• Corros

BF JULI 2020

Anonym (Tror missfall) skrev 2019-11-17 11:51:19 följande:

Jag är helt ärligt riktigt ledsen. Hade en smärta i livmodern för två dagar sedan och var då tvungen att ta ett test igår som visade att teststrecket var starkare än kontrollstrecket. Idag hade jag lite mer smärta och tänkte jag tar en till för säkerhets skull och gissa vad. Test strecket är svagare.

Åh förstår att det känns jobbigt. Hoppas hoppas <3
  • Corros
    malinamf skrev 2019-11-21 12:58:22 följande:

Nu hoppar jag äntligen in här! Plussade för en vecka sedan men fick direkt en blödning... Men blödningen har slutat, testerna visar (peppar peppar) fortfarande positivt, mycket starkare positivt och veckorna ökar i veckoindikatorn så jag vågar nog hoppas att jag fortfarande är gravid! Fick en sådan blödning även när jag var gravid sist och den lille killen fyller snart 2 år :)

Håller tummarna för att det går bra för oss alla i den här tråden. Jag tycker de här veckorna är så jobbiga, jag är så mycket mer harmonisk när jag känner bebisen i magen <3 BF 24 juli!

Jaaaa det låter positivt! Välkommen!!
  • Corros
    malinamf skrev 2019-11-21 15:39:17 följande:

TACK! :) hur mår du? Några symptom än?

Ömma bröst främst, luktkänslig och ibland ingenting alls. Och overklighetskänslor?!! Hur mår du? måste ha varit en tuff vecka<3
  • Corros
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 05:44:32 följande:

Såhär såg mitt ultraljud ut i vecka 5, en liten prick bara!

Men vilken fin prick :)
  • Corros

För 9 dagar sedan fick jag ?vecka 2-3? på clearblue digital. Imorse testade jag och tänkte att det skulle blir 3+, men det står fortfarande på vecka 2-3. Känns inte alls bra :(

Jag är antingen i 4+5 eller 6+0 idag (hade spottings innan mens så jag vet inte vilken dag jag ska räkna).

Ska jag vara orolig?

• Corros
    LizzieP skrev 2019-11-23 10:55:23 följande:

Jag tycker clearblues digitala med veckoindikatorer är lite luriga... Jag litar inte på dem! Jag fick "inte gravid", samtidigt som rätt tydliga plus på analoga... Jag tror inte alls du behöver vara orolig <3

Tack<3

Så himla tufft med de första veckorna. Man är ett asplöv till och från.
  • Corros
    BeckaBecka skrev 2019-11-23 13:37:32 följande:

Mitt clearblue veckoindikator visade inte 3+ förrän jag var i 6+6 så jag skulle försöka tänka positivt :) och skit i testen eller ta ett nytt om typ 1 vecka. Det är skitsvårt, jag vet men de gör bara att man nojar mer.

Håller med. Ångrar att jag tog ett men sparar det nästa till om en vecka. Tack för pepp <3
  • Corros
    Solros2 skrev 2019-11-23 17:39:04 följande:

Jag tog förra fredag då jag va på +8 dagar försenad mens då visade 3+ Då änligt min sista mens var jag v 4+3

Tog ett nytt igår och även den visade 3+ vet att den visar inte mer än 3+ Även om jag är i 8 v men ville se att jag är fortfarande gravid har haft fler missfall innan !

Jag vet att +3 är max för cb. Blev bara ställd när jag är kvar på 2-3 veckor med nio dagars mellanrum med testen. Man försöker hitta säkra kort men det finns ju inga. Bara att vänta :)

Härligt att du är i v 8! Dit vill jag också :)
  • Corros
    malinamf skrev 2019-11-23 20:55:38 följande:
    Är också säker på att det kommer gå bra! Har hört innan att de är luriga... håller tummarna! <3
    Jag hoppas verkligen det. Tack <3
  • Corros
    staar skrev 2019-11-23 22:25:30 följande:
    En släkting till mig fick aldrig 3+ på sina test men var idag här med sin fyra månaders lilla pojke så testen stämmer inte alltid .

Jag själv reagerade också på att jag inte fick 3+ när jag "borde " Men jag bröt isär testen och såg en tydlig stegring innuti så då bestämde jag mig för att sluta testa och försöka slappna av och inte oroa mig även om det är svårt. Bestämt mig för att jag väntar barn och inte missfall och blir det missfall kan jag ändå inte styra över det.
    Tack. Näe det är helt omöjligt att få en försäkran om att det kommer gå bra, och det är väl det man letar i svaga stunder med dessa förbannade tester. Får jag missfall spelar det ingen roll hur starka strecken var ändå och oftast tänker jag att det kommer gå bra. Det är i svaga stunder. Sen när jag mår bättre så tänker jag inte på det alls. Hej berg- och dalbana..
  • Corros

Den här förmiddagen har jag mått så illa, det slog till sådär bara. Känner sig så otroligt gravid och bara ?nä nu kommer det funka jag känner det i hela kroppen?. Så jag tog fram mitt sista cb-test och kolla!!!!

Tack för all pepp igår hörrni. Så tacksam att man kan prata av sig här. Wiiiiiih!!!!!

• Corros
    SofieKristin skrev 2019-11-24 12:17:57 följande:
    Om du fått gravid på testet så lita på det och ta inga fler

På MVC kommer dom ju räkna ut exakt vilken vecka du är i. Är d första barnet brukar man få komma dit tidigt om man vill på hälsosamtal, tror jag var där typ i vecka 6 i förra grav. Och då räknade hon ut vilken vecka jag var i, BF etc. Så man kunde känna sig lugn.
    Nej fy nu köper jag inga fler, det här var sista jag hade. Har inskrivning och VUL strax innan jul så då får vi se :)
  • Corros
    Midvintersol skrev 2019-11-24 12:46:09 följande:

Hej!

Jag plussade för några dagar sedan och är beräknad till den 31 juli enligt app. Är vårt första barn om allt går vägen. Är så spänd!

Jag tänkte ringa barnmorskemottagningen i morgon, är det något speciellt man ska fråga om/efter nu första gången? Förutom att säga att man har plussat :D

Grattis! Nej du behöver bara boka tid för inskrivning. Om det inte är något speciellt du undrar över så kommer de fråga dig massor när du är där.
  • Corros
    malinamf skrev 2019-11-24 19:05:40 följande:
    Åh vad skönt! <3 ska du göra nått tidigt ultraljud eller blir det KUB som blir första? :)
    Ja det var väldigt skönt! Har bokat in ett VUL 19 december (bör då vara i v 8+4), om allt ser bra ut då tänkte jag berätta för min 10-åring i julklapp att hon ska bli storasyster. Hennes högsta dröm förutom en egen häst :)
    Hur kommer du göra?
  • Corros
    Naya skrev 2019-12-30 13:53:44 följande:

Någon här som varit på kub och fått ?dåliga? siffror? Jag fick 1:478 och är superorolig, ska nu gå vidare med NIPT (man blir erbjuden de i Skåne om man får under 1:1000).

Har ni några erfarenheter av att få så dåliga siffror??

Hej!

I stockholm får man nipt vid fall av under 1:200 så vilken skillnad det är. Spontant låter 1:478 som ett bra resultat, det är alltså 0,002% risk att ditt barn har kromosomfel. Min bästa vän fick 1:50 och när de testade vidare visade det ingenting. Så tänk att det är bra att du nu får nipt som verkligen kommer ge dig ett svar<3

Kub= De tittar på blodprov, UL och ålder så jag som är 38 kommer tex ligga på typ 1:3-400 pga min höga ålder.

I framtiden tror jag de kommer skrota kub och bara göra nipt - så man få svar och inte sannolikhet.

Kram
Svar på tråden BF JULI 2020