• larssonc

BIM november 2019

Idag kom ääääntligen min mens, nästan två veckor sen. Nu blir nästa bim 1/11 och äl borde vara runt 17-18/10. Ska till gyn 17/10 så ska bli spännande att se om det finns något ägg som har släppt eller är på väg att släppa då!

Vi har ett barn sen innan som är 1,5 år och en änglason som vi förlorade i vecka 20. Hoppas innerligt på att vi ska få vårt regnbågsbarn <3

Hoppas fler hittar hit sen! Påbörjar en bim lista.

1/11 - Larssonc

2/11

3/11

4/11

5/11

6/11

7/11

8/11

9/11

10/11

11/11

12/11

13/11

14/11

15/11

16/11

17/11

18/11

19/11

20/11

21/11

22/11

23/11

24/11

25/11

26/11

27/11

28/11

29/11

30/11

• Svar på tråden BIM november 2019
  • solhatten
    Harry900 skrev 2019-11-11 19:56:41 följande:

Grattis till dig! När skulle du haft mens? Ja du ser också?... omg tänk om! Shit va coolt! Ska testa imorgon igen. Men hur är det rimligt.. att mensen började lite smått 24/10 ännu mer 27/10 o slutade 31/10 och att det 7 dagar senare visar ett svagt streck..? Kanske inte var mens jag hade då?... har liksom inte haft nån mens efter förlossningen och jag födde för ett år sedan

Jag skulle haft mens på lördag, verkade inte varit mensen om du testar positivt nu
  • Harry900
    solhatten skrev 2019-11-12 07:13:13 följande:

Jag skulle haft mens på lördag, verkade inte varit mensen om du testar positivt nu

Men vad konstigt att den varade i nästan en vecka som en vanlig mens...? Aldrig vart med om.. känner ju att det molar o har sig där nere i magen som vid mensvärk och är grinig och humörig om man säger så.. men tkr samtidigt jag varit sån här sedan jag slutade amma för 3 månader sedan ????
  • Anonym (Emelie)

Jag blir galen! Hade ägglossning igår, enligt flo-appen i alla fall, och jag hade planerat att ha sex då. Sen sket sig allt och det blev inget.. nu måste jag vänta en månad till. Eller är det någon idé att försöka dagen efter äl?

• dudetten

Igår fick jag pyttelite brunrött slemmigt på pappret när jag torkade Mig. HOPPAS på en nidblödning. Ska ha min mens lördag/söndag. Undra när man då kan testa? :)

Grattis till er som plussat :)

• Anonym (Värken)

Hejsan, hoppas de är okej att man dyker in^^

Hade äl i fredags och vaknade nu med att det för så ont i ?tjejmagen? och i ryggen. Har aldrig känt nåt liknande. Om jag känner ovanför blygdbenet så är de lite hårt och ömmar. Vågar inte börja googla för då har man väl allt möjligt hehe

Tänkte om nån känt samma sak så nära äl?

De gör ont att sätta sig ochså :/

Var hos gyn i torsdags så allt såg normalt ut sa hon.

• Anonym (Värken)

[quote=80028031][quote-nick]Anonym (Värken) skrev 2019-11-12 08:43:23 följande:[/quote-nick]

Hejsan, hoppas de är okej att man dyker in^^

Hade äl i fredags och vaknade nu med att det gör så ont i tjejmagen och i ryggen. Har aldrig känt nåt liknande. Om jag känner ovanför blygdbenet så är de lite hårt och ömmar. Vågar inte börja googla för då har man väl allt möjligt hehe

Tänkte om nån känt samma sak så nära äl?

De gör ont att sätta sig ochså :/

Var hos gyn i torsdags så allt såg normalt ut sa hon.

• Anonym (Alex)
    Anonym (Emelie) skrev 2019-11-12 07:33:08 följande:

Jag blir galen! Hade ägglossning igår, enligt flo-appen i alla fall, och jag hade planerat att ha sex då. Sen sket sig allt och det blev inget.. nu måste jag vänta en månad till. Eller är det någon idé att försöka dagen efter äl?

Ägget kan bli befruktat i 24timmar efter det släppt så du kan bli gravid dygnet efter också.
  • hundenhubbe
    Anonym (Emelie) skrev 2019-11-12 07:33:08 följande:

Vad jag fått lära mig här inne så är det verkligen värt att ligga dagen efter då ägget är befruktningsbart 24 h efter det släppt. Den ligger som att vänta på dom små rackarna så ligg ni!
    Harry900 skrev 2019-11-12 07:18:19 följande:

Men vad konstigt att den varade i nästan en vecka som en vanlig mens...? Aldrig vart med om.. känner ju att det molar o har sig där nere i magen som vid mensvärk och är grinig och humörig om man säger så.. men tkr samtidigt jag varit sån här sedan jag slutade amma för 3 månader sedan ????

Vissa blöder ju som en vanlig mens i början fast dom är gravida. Min mamma gjorde de i två månader, som att kroppen inte fattade, men var en helt normal graviditet :)
  • Harry900
    hundenhubbe skrev 2019-11-12 10:37:20 följande:

Vad jag fått lära mig här inne så är det verkligen värt att ligga dagen efter då ägget är befruktningsbart 24 h efter det släppt. Den ligger som att vänta på dom små rackarna så ligg ni!Vissa blöder ju som en vanlig mens i början fast dom är gravida. Min mamma gjorde de i två månader, som att kroppen inte fattade, men var en helt normal graviditet :)

Okej.. men skulle du säga att mitt test ser positivt ut ?.. med tanke på att clb digital och tidig visade neg imorse... seeegt
  • Joni

För tredje gången har jag nu symptom som vid de två tidigare tillfällena var på grund av graviditet. Yr och ömma bröstvårtor, är/har aldrig det annars.

Vågar knappt testa för i september fick jag missfall och om jag nu är gravid igen så blir man ju livrädd för att det ska hända igen... usch vad det här med missfall sätter griller i huvudet på en!

Svar på tråden BIM november 2019