• LizzieP

BF JULI 2020

Äntligen efterlängtat plus för mig idag! Glädjen är toootal! Om jag räknat rätt bf 23/7 :D Bor i Småland, någon mer?!

• LizzieP
    Tr0ust skrev 2019-11-14 19:45:40 följande:

Grattis!! Jag bor i Småland :) vart bor du? :)

Kul! Grattis till plusset!! Jag bor i Jönköping :D
  • LizzieP

Hej tjejer, skrev nyss i en annan tråd om spökstreck men jag skriver här också. Lyckan var total igår när plusset på bifogad bild kom. Hittade hit till er direkt. Idag tog jag ett CB digital som säger ?inte gravid?. Har någon varit med om liknande? Jag tycker det är ett relativt tydligt plus igår och jag känner mig onekligen på tjocken. Vad spökar med mig? Kram <3

• LizzieP
    Anonym (Lo) skrev 2019-11-15 10:27:06 följande:

Har du eventuellt testat i kylskåpskall urin? Det gjorde jag ett flertal gånger och tydligen så ger det ett missvisande resultat, jag fick negativt på CB early flera gånger när jag testade i kall urin.

Hej! Hmm, nej jag har tagit urinen direkt från blåsan... Så den ska ha varit varm.
  • LizzieP
    LexKi skrev 2019-11-15 11:18:40 följande:

Tror definitivt att det är ett riktigt plus! Jag hade sådär svagt de tre första dagarna jag testade, och jag har tidigare aldrig haft någon tillstymmelse till streck tidigare. När ska eller skulle du haft mens? Vänta ett par dagar och ta sedan ett digitalt igen. Det kan fortfarande ha varit för lite hcg, detta ökar ju varannan till var tredje dag.

Tack för ditt svar <3 jag skulle haft mens i tisdags enligt mina beräkningar men jag är tyvärr inte proffs på att räkna ut min mens. Jag tog ett clearblue testa tidigt nu och det var också ganska tydligt plus. Jag hoppas så innerligt att lillen vill stanna.
  • LizzieP
    BeckaBecka skrev 2019-11-15 12:11:45 följande:

Alla dessa test :( jag har ju själv tagit test ca varannan dag för att man är så nojig. Det måste ju vara så att alla graviditeter är så individuella och att det tar olika lång tid för alla att få starka plus och rätta stegringar. Nu är jag i v.8 (7+5) och börjar pusta ut lite men kommer säkert testa igen. De som tillverkar alla test måste tjäna en förmögenhet :p jag tänker att ett plus är ju alltid ett plus, så grattis!!

Vad skönt att höra från en likasinnad. Ja alla dessa test, ibland har jag inte ens vågat berätta för min man när jag testat för att han inte ska tro jag blivit galen, haha! Men det har jag nog blivit lite ändå. Kanske är de lite oklart tillverkade så vi ska bli oroliga och köpa fler för att bli säkrare ;) Stort grattis till dessa 8 veckor <3
  • LizzieP
    BeckaBecka skrev 2019-11-15 12:11:45 följande:

Alla dessa test :( jag har ju själv tagit test ca varannan dag för att man är så nojig. Det måste ju vara så att alla graviditeter är så individuella och att det tar olika lång tid för alla att få starka plus och rätta stegringar. Nu är jag i v.8 (7+5) och börjar pusta ut lite men kommer säkert testa igen. De som tillverkar alla test måste tjäna en förmögenhet :p jag tänker att ett plus är ju alltid ett plus, så grattis!!

Vad skönt att höra från en likasinnad. Ja alla dessa test, ibland har jag inte ens vågat berätta för min man när jag testat för att han inte ska tro jag blivit galen, haha! Men det har jag nog blivit lite ändå. Kanske är de lite oklart tillverkade så vi ska bli oroliga och köpa fler för att bli säkrare ;) Stort grattis till dessa 8 veckor <3
  • LizzieP
    staar skrev 2019-11-15 14:07:20 följande:

Oj råkade visst citera fel inlägg först

Vilken tid på dygnet var det när du fick ett plus och vilken tid var det när det stod inte gravid? Det kan ju spela roll hur mycket utslag man får om man druckit mycket osv. Jag ser det som att du är gravid, jag har tagit många tester i mina dagar och aldrig fått ett sådant tydligt test om jag inte vart gravid. Stort grattis till din graviditet : )

Tack för ditt svar, det ger mig lite hopp! I den andra tråden konstaterade dem mest att det inte såg hoppfullt ut. Båda är tagna med morgonurin, dock olika förutsättningar. Kvällen igår (innan digital) drack jag mängder med vatten samt var uppe och kissade en gång på natten innan test. Kvällen innan plus-testet på bilden vart det endast lite vin (vi är på semester, och kunde i min vildaste fantasi inte tro jag skulle få ett plus nu). Jag tar nog ett nytt på söndagmorgon och tills dess följer jag alla era fantastiska plus-storier här och hoppas att jag snart kan haka på! Kram.
  • LizzieP
    Corros skrev 2019-11-15 14:23:22 följande:

Det där är absolut ett plus! Dock konstigt med det digitala. Du får det tråkiga svaret: testa om 1-2 dagar... vet hur segt det är. Men det där är iaf inte ett spökstreck.

Tack för ditt svar. Läste ditt inlägg ovan också. Håller alla tummar för dig så hoppas jag vi får följa våra graviditeter ihop!
  • LizzieP
    Solros2 skrev 2019-11-16 09:05:26 följande:

Hej ! Stort grattis till er alla som plussade! Igår har även jag testat på dagen! Mensen försenad 8 dagar !

Åh det där ser underbart ut! Stort grattis och lycka till!!!
Svar på tråden BF JULI 2020