Inlägg från: BeckaBecka |Visa alla inlägg
  • BeckaBecka

BF JULI 2020

Idag har jag varit på det första samtalet :) herregud så mycket som ska bokas in, nästan så man får ta ledigt från jobb. Jag ska på tidigt ultraljud nästa torsdag, håller verkligen tummarna!!

• BeckaBecka

Jag har också lyckorus nu när jag tog ett nytt clearblue veckoindikator, som jag egentligen inte skulle :p

• BeckaBecka
    Corros skrev 2019-11-14 20:03:33 följande:

Vilken app har ni för graviditeten?

Jag har testat många men tycker personligen mest om preglife :)
  • BeckaBecka
    LizzieP skrev 2019-11-15 10:23:46 följande:

Hej tjejer, skrev nyss i en annan tråd om spökstreck men jag skriver här också. Lyckan var total igår när plusset på bifogad bild kom. Hittade hit till er direkt. Idag tog jag ett CB digital som säger ?inte gravid?. Har någon varit med om liknande? Jag tycker det är ett relativt tydligt plus igår och jag känner mig onekligen på tjocken. Vad spökar med mig? Kram <3

Alla dessa test :( jag har ju själv tagit test ca varannan dag för att man är så nojig. Det måste ju vara så att alla graviditeter är så individuella och att det tar olika lång tid för alla att få starka plus och rätta stegringar. Nu är jag i v.8 (7+5) och börjar pusta ut lite men kommer säkert testa igen. De som tillverkar alla test måste tjäna en förmögenhet :p jag tänker att ett plus är ju alltid ett plus, så grattis!!
  • BeckaBecka
    Elsen skrev 2019-11-20 15:55:18 följande:

Kan man boka in ett tidigt ultraljud hos sin vanliga bm eller måste det finnas särskilda skäl för det?

Jag ska på tidigt ultraljud imorgon men får betala 800:-. Men det är det värt :)
  • BeckaBecka
    Solros2 skrev 2019-11-20 16:03:37 följande:

Är i v 5+1 jag har ont i magen ! Nån som har eller haft ? Blir orolig :(

Jag har haft mycket molvärk sen jag blev gravid, är i v. 9(8+3). Men man oroar ju sig hela tiden ändå fast man vet att det är normalt!!
  • BeckaBecka
    LizzieP skrev 2019-11-20 19:31:49 följande:

Hej! I vilken stad? Gissar på att det är olika för olika städer... Men Jag ska ringa och boka tidigt ultraljud imorgon :)

Jag bor i Skåne, vågar inte säga stad :)
  • BeckaBecka

Nu har jag varit på mitt första ultraljud, lite svårt att ta in faktiskt. Hjärtat tickade fint och man såg verkligen en liten, liten bebis :) jag blev bakflyttad från 8+4 till 7+6 så inte så mycket ändå!!

• BeckaBecka

Såhär såg min lilla böna ut :) blev ju tillbakaflyttad, så är nu 8+0.

Nu till en annan mindre kul sak jag bara måste skriva av mig om: min sambo hade något av en panikattack igår, det kom även upp en del saker från hans barndom som jag tror utlöste det hela. Han fick liksom panik och sa bara att han känner att han inte kan bli pappa. Idag verkar de känslorna vara borta! Har någon varit med om något liknande?

• BeckaBecka
    Vårkärlekbarn skrev 2019-11-22 09:08:24 följande:

En fråga.. Ser ni 2 streck el 1?

Bm idag... Ja ser 2 sambo är tveksam..

Jag ser absolut 2 streck :) Grattis!!
  • BeckaBecka
    FruKnäpposaurus skrev 2019-11-22 09:31:20 följande:

Vår barnmorska pratade mycket om att det kan komma känslor från det förflutna, att man grubblar på barndomen och hur ens föräldrar varit och hur det påverkar en själv när man ska bli mamma och pappa. Det är viktigt att prata om det, allt är inte guld och grönska och det är helt okej.

Tack för svaret, det gör mig lite lugnare. Man kanske ska prata med sin barnmorska som du säger. Han borde ju också kunna få stöd där.
  • BeckaBecka
    Anonym (Orolig) skrev 2019-11-22 23:25:10 följande:

Någon annan som fortfarande får ?molvärk? i vecka 8? Är i 7+5 idag och har fortfarande ont till och från... gör mig superorolig!!

Jag är i 8+1 och har mycket molvärk. Det gör även ont när jag hostar och nyser. Hon som gjorde ultraljud sa att detta var helt normalt, att det är livmodern som växer.
  • BeckaBecka
    Corros skrev 2019-11-23 10:41:44 följande:

För 9 dagar sedan fick jag ?vecka 2-3? på clearblue digital. Imorse testade jag och tänkte att det skulle blir 3+, men det står fortfarande på vecka 2-3. Känns inte alls bra :(

Jag är antingen i 4+5 eller 6+0 idag (hade spottings innan mens så jag vet inte vilken dag jag ska räkna).

Ska jag vara orolig?

Mitt clearblue veckoindikator visade inte 3+ förrän jag var i 6+6 så jag skulle försöka tänka positivt :) och skit i testen eller ta ett nytt om typ 1 vecka. Det är skitsvårt, jag vet men de gör bara att man nojar mer.
  • BeckaBecka

Hej alla!!

Jag har en liten annan fundering kring vad alla jobbar med? Eller, alltså hur ekonomin ser ut för er? Min sambo kommer ju plugga när jag är föräldraledig, har börjat tänka på hur det faktiskt kommer bli.

• BeckaBecka

Tack för lugnande svar från några :) Vill gärna höra från fler!! Är inne i nått katastrofstänk just nu, men tänker att det är ganska normalt...

Svar på tråden BF JULI 2020