Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad blir det för mat?

Vanilj och hallonyoghurtar, några finare fudgebitar. Känner inte för att laga mat idag och rätt kalorimängd för dagen har jag nog nått upp till ändå. 

• Mayjel

Baguette med kebabröra och saltsyrliga feferoni.

Jag stekte en högrevsburgare och delade sen upp denna i små bitar att ha till. De snålar ganska mycket med kebabstrimlorna och jag ville ha en riktigt köttig smörgås idag. Var så gott så Tungan ute

• Mayjel

En egengjord baguette nyss. Fylld med en majonnäsröra med kycklingbröst och ugnsbakat bacon. Toppade med lite picklad rödlök och körsbärstomater.

Nån mer här som bara älskar picklad lök och grönsaker i övrigt? Den där härliga blandningen av sött, salt och surt från ättikan. Kittlar dödskönt i både kistan, gommen och på tungan Glad

• Mayjel

Ädelostpaj med bacon, broccoli och minitomater. 

Efteråt en lite finare milkshake på vaniljglass, champagnesorbet, mjölk och en skvätt Curacao-essens. Sött och gott. 

• Mayjel

Vodkapasta. Fast jag använder ingen riktig vodka i utan tar istället alkoholfritt vitvin och lite vodkaessens. En spansk apelsinpudding till efterrätt som jag dock köpt färdig och inte gjort själv. Crema Catalana är gott.

• Mayjel
    Thelma82 skrev 2024-11-22 14:54:18 följande:

Gratinerad fransk löksoppa

Mmm 😋 Löksoppa är gott det .
  • Mayjel

Pizza med oxfilé och gorgonzola samt pommes frites med smälta cheddarostskivor från Väddö. Har haft nog med fastedagar nu och det är lördag. 

• Mayjel
    Thelma82 skrev 2024-11-25 15:05:31 följande:

Hamburgare i salladsblad till mig. I bröd till maken.

Kör du på lite nyttigare alternativ med hamburgaren då? Låter bra Glad 

Själv brukar jag växla mellan normala måltider, lite onyttigare varianter och att fasta. 
    Just idag blir det fastedag eftersom jag åt mina paradsmörgåsar igår med vitt bröd, herrgårdsost, kokta nötrullar, en egengjord äpple och rödvinsröra samt lite picklad rödlök och färsk gurka på toppen. Väldigt gott men inte så nyttigt med kombinationen vitt bröd, majonnäs och ost. 
  • Mayjel
    Thelma82 skrev 2024-11-26 12:26:16 följande:
    Låter jättegott! 

Jag äter lchf-inspirerad sedan flera år tillbaka. Inte strikt men byter ut bröd, pasta, ris, potatis 😊
    Det gör du helt rätt i. Man klarar sig lika bra utan de där tillbehören, om inte bättre rentav. 
  • Mayjel

Varmt citronvatten. Imorgon blir det en kycklingbaguette från Subway. En liten bara.

• Mayjel
    Jennifer99 skrev 2024-11-30 21:13:22 följande:

Ost och skinkpaj 

Vad gott! Det ska jag äta nu ikväll, med ädelost. Julost till första advent passar väl rätt bra tycker jag.

Blev smörgåsar igen förut. Med Havartiost, grillade kycklingskivor, en vitvinscoleslaw med riven ananas, morot och vitkål. Och igen så toppade vi med lite picklad rödlök. Så härligt sötsur. 
Svar på tråden Vad blir det för mat?