest bara för att se så smileyn var kvar. Gjorde tydligen fel i testandet och dum som man är slängde jag urinen xD aja! Tar ett imorgon istället och ser om ägglossning har varit :) barnen är hos mormor och morfar så nu ska vi göra bebis!
  • hundenhubbe
    Mevi1315 skrev 2019-11-09 15:46:09 följande:

Om ni får positivt på stickan, hur många dagar efter brukar ni mysa på? Funderar på om det räcker samma dag och några dagar innan ;) man får som försöka klämma in all tid då man inte har barnvakt. Barnen somnar och sen är det bara att tuta o köra ;)

Vi myste 2 eller 3 dagar innan positiv och samma dag och nu 1 dag efter :)
Svar på tråden BIM november 2019