Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

BF JULI 2020

feliciamaria24 skrev 2019-11-22 15:43:28 följande:

Molvärk verkar va vanligaste symtomet!

Någon som har varit gravid med bröst implantat ?

Jag har bröstförstoring sen 1 år tillbaka, undrar ifall de kan påverka om brösten växer/ömmar. Vet att man inte alltid kan amma men det kan man ändå aldrig garantera oavsett tyvärr..

Min sambos syster som nyss fått barn. Funkar finemang! Moderna bröstförstoringar blir inte problematiska för amningen direkt utan det är i vissa fall som bröstförminskning kan ställa till det. :) 
  • Anonym (J)
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 10:44:29 följande:

Vad har alla för symtom såhär i vecka 6? :)

Själv har jag mild mensvärk som kommer och går, är trött och drömmer mycket om nätterna. Lite svullen om magen oxå.

6+5 här.. Illamående! Dålig aptit och det gör bara illamåendet värre. :( Molvärk då och då, förstoppning, glömsk och klumpig, kissar ofta för det känns som att blåsan aldrig blir riktigt tom, cravings och jättetrött.. 
  • Anonym (J)
    BeckaBecka skrev 2019-11-24 21:53:34 följande:

Hej alla!!

Jag har en liten annan fundering kring vad alla jobbar med? Eller, alltså hur ekonomin ser ut för er? Min sambo kommer ju plugga när jag är föräldraledig, har börjat tänka på hur det faktiskt kommer bli.

Min sambo jobbar som industrisanerare och tjänar rätt bra. Jag var studerande när jag blev gravid med dottern och jag har haft SGI från en fd. tjänst som låg på 75%. Jag får alltså inte ut så jättemycket men vi klarar oss väldigt bra i månaden ändå. Vi har delat upp utgifterna så att det passar oss. Nu kommer jag vara studerande återigen när detta barn kommer så jag antar att det blir samma visa igen. Det har som sagt funkar superbra så stressa inte över det. En bebis kostar mindre än vad man tror, speciellt om man ammar, det blir värre sen när dom blir ett år och uppåt. Cool
  • Anonym (J)
    feliciamaria24 skrev 2019-11-25 08:46:32 följande:

Anonym (K) : min oro var inte att jag inte fått mage än, jag vet att de kommer senare, sa endast att jag ser fram emot magen.

Min oro var att jag gått ner i vikt och är äcklad av all mat. Vet att även de e vanligt , ville mest höra om nån annan är i samma sits. Tack @BDN och @Lizziep för svar <3

Har också gått ner 1,5 kilo ungefär! Denna gång är jag rätt så illamående och äcklad av all mat! :( Däremot vet jag att viktnedgången/snål viktuppgång inte är nåt att oroa sig för.. Med dottern gick jag upp 1 kilo redan i vecka 7 men sen gick jag inte upp mer än 2 kilo till under resten av grav, varav jag gick ner ett kilo strax innan BF trots att jag åt som en häst (och mycket onyttigt) under den graviditeten. När hon kom ut vägde hon normalt och det gjorde även moderkakan osv. Lätt att fixera sig på vikten men försök att inte göra det. Kroppen vet vad den gör! <3
  • Anonym (J)
    Värmlandsjänta1 skrev 2019-11-25 13:11:13 följande:

Hej, + starkt på ett gravidtetstest i lördag och helt plötsligt förstår jag mitt illamående 24/7. Det är första barnet och jag gick in i v. 7 (6+0) idag. Beräknad FL enligt appen är 19/7-2020

Det var inte planerat och vi båda två är ganska chockade och försöker förstå vad som händer just nu. Har pratad med BM och ska dit på mitt första besök senare i veckan.

Har också IBS och känner att min IBS har blivit värre

Allt är nytt för mig och vet inte riktigt hur allting ska vara. Iallafall till min fråga.

Igår natt fick jag ett hugg i mitt underliv, inte i livmodern utan i underlivet. Efter det när jag gick på toa hade jag blodblandade flytningar. Senare hade jag molvärk i underlivet i ca 10 min. Sen var allting lugnt och det hände inget mer. Imorse vaknade jag och hade en liten molvärk i livmodern. Ska jag vara jätterolig eller är detta vanligt?

Vanligt! Väldigt många gravida har små blödningar i början. :) Så länge det inte eskalerar kan du nog ta det lugnt!
  • Anonym (J)

Vi har varit på VUL! En liten bebis med tickande hjärta syntes. Den mätte i princip exakt med min vecka! En dags skillnad bara. :)

• Anonym (J)
    SugarSugar skrev 2019-11-26 13:15:26 följande:

Härligt! :D Måste ha varit en fantastisk känsla att se! Nu längtar jag ännu mer till mitt. Ska på mitt tidiga UL om exakt en vecka.

Ja, det var jättekul att se! Trots att jag känt mig ordentligt gravid så känns det ju tomt därinne än så länge. Förra grav. (som slutade i missfall) var det tomt vid första VUL och jag var rätt rädd för att få se en tom livmoder även denna gång.. Men icke sa?.. <3 Önskar dig lycka till! Det kommer gå jättebra!
  • Anonym (J)
    Solros2 skrev 2019-11-26 13:25:44 följande:

Härligt!! Jag fick inte göra nån VUL ! Konstigt! Kommer göra en TUL men den görs först v12+4-15+0

Idag är jag i v 6+0 enligt min app!

Lycka till nu med graviditeten

Tack! <3 Jag ringde och frågade om jag kunde få ett VUL pga. oro i och med det långdragna missfallet i somras. Dom hade tid för mig idag och bonus på att det gick på mitt frikort så jag behövde inte betala nåt! :D

Tillväxtultraljud så tidigt? :D Visste inte att man gjorde det! Trodde man gjorde ett vanligt UL alternativt KUB den veckan. Vad spännande ändå! :)
  • Anonym (J)
    Solros2 skrev 2019-11-26 20:08:34 följande:

Så bra!! Jag bor i Västra Götaland och de erbjuder en tidigt TUL så det är bra det ! Men har långt till det är också orolig för misfall men inget att göra bara vänta och se !

Jag förstår! :D Det är så olika beroende på län! Jag har MVC och förlossningsvård inom Kungsbacka/Varberg (Halland) och här erbjuds KUB i vecka 12 eller tidigt, vanligt ultraljud i vecka 13 och sen RUL vid 18-19. :)
  • Anonym (J)
    Lunne skrev 2019-12-08 19:51:24 följande:
    När jag fick MA i vecka 8 förra året hade vi sett hjärtslag 4 dagar tidigare. Denna gång hoppas vi att det går vägen, här varit och sett hjärtslag men tyvärr blir jag ju inte särskilt lugnad av det =/
    Fyfan. Jag är livrädd för MA. Hellre få ännu en spontan abort. Såg hjärtat i 7+2 och då var allt i sin ordning. Gjorde det med dottern också och då gick det ju bra. Nu var jag dum nog att plocka fram dopplern i vecka 8+0 för att prova hitta hjärtljuden men hittade inte ett skvatt. 9+0 idag. Jag är inte så nojig över det i sig, för jag vet ju att det kan vara toksvårt och speciellt med den typ av doppler jag har (inte en sån där bra Sonoline B eller liknande) kombinerat med att jag ändå har ett BMI på 37 så det är en del fett i vägen (för övrigt är jag sjukvårdsutbildad och har kompetensen för att använda en doppler, dock finns det ju inga garantier såhär tidigt). Försöker ha is i magen. Men visst har tanken slagit mig 1, 2 kanske 9 gånger! :/
Svar på tråden BF JULI 2020