Inlägg från: Anonym (Drömmen om syskon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Drömmen om syskon)

BIM December 2019

Vad tror ni tjejer? Kan de vara så att LH toppen va den 4e?

Patzy90 skrev 2019-12-06 17:38:17 följande:

4/12 visar lh ökning så troligen äl den 5/12. Dock svårt att säga om du inte vet om du haft temp ökning eller inte.

Jag funderar på om jag har äl idag då jag fått en tempdipp. Kommer se de om några dagar om tempen stiger men känner mig ärligt osäker. Brukar få super stark äl test dock har jag inte använt de på några månader för o pröva "låta de ske naturligt" (funkade självklart inte) men redan andra dagen jag tog äl test (4/12) så blev de ganska starkt så trodde ju att ett super starkt test skulle komma den 5e men nää.. Nu har de bara blivit svagare så funderar på om de va de typ :O hade 36.43 dagen de blev starkt på testet (4e) o idag den 6e en dipp till 36.07.
    Patzy90 skrev 2019-12-07 20:00:45 följande:

Då är det ingen äl temp höjningen håller in sig till mens.Känner mig väldigt påläst då jag står fast vid det. Eftersom jag använder natural cycels och läst alla artiklar där om äl. Om den sjunker så går det inte att fastställa om man har haft en äl eller inte..

Nu tycks de dock som att minmillis hade rätt :) jag har använt NC i över ett års tid så vet hur det funkar men va mest osäker då LH testen betedde sig annorlunda mot va de brukar göra :) NC satte ut min ägglossning på fredagen när temperaturen sjönk och har satt LH+ på onsdagen och LH- på torsdag och fredag.

Dumt, korkat och desperat. Jo tack jag vet men jag känner att jag vill ge de en sista chans innan jag ger upp.

Jag va med i bim december förra året med. Jag sa "tänk att få börja 2019 med en bebis i magen" nu sitter jag här och tänker samma tanke. Tänk att få börja 2020 med en bebis i magen. Jag har nyligen fått veta att jag fått hypotyreos efter min senaste förlossning. De kan mycket väl spela in i varför jag inte blivit gravid trots de gått ett år. Med min dotter som nu ligger och sover blev jag gravid på andra försöket.

Jag har provat de mesta för att hjälpa mig o bli gravid. Provat att låta de ske naturligt och strunta i allt vad som heter ägglossnings test och temperstur mätningar för att slappna av o njuta. Har provat att gå all in med tester och olika tabletter som ska öka chansen. Provat ligga varannan dag. Provat ligga ofta. Provat yoga, låta sperman ligga kvar. Trycka i tabletter i gubben. Strunta i kaffe. Ja ni förstår nog hur galen jag blev en period där när plusset vägrade komma. Min lutealfas har blivit kaos sedan min förlossning med dottern o pendlar mellan 8 och 13 dagar. För några månader sedan läste jag om att progesteron kräm kan hjälpa mot defekt lutealfas och köpte genast hem. Men vågade inte ta. Den har med andra ord stått helt orörd i flera månader men nu har jag fått nog. Sverige får inte sälja den längre då de inte riktigt har koll på hur kroppen tar upp progesteron genom huden. Prat om att de kanske kan påverka fertiliteten på sikt. Samtidigt har jag innan denna informationen kom ut hört så många kvinnor som berättat att den här krämen har hjälpt dem bli gravida efter att ha försökt lång tid utan att lyckas. Jag har tänkt att prova min kräm denna cykeln. Mitt sista försök innan jag ger upp och ansöker om hjälp. Det finns säkert dem kvinnor som läser de här o tänker att jag är korkad. Men finns förhoppningsvis kvinnor som läser och förstår mig. Kvinnor som kanske också känner att de provat allt och att de aldrig kommer komma ett plus. Jag ger de ett sista försök.

hundenhubbe skrev 2019-12-15 10:50:45 följande:

Fick typ lite ont i magen när jag läste dehär. Tycker så synd om dig och jag förstår verkligen din sits! Har man försökt så länge kan jag tänka mig att man tillslut blir desperat! Jag börjar känna efter bara ett halvår att om de inte tar sig nu måste jag börja med något drastiskt för man blir så jäkla less!! Att det inte bara kan funka... och denna stora besvikelse varje gång man kissar på dendär stickan och tror att kanske kanske de tog sig ändå Men nää.... förstår dig precis och stort lycka till <3 tar det sig inte denna gång sök hjälp, sett att de går för flera efter dom fått hjälp!

Tack för att du tog dig tid att läsa min text! Ja desperat känner man sig nu. Att de ska vara så svårt med något som egentligen borde vara enkelt. :( hoppas de tar sig för dig denna cykeln med! Min största önskan är nu ett plus till jul
Svar på tråden BIM December 2019