Inlägg från: BeckaBecka |Visa alla inlägg
  • BeckaBecka

BF JULI 2020

Så tråkigt och höra om allas konstiga tester. Jag är också fortfarande orolig för mitt cb test. Ska till BM om en vecka och känns som en evighet :(

• BeckaBecka
    Lady K skrev 2019-11-08 20:22:52 följande:

Alltså jisses vilket illamående som kommit denna vecka för mig. Är helt i chock, tänk att graviditeter kan vara så olika! Mådde i princip inget illa alls med sonen och nu går all vaken tid åt till att fokusera bort kväljningar. Försöker tänka att det väl ändå är positivt att jag mår illa, det tyder ju på högt hcg iaf. I v 5+5 idag. Hur mår ni andra?

Jag har bara molande värk inget illamående, vilket gör mig orolig. Eftersom jag tog det där clearblue veckoindikator som visade 2-3 veckor och enligt min app skulle vara 5+4. Så har fortfarande panik över det!? :(
  • BeckaBecka
    Canary skrev 2019-11-09 03:21:38 följande:

Vul igår visade graviditet som avstannat sedan 4+1, skulle varit 6+0. Så väntar bara på själva missfallet.

Alltså jag kan helt enkelt inte skapa ett foster som får hjärtslag.

Det känns helt kört. Fruktansvärt.

Tre missfall i år och har aldrig kommit till en viabel vecka 6...

Beklagar verkligen, så fruktansvärt sorgligt :( jag ska ju till barnmorska på onsdag och ställer mig in på det värsta. Inte vågat ta clearblue veckoindikator igen efter den visade 2-3 veckor.
  • BeckaBecka
    qaswas122 skrev 2019-11-09 14:41:59 följande:

Hur mår ni och vad är era symtom?

För mig är tröttheten värst. Har nästan en förlamande trötthet. Sover drygt 9 timmar på natten, vilket inte räcker. Behöver också sova 1-2 timmar dagtid och mellan 20.00 och 22.00 hade jag kunnat somna sittandes om jag tillät mig själv.. Hemskt! :( 

Utöver det har jag ömma bröst och flytningar, men inte mer än så :) 

Som sagt har jag inte jättemånga symptom. Jag är också ganska trött, men kan ju också vara årstiden. Känner knappt något i brösten. Har mycket molande verk men som jag skrivit innan är jag så orolig efter att jag gjorde clearblue veckoindikator. Är det ingen som har erfarenhet av dessa?
  • BeckaBecka
    Gabriella123 skrev 2019-11-09 20:16:50 följande:

Jag tog också Clearblue med veckoindikator. Jag är i V6 (5+0) - vilket jag vet med säkerhet eftersom jag gjort IVF. Testet visade för mig v3+ (vilket innebär tre veckor från befruktningen). Så ditt test stämmer, eftersom graviditetsveckor räknas från senaste mensen och graviditetstest från befruktningen - vilket oftast är ca 2 veckor efter mensen. Hoppas du förstår min förklaring och inte oroar dig något mer. :)

Fast då borde jag ju också fått 3+ eftersom jag var i v. 5+4 och det visade 2-3 veckor!? :(
  • BeckaBecka
    Anonym (J) skrev 2019-11-09 23:21:14 följande:

Jag har läst om någon som inte fick +3 förrän 6+6. :D Jag har också läst om någon som tagit två samtidigt och då har ena visat 1-2 och den andra +3. Jag tror själv att jag avstår att testa digitalt nu då jag tog mitt första digitala i 4+2 och då sa det 2-3 veckor och jag vågar inte ta ett till. Nu fick jag en testlinje som var starkare än kontrollinjen på Testlagrets test idag också och detta var då som jag slutade testa med dottern (denna grav. händer detta 1-2 dagar innan det hände med dottern, ja - jag har gått tillbaka och räknat för jag antecknar allt, haha). Det blir lätt överdrivet, jag är själv en sån som testar hur mycket som helst. Men egentligen mår man ju sjukt dåligt av det!? Kram!

Tack så mycket för alla lugnande svar. Tror jag väntar och testa igen tills jag varit hos BM. Jag har också starkare sträck än testlinjen på de andra test jag tagit.
  • BeckaBecka
    qaswas122 skrev 2019-11-11 19:09:52 följande:

Alltså är det någon mer än mig som verkligen inte kan sova om nätterna? Jag vaknar allt mellan 2 och 10 gånger om natten, av olika skäl. Antingen behöver jag dricka eller kissa, eller så ligger jag obekvämt eller helt enkelt vaknar utan anledning.

Varit såhär nu i två veckor och jag tror att jag håller på att bli galen :( Någon mer?! 

Jag vaknar alltid en gång runt klockan 03.00 ibland för jag behöver kissa, ibland utan anledning. Lite jobbigt när man ska upp på morgonen, men det är väl bara att vänja sig :p
  • BeckaBecka
    LexKi skrev 2019-11-11 22:46:06 följande:

Jag har gjort IVF så då får man tidigt ultraljud för att konststera graviditeten.

Ja, du borde ju kunna få ett tidigt ul om du haft utomkveds kan man tycka. Hoppas du hittar någon mottagning som kan hjälpa dig!

Jag ska till BM imorgon och hon sa att jag kunde boka in det då, kostar 800:- men det är de ju värt :)
  • BeckaBecka
    SamiraBudva skrev 2019-11-12 08:00:04 följande:

Är lite orolig. Är på äl+16 och har inte det starkaste testet. Mina symtomer kommer och går, och igår hade jag inga symtomer alls. Är i 4+2. Vissa dagar mår jag illa och andra dagar inget alls. Vet någon hur dress test såg ut vid äl+15-16?

Inga negativa kommentarer tack.

Som jag nu lärt mig ska man ju försöka att sluta testa eftersom man blir uppstressad av det. Jag skrev ju tidigare om att jag fick 2-3 veckor med clearblue veckoindikator fast jag tyckte jag borde fått mer :( jag har inte testat efter det, vilket är skitsvårt. Sen till symptomen går mina också upp och ner, från dag till dag. Jag är också nojig att jag inte mår illa så jag hört att det är bra att göra det då det är ett tecken på att hormonerna stiger. Men man måste nog försöka påminna sig om att allt är så himla individuellt :)
  • BeckaBecka
    Anonym (Fyrahjärtan) skrev 2019-11-13 07:34:15 följande:

Hjälp!!!

Mitt test nu på morgonen är mycket ljusare än det jag tog igår....är det kört nu???

Mina test har också varit starkare på kvällen så håller tummarna för dig!!
Svar på tråden BF JULI 2020