• Corros

BF JULI 2020

Hej hej!
    Jag är ny här, plussade i förrgår och är lite i chock faktiskt. Har bokat en tid på gyn imorgon (bokade den för 3 veckor sedan) för att se att allt ser okej ut, om jag har några ägg kvar eftersom jag är 38 år. Så vips blev jag gravid! 

Har en 10-åring sedan innan så detta är min andra graviditet, men eftersom det var så längesedan så känns det ärligt talat som första! Behöver googla när man ska skriva in sig hos mvc haha
    Jag har bf i slutet av juli. Så kul att vara här <3

• Corros
    qwe1990 skrev 2019-11-14 21:34:40 följande:

Med de här svaga strecken och till slut ett digitalt test plussade jag idag. Herregud jag är fortfarande skakig. Första barnet. Gud, ska det bli ett barn? Ska jag bli mamma? Undra hur lång tid det tar innan det går in... Hoppas bara det hänger kvar <3 Tre dagar före mens idag, så ganska tidigt. Många osäkra veckor kvar känns det som. Hur känner ni andra? Vågar ni glädjas helt än? Min sista mens var 22 oktober så jag borde få bf runt 28 juli tror jag...

Var i samma BIM-grupp som dig, min sista mens var 21 oktober. Är glad men vågar liksom inte riktigt fullt ut än. Plussade för två dagar sen och vill beema mig fram till iaf UL i vecka 8. Grattis :)
  • Corros
    BeckaBecka skrev 2019-11-14 20:07:26 följande:

Jag har testat många men tycker personligen mest om preglife :)

Tack! Laddat ner nu :)
  • Corros
    qwe1990 skrev 2019-11-14 22:33:18 följande:

Så häftigt! Grattis till dig med <3 Ska ringa MVC i morgon och se vad de säger. Funderar på om jag ska fortsätta testa för att se att strecken blir starkare, eller om det bara oroar en? Man kanske bara ska nöja sig med det här testet och vara glad?

Åh är också rädd för mf, det är nog alla speciellt om man haft det tidigare. Och det ÄR lite overkligt att vara gravid, man vill veta om det stämmer helst varje dag! Håller med den kloka som sa att man kan testa i vecka 6 igen för att se. Men jag vet hur svårt det är! Man vill ju bara njuta.
  • Corros

Jag var nyss på en gynekologtid som jag bokat för flera veckor sedan för att se om allt ser ok ut. Nu hann jag ju plussa häromdagen men är endast i vecka 4, cykeldag 26. Naturligtvis kunde han inte se något, bara att slemhinnan var normaltjock/tjock och en liten millimeterprick som skulle kunna vara en graviditet men han kunde inte lova. Han kunde också se att jag har bra med ägg kvar för min ålder (38) och att jag haft ägglossning. Han bokade in mig för ett VUL 17 december och sa "forstätt testa nästa vecka för att se om du är gravid". 
    Jag är liksom varken upplyft eller nedstämd efter det där mötet. Han gjorde rätt som inte spekulerade om något, det ska han inte. Men jag fick heller ingen bekräftelse, utan bara att jag ska fortsätta testa. 
    Så jag går därmed mot mina egna ord om att inte testa hela tiden. Känner mig förvirrad och inte alls säker på att graviditeten kommer bli nåt.
    17 december... det är så långt dit usch!

• Corros
    LizzieP skrev 2019-11-15 10:23:46 följande:

Hej tjejer, skrev nyss i en annan tråd om spökstreck men jag skriver här också. Lyckan var total igår när plusset på bifogad bild kom. Hittade hit till er direkt. Idag tog jag ett CB digital som säger ?inte gravid?. Har någon varit med om liknande? Jag tycker det är ett relativt tydligt plus igår och jag känner mig onekligen på tjocken. Vad spökar med mig? Kram <3

Det där är absolut ett plus! Dock konstigt med det digitala. Du får det tråkiga svaret: testa om 1-2 dagar... vet hur segt det är. Men det där är iaf inte ett spökstreck.
  • Corros
    LizzieP skrev 2019-11-15 15:01:21 följande:
    Tack för ditt svar. Läste ditt inlägg ovan också. Håller alla tummar för dig så hoppas jag vi får följa våra graviditeter ihop!
    Jag fick nyss 2-3 veckor på CB digital (för två dagar sen var det 1-2 veckor). Jag måste haft ÄL tidigare än jag trott! Åh det känns faktiskt lite bättre nu. Hoppas hoppas på starkt för dig nu!
  • Corros
    Anonym (Kluven) skrev 2019-11-16 16:49:56 följande:

Har bf 2 juli och har blivit erbjuden att göra cellprov vid inskrivningen. Var 3 år sedan sist. Har läst att det ska vara ofarligt men blir ändå nojig.. Rädd att blöda och bli orolig för missfall eller i värsta fall få ett missfall då jag läst att vissa fått det dagarna efter ett cellprov. Även om det nu inte skulle bero på det. Hur tänker ni kring cellprov under graviditet? Kluven.

Hej,

Men om de erbjudit cellprov vid inskrivningen är det ju ingen fara! Det är enormt svårt att göra något som direkt orsakar missfall, tänker att det är värre att skippa cellprov. Så kör på du!
  • Corros
    Ereya skrev 2019-11-16 14:50:53 följande:

Hej kompisar!

Om allt går som det ska så kommer jag föda barn i juli jag med! 25 juli är BF. Ryms jag här? :D

Grattis! Jag har också BF där i krokarna, tror min ägglossning var tidigare än jag trott. Fick ?gravid 2-3 veckor? fast jag bara är på cykeldag 26. :)
Svar på tråden BF JULI 2020