Inlägg från: barntokiggg |Visa alla inlägg
  • barntokiggg

BF JULI 2020

Hej!

22 år gammal, sambo sedan 5 år tillbaka. Plussade nu! Känns helst sjukt. Efter graviditet i augusti som slutade med missfall i september, hade en mens imellan, fick inget ägglossningsutslag, vi tänkte att det vart ju då inget denna månad men jo tydligen! Sååå glad, men ändå den där känslan av man ej vill vara för glad ifall det blir missfall igen. 30 juli är det beräknat :)

• barntokiggg
    SugarSugar skrev 2019-11-19 23:19:10 följande:

Grattis! Känner igen det där med att man inte riktigt vågar fira. Men lite glad har man absolut rätt att vara :D

Tack! Jo men precis, men jag är glad för det som kanske kan bli, om du förstår ;) Får bli tidigt ultraljud i v 7/8, kanske 9/10 med haha. När jag fick missfallet var jag i v.8 då jag började blöda lite, var egentligen MA från v. 5 ungefär. Men nu håller vi alla tummar här hemma!
  • barntokiggg
    EmiiLee skrev 2019-11-19 23:48:52 följande:

Är det någon mer som ska gå till kiropraktorn och massör under sin graviditet? Jag ska till kiro på torsdag och måste klart berätta för henne att jag är gravid, så får jag se vad hon rekommenderar. Någon som pratat med sin kiro eller massör? Har hört så mycket olika!

Massage bli efter v.12 isf.

Jag har en inbokad tid hos naprapat den 29:e, 3:e återbesöket. Men får ringa och prata med honom, vet ej om man kan gå till naprapat som gravid haha? I vilket fall känns de inte så så säkert, men det kanske det är?
  • barntokiggg
    EmiiLee skrev 2019-11-20 07:42:34 följande:

Det är lite läskigt eftersom att man är så skör, både en själv och fostret. Vissa vill tydligen inte utföra kiro & massage eftersom att man måste vara mer varsam, såklart! Jag återkommer med info från min kiro imorgon vad hon säger. Hojta gärna till vad du får för info från din naprapat också :) kan vara intressant att höra från fler håll!

Ja absolut! Jag har skickat iväg ett mail men inte fått svar ännu.

Haha ja men det är ju det att tanken att man ligger där, på mage, och trycker ner rakt i ryggen med all sin kraft (känns det som iaf) som är lite skrämmande, får se som sagt :)
  • barntokiggg
    SugarSugar skrev 2019-11-20 10:07:14 följande:

Förstår precis :) Jag kommer oxå göra ett tidigt ultraljud. Hoppas det lugnar nerverna lite ;)

Ja, skulle vilja göra ett nu haha! Men 3+5 känns lite väl tidigt kanske ;) Får hålla ut till v. 6 så man åtminstone kan höra hjärtat.

Det värsta är att det sticker och hugger lite i magen lite då och då, får lite flashbacks sen mitt tidigare MA, men har föreberett mig på det värsta. Vill bara inte gå som förra gången till v.8 och få reda på att det inte levt på 3+ veckor.
  • barntokiggg
    SugarSugar skrev 2019-11-20 15:43:41 följande:

Har huggit till åt mig oxå, speciellt för nån vecka sen. Men det var ingen fara tydligen. Är i vecka 7 nu och har inte känt nåt den senaste tiden.

Ah fy, idag har det huggt väldigt mycket just så jag försöker typ nollställa mig nu ifall det slutar i missfall :/
  • barntokiggg
    Elsen skrev 2019-11-20 15:55:18 följande:

Kan man boka in ett tidigt ultraljud hos sin vanliga bm eller måste det finnas särskilda skäl för det?

Tror det är olika från län till län, ring din barnmorska eller kolla hemsidan kanska, men du kan även googla på tisigt ultraljud *din/ditt stad/län* så finns det alltid något :)
  • barntokiggg
    qwe1990 skrev 2019-11-20 17:50:07 följande:

Men inte nollställa än väl? Den sorgen den dagen. Framtill dess kan du väl få vara glad, tänker jag! Men förstår att det är jobbigt <3

Nej jag vet, men en liten copingmechanism kan man väl säga för att jag är så rädd för det och att bli ledsen när allt inte går smooth liksom. Fick precis en smärra i magen som ilade liksom, kändes som en stark mensvärk. Var så jobbigt så jag hade svårr att sitta still liksom. Googlat på att så kan man ha det, växtvärk osv och hoppas ju på det. Kan man ha växtvärk i 3+5? Inget blod än iaf så då lever en gnista hopp iaf.
  • barntokiggg
    qwe1990 skrev 2019-11-20 22:03:53 följande:

Jag känner också spänningar/hugg men tänker att det är växtvärk. Hoppas det är det!

Absolut, börjat slappna av igen lite efter igår haha :) Det blir nog bra det här.
  • barntokiggg
    stragge skrev 2019-11-20 22:22:26 följande:

Jag hade galen mensvärk från bim-2 till vecka 14 med sonen, helt normalt enligt bm :) ta inte ut något i förskott, försök att glädjas åt ditt plus <3

Tack så mycket för svar <3 Skönt att höra folk som är med om samma och det gått bra.
Svar på tråden BF JULI 2020