Inlägg från: FruKnäpposaurus |Visa alla inlägg
  • FruKnäpposaurus

BF JULI 2020

Jag hoppar gärna in här, gravid 4+0 enligt NC, vi lyckades med hjälp av NC på andra försöket, första barnet och just nu är det oroligt i min själ hur det ska gå de kommande veckorna.

• FruKnäpposaurus

Jag går in i vecka sex imorgon men mina symtom har börjat klinga av, mår fortfarande illa på morgonen, hade växtvärk förra helgen men nu knappt mol. Misstänker MA, ska till hölslsamtal et den 21 november, kan jag be om ett vul om symtomen fortsätter försvinna?

• FruKnäpposaurus
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 05:42:42 följande:

Hur svarar man på någons meddelande direkt så att meddelandet man svarar på syns ovan ens svar i lite mörkare text ? Jag är ny här på familjeliv , help a girl out!! <3

Du trycker på citera vid personens inlägg. Om du ser när inlägget är skickat "idag XX. Xx" och sen följer du den raden till höger. Förlåt för dålig förklaring. Lägger in en screenshot

• FruKnäpposaurus
    BeckaBecka skrev 2019-11-22 09:12:50 följande:

Såhär såg min lilla böna ut :) blev ju tillbakaflyttad, så är nu 8+0.

Nu till en annan mindre kul sak jag bara måste skriva av mig om: min sambo hade något av en panikattack igår, det kom även upp en del saker från hans barndom som jag tror utlöste det hela. Han fick liksom panik och sa bara att han känner att han inte kan bli pappa. Idag verkar de känslorna vara borta! Har någon varit med om något liknande?

Vår barnmorska pratade mycket om att det kan komma känslor från det förflutna, att man grubblar på barndomen och hur ens föräldrar varit och hur det påverkar en själv när man ska bli mamma och pappa. Det är viktigt att prata om det, allt är inte guld och grönska och det är helt okej.
  • FruKnäpposaurus
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 10:44:29 följande:

Vad har alla för symtom såhär i vecka 6? :)

Själv har jag mild mensvärk som kommer och går, är trött och drömmer mycket om nätterna. Lite svullen om magen oxå.

Jättemycket växtvärk, som svår mensvärk där det strilar ner i benen flera gånger per dag, går över efter ca 20 minuter. Hård i magen och ömma bröst. Morgonillamående fast inga kräkningar längre. Trött på eftermiddagen och kvällen, framför allt nu när jag vaknar av att jag har ont och måste använda värmedynan 20 minuter minst en gång per natt. Törstig och reagerar på vissa lukter, t.ex kanel med illamående och avsmak.
  • FruKnäpposaurus
    BeckaBecka skrev 2019-11-22 12:13:44 följande:

Tack för svaret, det gör mig lite lugnare. Man kanske ska prata med sin barnmorska som du säger. Han borde ju också kunna få stöd där.

Jo, jag vet inte men jag har själv ett bagage (inte med min familj, de är underbara, utan mig själv) och vår bm sa att det fanns kuratorer och psykologer att tillgå vid behov på deras mvc.
  • FruKnäpposaurus
    BeckaBecka skrev 2019-11-22 12:13:44 följande:

Tack för svaret, det gör mig lite lugnare. Man kanske ska prata med sin barnmorska som du säger. Han borde ju också kunna få stöd där.

Jo, jag vet inte men jag har själv ett bagage (inte med min familj, de är underbara, utan mig själv) och vår bm sa att det fanns kuratorer och psykologer att tillgå vid behov på deras mvc.
Svar på tråden BF JULI 2020