• larssonc

BIM December 2019

Jag hoppar in här från novembertråden. Bim idag och negativt test så bara att invänta mensen.. får se om vi hinner med ett försök denna månad. Sambon opererar hjärtat 6/12 så får se om han kommer orka med. Det är en operation via ljumsken så kaaaanske kommer orka. Bim runt den 27/28.

• larssonc

1/12 - Pewc, Snarttrettiochtrevar89

2/12 - Nixtie

3/12 bobbycar92, pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, Mamma2014, En sladdis?

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191

11/12 - Smuffsan, MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315,

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595

Plussat:

FruA2019

Hoppas på sladdis

• larssonc
    Patzy90 skrev 2019-11-30 16:43:45 följande:

Fast nu blir jag lite förvirrad. Du skrev ju i novembertråden idag att det är positivt och att det är starkare idag än typ igår. Att både du och din sambo det ett streck...

Har aldrig skrivit att det är positivt. Skrev att jag såg att streck som var starkare än det tidigare early jag tog. Undrade om fler såg det men är i princip ingen kvar i novembertråden.

Jag tog ett early i torsdags där jag såg en skugga men antog att det var ett spök. Sen tog jag ett vanligt igår som var blankt. Ett nytt vanligt imorse som var blankt och då hoppade jag över hit för antog att det var kört. Hade ett early kvar som jag tog bara för att efter att jag hållit mig i fem timmar och nu tycker jag att jag ser ett streck som är starkare än det early jag tog i torsdags. Så jag laddade upp det här med för att se om någon såg eftersom novembertråden typ är tom. Men ja, både sambon och jag tycker vi ser men sen kan man lätt få testögon när man gärna vill få ett plus..
  • larssonc
    MsSuzyLee skrev 2019-12-10 18:07:30 följande:

Jag börjar tycka att det här med att mäta tempen börjar bli superintressant. Om jag fattat det rätt måste man göra det typ direkt man vaknar? Och varje dag.. Det har jag inte gjort :) men testade bara att ta tempen nu på kvällen, för skojs skull. Den visade 36,1. Min vanliga temp (som jag också tagit helt random i mina dagar) brukar vara runt 36,4. Så då blev jag ju genast orolig då jag läst om att man ska ha högre temp än vanligt om man är gravid.

Sen läste jag om implantationsdipp. Är det någon här som vet hur det fungerar? Hur länge man har den dippen och så...? :)

Nu har jag ju inte tempat mig alls regelbundet. Men det är en ovanligt låg temperatur för mig.

Tempen på kvällen säger tyvärr ingenting. Bara tempen på morgonen precis efter man vaknat som är relevant :) tempen på morgonen brukar alltså vara högre än vanligt när man är gravid.

Implantationsdipp brukar ske på äl+7-10. Då sjunker tempen en dag för att nästa dag vara hög igen.

För att tempen ska säga något måste du tempa varje dag på morgonen, direkt när du vaknar. Du ska ha sovit minst 4 sammanhängande timmar och ta tempen samma tid varje dag (+-2 timmar) och sovit ungefär lika många timmar varje natt. Så det är en del som ligger till grund för att tempen ska stämma :)
  • larssonc
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-12-18 19:27:46 följande:

Någon annan med BIM 27e? (Orkar in bläddra bakåt) Jag tempar inte eller nåt sånt men har en app som räknar ut när jag borde ha ägglossning och den brukar stämma väl med hur det känns i kroppen. Tror att jag har noll eller ingen chans den hör månaden egentligen. Appen säger ägglossning den 13e men hade inte sex förrän den 15e.

Men jag har svart bälte i att vara skengravid så likt förbannat kommer jag väl sitta där dagarna innan bim och inbilla mig ALLA tänkbara symptom.

Jag har bim den 28e och hade äl den 13e. Fick glad gubbe den 12e + äggviteflytningar och vi fick till det då. Sen äggviteflytningar och en jäkla molvärk den 13e. Den 14e kom temphöjningen. Vi fick bara till det en gång men hoppas det räcker. Om du hade känningar runt den 15e så spelar ju inte det någon roll vad appen säger :) hade ni sex några dagar innan den 13e är ju era chanser också goda! Håller tummarna!
  • larssonc
    Hadt skrev 2019-12-19 11:42:16 följande:

Hur mäter CBs testa tidigt? :)

10 mäter dom ifrån men ör hopplösa tester. Ger ofta spökstreck tyvärr. Bara förra månaden fick jag två.. Så skulle rekommendera andra tester för mer säkert resultat :)
  • larssonc
    Hadt skrev 2019-12-19 11:42:16 följande:

Hur mäter CBs testa tidigt? :)

10 mäter dom ifrån men ör hopplösa tester. Ger ofta spökstreck tyvärr. Bara förra månaden fick jag två.. Så skulle rekommendera andra tester för mer säkert resultat :)
    Hadt skrev 2019-12-19 12:41:08 följande:

Vilka tester rekommenderar du? Helst som jag hade kunnat köpa i butik någonstans idag haha! :)

Jag vet inte om det finns några bra testa tidigt i butik faktiskt. Bäst är tester med röd färg (minst chans att få spök med dom, lätt att se om det är färg eller grått streck = spök). Använder inte gärna blå. RFSU finns ju testa tidigt men fått rätt många spök av dom också. Predictor early är bra för testa tidigt men dom måste man beställa. Så i butik tycker jag om apotekens egna tester :) men dom är inte testa tidigt..
Svar på tråden BIM December 2019