Vad blir det för mat?
Vanilj och hallonyoghurtar, några finare fudgebitar. Känner inte för att laga mat idag och rätt kalorimängd för dagen har jag nog nått upp till ändå.
Vanilj och hallonyoghurtar, några finare fudgebitar. Känner inte för att laga mat idag och rätt kalorimängd för dagen har jag nog nått upp till ändå.
Gulaschsoppa med lite gräddfil vid sidan av.
Baguette med kebabröra och saltsyrliga feferoni.
Jag stekte en högrevsburgare och delade sen upp denna i små bitar att ha till. De snålar ganska mycket med kebabstrimlorna och jag ville ha en riktigt köttig smörgås idag. Var så gott så
En egengjord baguette nyss. Fylld med en majonnäsröra med kycklingbröst och ugnsbakat bacon. Toppade med lite picklad rödlök och körsbärstomater.
Nån mer här som bara älskar picklad lök och grönsaker i övrigt? Den där härliga blandningen av sött, salt och surt från ättikan. Kittlar dödskönt i både kistan, gommen och på tungan
Ädelostpaj med bacon, broccoli och minitomater.
Efteråt en lite finare milkshake på vaniljglass, champagnesorbet, mjölk och en skvätt Curacao-essens. Sött och gott.
Vodkapasta. Fast jag använder ingen riktig vodka i utan tar istället alkoholfritt vitvin och lite vodkaessens. En spansk apelsinpudding till efterrätt som jag dock köpt färdig och inte gjort själv. Crema Catalana är gott.
Gratinerad fransk löksoppa
Pizza med oxfilé och gorgonzola samt pommes frites med smälta cheddarostskivor från Väddö. Har haft nog med fastedagar nu och det är lördag.
Hamburgare i salladsblad till mig. I bröd till maken.
Varmt citronvatten. Imorgon blir det en kycklingbaguette från Subway. En liten bara.
Ost och skinkpaj