Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

BF JULI 2020

Lady K skrev 2019-11-08 20:22:52 följande:

Alltså jisses vilket illamående som kommit denna vecka för mig. Är helt i chock, tänk att graviditeter kan vara så olika! Mådde i princip inget illa alls med sonen och nu går all vaken tid åt till att fokusera bort kväljningar. Försöker tänka att det väl ändå är positivt att jag mår illa, det tyder ju på högt hcg iaf. I v 5+5 idag. Hur mår ni andra?

Mår rätt bra men jag mår illa på morgonen och då och då under dagen. Inte så att jag kräkts, men mer illamående än med dottern. Lite ömma bröst men de har däremot blivit dubbelt så stora.. Mja, hungrig och trött hela tiden typ. Kan bli rätt sur rätt snabbt också, hehe. 4+5 här. :)
  • Anonym (J)
    Canary skrev 2019-11-09 03:21:38 följande:

Vul igår visade graviditet som avstannat sedan 4+1, skulle varit 6+0. Så väntar bara på själva missfallet.

Alltså jag kan helt enkelt inte skapa ett foster som får hjärtslag.

Det känns helt kört. Fruktansvärt.

Tre missfall i år och har aldrig kommit till en viabel vecka 6...

Jag beklagar! :(
  • Anonym (J)

Idag är teststrecket tjockare och starkare än kontrollstrecket. Det är 4 dagar innan det blev så med testen när jag var gravid med dottern. :) Jag tror jag kan sluta testa nu!? På måndag blir det MVC också! :)
  • Anonym (J)

Lite dålig bild kanske, men i verkligen är det lite tydligare skillnad. :D

• Anonym (J)
    BeckaBecka skrev 2019-11-09 22:44:03 följande:

Fast då borde jag ju också fått 3+ eftersom jag var i v. 5+4 och det visade 2-3 veckor!? :(

Jag har läst om någon som inte fick +3 förrän 6+6. :D Jag har också läst om någon som tagit två samtidigt och då har ena visat 1-2 och den andra +3. Jag tror själv att jag avstår att testa digitalt nu då jag tog mitt första digitala i 4+2 och då sa det 2-3 veckor och jag vågar inte ta ett till. Nu fick jag en testlinje som var starkare än kontrollinjen på Testlagrets test idag också och detta var då som jag slutade testa med dottern (denna grav. händer detta 1-2 dagar innan det hände med dottern, ja - jag har gått tillbaka och räknat för jag antecknar allt, haha). Det blir lätt överdrivet, jag är själv en sån som testar hur mycket som helst. Men egentligen mår man ju sjukt dåligt av det!? Kram!
  • Anonym (J)
    BeckaBecka skrev 2019-11-09 22:44:03 följande:

Fast då borde jag ju också fått 3+ eftersom jag var i v. 5+4 och det visade 2-3 veckor!? :(

Btw, om jag minns rätt ligger +3-kriteriet på ungefär 2700 i HcG. Om du kollar HcG-charts kan du se att hormonet inte måste vara uppe i denna mängd tills vecka 7-8+0:)
  • Anonym (J)
    BeckaBecka skrev 2019-11-10 06:29:27 följande:
    Tack så mycket för alla lugnande svar. Tror jag väntar och testa igen tills jag varit hos BM. Jag har också starkare sträck än testlinjen på de andra test jag tagit.
    Jag tycker det låter bra. :) 
  • Anonym (J)
    Abba95 skrev 2019-11-11 20:57:17 följande:

Hej!:)

Ny här på familjeliv och behöver lite hjälp. Jag hade ägglossning söndag den 3/11.

Har sedan dess haft molande värk och tog idag ett graviditetstest på tok för tidigt. Men det visade starkt plus. Så köpte ett clearbluetest som visar antal veckor och då visade den 3+.

Är så himla glad men vågar inte släppa att det inte går ihop? Hur kan jag vara gravid i fler än 3 veckor när jag hade äl för 1 vecka sedan?

Låter högst orimligt. Du har nog blivit befruktad under förra cykeln, ÄL-tester kan visa positivt vid graviditet.
  • Anonym (J)
    solhatten skrev 2019-11-12 12:33:21 följande:

Usch va orolig jg känner mig, känner inte av nånting så känner mig inte gravid mer än att det drar lite långt ner i magen i blan, så svårt att vara glad när man inte tror på att det är sant

Vaknade upp utan illamående idag så jag gick i samma tankar. Sen tog jag en förmiddagsnap tillsammans med dottern och vaknade förstås upp med illamående. Symtom kommer och går, så är det ju. Med dottern hade jag typ noll symtom så jag försöker tänka att det gick bra ändå. :)
  • Anonym (J)
    Anonym (Fyrahjärtan) skrev 2019-11-13 07:34:15 följande:

Hjälp!!!

Mitt test nu på morgonen är mycket ljusare än det jag tog igår....är det kört nu???

Det kan ju vara tidigt också. Mina test stegrade snabbt efter BIM.. :) Har du provat eftermiddagsurin? Mitt morgonurin är värdelöst. Plussar som starkast från 12:00 på dagen och framåt kvällen. :)
Svar på tråden BF JULI 2020