BIM november 2019
Ältester från clearblue visar alltid två streck även fast det är negativt, det är inte förens lh hormonet har ökat som det blir starkare och du får glad eller blinkande gubbe. Det är inget fel på testet för er som undrar
Ältester från clearblue visar alltid två streck även fast det är negativt, det är inte förens lh hormonet har ökat som det blir starkare och du får glad eller blinkande gubbe. Det är inget fel på testet för er som undrar
Jag tycker det absolut. Jag har testat nu i några dagar och tycker att det ena strecket blivit starkare och starkare för varje dag så jag anade att jag skulle få smiley snart och det fick jag idag på kvällen (nej i morse), då var strecket nästan starkare än kontrollstrecket.
Idag såg sträcket starkare ut på äl stickan så borde få glad gubbe i helgen tror jag :) blir perfekt då jag och mannen ska ta in på hotell alldeles själva för att fira att jag tagit examen :D hoppas att det blir någon bebis gjord då :) bim har ändrats enligt appen till 25 men jag väntar tills jag ser när äl verkligen är innan jag ändrar på listan!
Här kommer den uppdaterade listan. Många namn vid "gravida" redan trots att det är början på månaden! Så roligt! Hoppas på fler! Om någon fattas lägg till er och om ni fått mens ta bort er
1/11 - stoltmoster, bananafish,
2/11 - Flora86, 90Manda90
3/11 - yasmir
4/11 - Beeeckisen93, Laloppan
6/11 - idamaria
8/11 - Emma79K , Emselie
9/11 - staafso, Nattkatt
10/11 - IA88, MW90, hoppas96, saran92
11/11 - vitae
12/11 - evelinaanna123
14/11 - AndraSladdis
15/11 ? NervösAnonym
17/11 ? dudetten Anonym (Alex), Anonym (St92e)
18/11 - Solhatten, Mevi1315
19/11 - Joni, liloma, Desny
20/11 - Corros
21/11 - awi
22/11 - s0ff, Majja92, Nicciz, midvintersol, Veronica 5, syltburk, Nyckelpiga2017
23/11 - hundenhubbe
24/11 - S9191, Lyra78
25/11 - patzy90
26/11 - Givenchy, Cvn
27/11 - myownworstenemy
29/11 - Elviramaria, Dagsförentredje, larssonc
Gravida: MalinBud, Phoworray, Em16, avigmaria, Mariagejan, rosali84, BDN, Nico91, SamiraBudva
Men nu jäklar! Negativt test imorse, fick en rejäl flygning alldeles nyss så tänkte att jag testar om det är dags och så var det! Väldigt tydligt tecken. Och vihar barnvakt from imorgon morgon till söndag! Så perfekt!! Visst har man äl 1-2 dagar efter positivt utslag på stickan? Vi kommer inte få till någon ikväll för mannen är borta Men de borde väl räcka imorgon och söndag? :) strecken vart lila tydliga båda två när det vart positivt!
Jag kör med cb fertilitetsmonitor och då funkar det så att från den visar maximal så är det 24-36 timmar till ägglossning. Min monitor visade första maximal på morgon och då ändrade den så att min fertila period är slut i övermorgon. Tänker att det troligtvis funkar på samma sätt med ältesten.
Testade du igår med? Om det är första smileyn så borde du få en till imorgon också och så länge du har smiley har inte ÄL skett och helst ska ju spermierna ligga och vänta på att ägget släpps. De överlever ju mycket längre än ägget. Så kör på lördag och söndag ni.
En nyfiken fråga! När brukar ni ha ägglossning i cykeln? Jag har typ dag 18/19 och har en 30 dagars ungefär. Känns så långt in att ha men nu när jag testar med stickor verkar det stämma!
Det känns så härligt att jag faktiskt bekräftat att mina älsymtom (bubblig mage, lite "mensvärk" helst på ena sidan som ägglossningen sker och ökade flytningar) sker vid LH ökning och inte innan eller efter. Ska bli spännande att se om symtomen slutar i samband med att ägglossning sker eller om dom håller i sig. Härlogt att jag faktiskt kände min kropp precis som jag trodde vilket kommer göra det lättare nästa månad om dehär inte fungerar. Tycker dock äl stickorna har varit smidiga, kan verkligen rekommendera clearblue digital, slipper tolka något :)
Fattar ingenting. Skulle ha ägglossning idag enligt min tidigare regelbundna cykel. Några dagar innan ägglossning brukar jag få dessa kletiga flytningar, men INGENTING har hänt dessa dagarna?! Och idag har jag ingen ägglossningskänning alls, brukar känna av den! Förstår mig inte alls på min kropp just nu och man blir ju så frustrerad :(. Någon som vet om man kan ha en ägglossning helt utan symtom trots att man brukar känna av den?
Om ni får positivt på stickan, hur många dagar efter brukar ni mysa på? Funderar på om det räcker samma dag och några dagar innan ;) man får som försöka klämma in all tid då man inte har barnvakt. Barnen somnar och sen är det bara att tuta o köra ;)