• qwe1990

BF JULI 2020

Med de här svaga strecken och till slut ett digitalt test plussade jag idag. Herregud jag är fortfarande skakig. Första barnet. Gud, ska det bli ett barn? Ska jag bli mamma? Undra hur lång tid det tar innan det går in... Hoppas bara det hänger kvar <3 Tre dagar före mens idag, så ganska tidigt. Många osäkra veckor kvar känns det som. Hur känner ni andra? Vågar ni glädjas helt än? Min sista mens var 22 oktober så jag borde få bf runt 28 juli tror jag...

• qwe1990
    Corros skrev 2019-11-14 21:46:23 följande:

Var i samma BIM-grupp som dig, min sista mens var 21 oktober. Är glad men vågar liksom inte riktigt fullt ut än. Plussade för två dagar sen och vill beema mig fram till iaf UL i vecka 8. Grattis :)

Så häftigt! Grattis till dig med <3 Ska ringa MVC i morgon och se vad de säger. Funderar på om jag ska fortsätta testa för att se att strecken blir starkare, eller om det bara oroar en? Man kanske bara ska nöja sig med det här testet och vara glad?
  • qwe1990
    Jgd skrev 2019-11-15 22:54:23 följande:

Jag plussade idag på dagen jag skulle haft min mens. Bf typ 26 juli. Så väldigt tidigt. Men hoppas på att de skall gå vägen denna gången. Har två barn sen innan men vi längtar väldigt mycket efter en 3a

Va roligt! Då är vi ganska nära varandra. Jag har nog bf runt 28 juli tror jag :) För mig är det första så jag är fortfarande halvt i chock!
  • qwe1990

Jag är i slutet av vecka 4 och har ömma och svullna bröst, molvärk till och från, främst när jag ätit eller rört på mig mycket. Sen är jag också otroligt svullen i magen och gasig liksom. Ser halvtidsgravid ut nästan! Varit inne och köpt stora strumpbyxor och klänningar idag för alla byxor sitter för hårt... Och trött, jättetrött! Bara längtar tills man vågar berätta för folk och visa upp sin svullna mage :) Jag har fått tid hos barnmorskan i vecka 7 som första träff. Känns långt dit, men det verkar som att vecka 5 och 6 är lite kritiska, så det är väl bra att passera dem först, antar jag. Hur sjukt är det inte förresten att hjärtat börjar picka i vecka 6? Det är snart!!

• qwe1990
    Lunne skrev 2019-11-18 00:58:51 följande:

Hej! Jag plussade i helgen och BF borde bli 28 juli. Vi har försökt i drygt 1 1/2 år, jag fick ett MA för ett år sedan och sen hände det ingenting så remiss för IVF skickades i veckan. Så detta var verkligen inte väntat :) Jag är också gärna med i Facebook-gruppen, så här skickat pm till dig stragge.

Så roligt! Jag har också bf 28 juli tror jag :)
  • qwe1990
    Lunne skrev 2019-11-19 13:14:36 följande:
    Grattis! :) Jag har inte vågat gå med i större "BIM 2020"-grupper och liknande av den anledningen, men tänker att specifikt som juli är lite mer safe. Och skulle det dyka upp någon man känner är vi ju i alla fall i väldigt samma situation :)
    Jag har inte heller vågat, men nu har jag ångrat mig. Vem är det man ska skicka sin mejladress till? 
  • qwe1990
    barntokiggg skrev 2019-11-19 23:55:12 följande:

Jag har en inbokad tid hos naprapat den 29:e, 3:e återbesöket. Men får ringa och prata med honom, vet ej om man kan gå till naprapat som gravid haha? I vilket fall känns de inte så så säkert, men det kanske det är?

Min naprapat ville inte behandla mig de första 12 veckorna. Så vi avbokade. Som jag förstod det var det inte direkt farligt. Men om något skulle gå fel ville han inte att jag skulle känna att han kanske gjorde något. Så det var för hans egen skull, kan man säga. Så det är nog olika från person till person!
  • qwe1990

Jag har en kompis som är gravid i v24 som sa att dom skulle få höra hjärtljuden för första gången nästa ultraljud. De har bara sett bilder innan. Jag trodde att man såg bilder och hörde ljud samtidigt? Hur har det varit för er som gjort tidiga ultraljud? Hur ser det ut så här tidigt? Och har ni hört något?

• qwe1990
    barntokiggg skrev 2019-11-20 17:23:46 följande:

Ah fy, idag har det huggt väldigt mycket just så jag försöker typ nollställa mig nu ifall det slutar i missfall :/

Men inte nollställa än väl? Den sorgen den dagen. Framtill dess kan du väl få vara glad, tänker jag! Men förstår att det är jobbigt <3
  • qwe1990
    barntokiggg skrev 2019-11-20 18:17:22 följande:

Nej jag vet, men en liten copingmechanism kan man väl säga för att jag är så rädd för det och att bli ledsen när allt inte går smooth liksom. Fick precis en smärra i magen som ilade liksom, kändes som en stark mensvärk. Var så jobbigt så jag hade svårr att sitta still liksom. Googlat på att så kan man ha det, växtvärk osv och hoppas ju på det. Kan man ha växtvärk i 3+5? Inget blod än iaf så då lever en gnista hopp iaf.

Jag känner också spänningar/hugg men tänker att det är växtvärk. Hoppas det är det!
  • qwe1990
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 05:44:32 följande:

Såhär såg mitt ultraljud ut i vecka 5, en liten prick bara!

Å jisses vad jag skulle vilja göra ett tidigt ul med! Men tror inte det görs i mitt län :(
  • qwe1990
    Vårkärlekbarn skrev 2019-11-22 09:08:42 följande:

En fråga.. Ser ni 2 streck el 1?

Bm idag... Ja ser 2 sambo är tveksam..

Supertydligt två ju! Grattis! (Mitt var inte ens nära så starkt, men digitala visade ändå gravid)
Svar på tråden BF JULI 2020