• staar

BF JULI 2020

LizzieP skrev 2019-11-15 10:23:46 följande:

Hej tjejer, skrev nyss i en annan tråd om spökstreck men jag skriver här också. Lyckan var total igår när plusset på bifogad bild kom. Hittade hit till er direkt. Idag tog jag ett CB digital som säger ?inte gravid?. Har någon varit med om liknande? Jag tycker det är ett relativt tydligt plus igår och jag känner mig onekligen på tjocken. Vad spökar med mig? Kram <3

Oj råkade visst citera fel inlägg först

Vilken tid på dygnet var det när du fick ett plus och vilken tid var det när det stod inte gravid? Det kan ju spela roll hur mycket utslag man får om man druckit mycket osv. Jag ser det som att du är gravid, jag har tagit många tester i mina dagar och aldrig fått ett sådant tydligt test om jag inte vart gravid. Stort grattis till din graviditet : )
  • staar
    LizzieP skrev 2019-11-15 14:17:33 följande:

Tack för ditt svar, det ger mig lite hopp! I den andra tråden konstaterade dem mest att det inte såg hoppfullt ut. Båda är tagna med morgonurin, dock olika förutsättningar. Kvällen igår (innan digital) drack jag mängder med vatten samt var uppe och kissade en gång på natten innan test. Kvällen innan plus-testet på bilden vart det endast lite vin (vi är på semester, och kunde i min vildaste fantasi inte tro jag skulle få ett plus nu). Jag tar nog ett nytt på söndagmorgon och tills dess följer jag alla era fantastiska plus-storier här och hoppas att jag snart kan haka på! Kram.

Ja det bästa är att avvakta även om det är otroligt svårt. Jag testar bara med digitala numera för då finns det inget att tyda. Men det kan spela stor roll att du drack mycket och kissade på natten. Jag håller tummarna till på söndag att det kommer stå " gravid " lycka till
  • staar
    Jgd skrev 2019-11-16 09:29:32 följande:

Är också gärna med i fb grupp om de finns någon eller om någon vill starta ????????

Det finns en startad som det står om tidigare i tråden. Är själv inte med än då det är för tidigt för mig men leta i tråden. Tror det startades ganska så todigt
  • staar
    Anonym (Kluven) skrev 2019-11-16 16:49:56 följande:

Har bf 2 juli och har blivit erbjuden att göra cellprov vid inskrivningen. Var 3 år sedan sist. Har läst att det ska vara ofarligt men blir ändå nojig.. Rädd att blöda och bli orolig för missfall eller i värsta fall få ett missfall då jag läst att vissa fått det dagarna efter ett cellprov. Även om det nu inte skulle bero på det. Hur tänker ni kring cellprov under graviditet? Kluven.

Jag fick göra mitt cellprov efter min graviditet 2013 . Det var inte ens snack om att de ville göra det när jag var gravid så du kan säkert skjuta på det om du känner dig mer bekväm med det. Det är ju inte många månader det handlar om
  • staar
    Lunne skrev 2019-11-18 00:58:51 följande:

Hej! Jag plussade i helgen och BF borde bli 28 juli. Vi har försökt i drygt 1 1/2 år, jag fick ett MA för ett år sedan och sen hände det ingenting så remiss för IVF skickades i veckan. Så detta var verkligen inte väntat :) Jag är också gärna med i Facebook-gruppen, så här skickat pm till dig stragge.

Jätte jätte grattis :)
  • staar

Är det någon annan som går runt som en zoombie på dsgarna men sover jätte oroligt på nätterna ? Jag vaknar flera gånger på en natt och är sedan helt slut på dagarna när man ska jobba osv.

• staar
    Ereya skrev 2019-11-19 21:23:50 följande:

Vår tråd heter "BF Juli 2020" och har en profilbild me en hjärtformad ballong. Ni kan ansöka om medlemskap så godkänner jag där. Annars skickar ni ett mail till mig med er mailadress så bjuder jag in er :)

Jag går jätte gärna med i ett senare skede. :)
  • staar
    Vårkärlekbarn skrev 2019-11-22 09:08:42 följande:

En fråga.. Ser ni 2 streck el 1?

Bm idag... Ja ser 2 sambo är tveksam..

Det helt klart 2 , stort grattis :)
  • staar
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 10:44:29 följande:

Vad har alla för symtom såhär i vecka 6? :)

Själv har jag mild mensvärk som kommer och går, är trött och drömmer mycket om nätterna. Lite svullen om magen oxå.

Jag har lite molande i "tjejmagen " mest på morgon och kväll. Ont i brösten och förbannat bra luktsinne tyvärr. Med dottern som blir sju i början av nästa år spydde jag jätte mycket från början till vecka 15 så jag hoppas lite att det kommer nu också för då känner jag mig konstigt nog tryggare. Måste sova middag minst en gång om dagen och sover väldigt oroligt på nätterna. Har vanligtvis problem med gallsten och nu är anfallen mycket tätare än vanligt. Har vart så orolig för att jag hade så mycket symptom men nu när jag skrev ner den inser jag att det var en hel del , haha . Kanske inte ska oroa mig så mycket för att den inte är som med dottern.
  • staar
    Ereya skrev 2019-11-22 20:37:34 följande:

Vill ni får ni jättegärna gå med i vår grupp, BF Juli 2020 som är dold för andra, det syns varken att man är medlem och gruppen går heller inte att söka på :) 

Skriv ett pm till mig med er mailadress kopplat till Facebook så lägger jag till er, vi är ett härligt gäng där nu som bollar allt mellan himmel och jord gällande graviditeten :) 

Jag vill jätte gärna gå med längre fram. Jag är rätt nojig över att någon man känner är med och ser det kommer ut på den vägen då vi vill hålla på det ett tag till
Svar på tråden BF JULI 2020