Inlägg från: avigmaria |Visa alla inlägg
  • avigmaria

BF JULI 2020

Jag har just plussat!? Tredje barnet, sjuk känsla.

Översta bilden ett torkat test från fredags, äl+9. Nedre testet från alldeles nyss...

• avigmaria

Är BRUTALT trött. Förkyld också, så tänkte att det bara var det, men tröttheten är liksom... en annan.

Huuur ska jag berätta för mannen, tro? Idéer? :)

• avigmaria

Har ni ringt MVC ännu? Hur tänker ni kring det? Detta är ju tredje gången för mig, borde vara rutinerad men känner mig väldigt vilsen...

• avigmaria

...och har så himla mycket blandade känslor inför allt. Jag VILL ju det här men är också helt överväldigad av tanken på en trea. Det var planerat och allt men är också så himla orolig för hur allt ska bli.

Även orolig över förlossning i semestertider, det larmas ju ALLTID om vårdplatser i Stockholm i juli.

• avigmaria
    Flora86 skrev 2019-11-04 19:19:26 följande:

Känner samma som du ang vårdplatser på förlossning. Bor också i Stockholm och det verkar ju vara kaos på sommaren! Är andra barnet för mig och min första förlossning gick ganska snabbt ändå så man har ju tänkt lite på förhand hur det ska bli denna gång.

Även min förra förlossning gick snabbt (knappt 3 h från att vi kom in) så att behöva åka till typ Södertälje känns ju INTE som ett rimligt alternativ...
  • avigmaria
    BeckaBecka skrev 2019-11-05 08:28:44 följande:

Skriver igen hoppas någon varit med om samma och kan lugna mig. Tog precis ett test till och det visade gravid 2-3 veckor fast det är 4 veckor sen ägglossning? Är så orolig nu :(

Jag tror de där veckoindikatortesterna gör SÅ mycket mer skada än nytta när det kommer till att generera oro i onödan. Ge det ett par dagar och ta ett till. Allt är säkert i sin ordning, och är det mot förmodan inte det kan du ändå inte påverka det.

Alltså, jag vet att det är svårt, jag brottas också med oron, men vi kan inte styra över detta.
  • avigmaria
    BeckaBecka skrev 2019-11-05 10:49:56 följande:

Nä det har du rätt i!! Jag ska till första besök nästa vecka och är då i vecka 7 (6+6). Kan man be om UL då eller något så man kan bli lite lugnare?

Det beror nog lite på var du bor. När jag var gravid förra gången bad jag om tidigt UL då jag hade fått ett MA tidigare, men det fick jag bekosta själv. Kändes dock helt klart värt det.

I allmänhet remitterar de bara till tidiga UL om man inte kan uppskatta graviditetslängd på annat sätt, t ex om man blivit gravid efter att precis ha slutat med preventivmedel och aldrig fått mens mellan.
  • avigmaria

Nu är jag orolig att det är nåt fel... Clearblue veckoindikator visade 1-2 v imorse trots att jag borde vara i 4+2. Hade liiite bruna flytningar imorse och liiite rosa nu i em. Känns inte speciellt lovande, detta. Tog ett till test nu på en för att se om det blivit svagare, jag vet inte, vad tror ni? Det nedersta är från idag, det övre från i förrgår...

• avigmaria

Men så blev bilden vriden... Okej, så det vänstra är från i förrgår, det högra nu i em.

• avigmaria

Alltså haha... Jag har mjölk i brösten. I vecka 6. Det måste ju vara nåt slags rekord.....

• avigmaria

Alltså haha... Jag har mjölk i brösten. I vecka 6. Det måste ju vara nåt slags rekord.....

• avigmaria
    Anonym (J) skrev 2019-11-13 12:07:26 följande:

Jag började läcka i vecka 14 med dottern. :) Nu börjar jag läcka när jag plussade ungefär! Men jag har ju ammat dottern fram tills nu (13 månader) och har inte läckt på ett halvår eller mer.. Så jag blev lite förvånad när det började läcka massa igen. :D Men mjölk har jag ju kvar förstås! Fast den har redan ändrat konsistens från vit till genomskinlig/gråvit/vattnig.

Hehe. Det var mer än två år sen jag ammade så jag blev rätt förvånad...
  • avigmaria

Uuuhuhu jag är så trött på att vara gravid nu. BF den 10:e enligt ultraljud, fast egentligen tror jag att den 15:e år närmare sanningen då jag vet när jag hade ägglossning osv... Känns HELT orimligt att gå med detta i upp till tre veckor till!

Svar på tråden BF JULI 2020