• MsSuzyLee

BIM December 2019

Halloj!

Första gången jag skriver här på familjeliv :) Har BIM om en vecka (15/12) efter att ha haft ett tidigt mf förra månaden. Så jag är inte helt hundra på BIMdatumet, men räknar som att det skulle ha varit en vanlig mens förra månaden, försenad med 4 dagar...

Har den där molande känslan nere i magen och öm i ländryggen. Mådde också lite illa igår och iförrigår. Hoppas på bättre lycka den här gången :)

Vi har försökt i 8 månader och jag är 36 år.

2/12 - Nixtie

3/12 pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, En sladdis? , Barbrastrei

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191, jenno0

10/12 - Loea

11/12 - MW90

12/12 - Mirum, FELT, s0ff

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina

15/12 - MsSuzyLee

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn, erla91, Snarttrettiochtrevar89

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595, Pewc

Plussat:

Linnmal

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Smuffsan

Bobbycar92

• MsSuzyLee
    solkakan skrev 2019-12-08 09:27:18 följande:

Jag tycker mig känna lite molvärk men det kan bero på något annat. Jag är så nyfiken på att testa men just nu är det alldeles för tidigt. Jag köpte clearblue testa tidigt och funderar på att ta det nästa lördag fast egentligen vill jag testa ännu tidigare. Min bim är på söndag den 15:e, NC har ändrat sig ifrån det jag tidigare uppgav i tråden. När tror ni att det är vettigt att prova testa tidigt?

Åh, jag undrar exakt samma sak! :)

Har också BIM 15/12 :D
  • MsSuzyLee
    Tjoppa12 skrev 2019-12-07 16:30:57 följande:

Måste molvärk kännas som liknande mensvärk? Jag menar, gör den oftast det..ni som haft det tidigare ? Har hela dagen känt dova "smärtor" som är mer irriterande än onda. Inte som mensvärk då man får en riktig värk

Jag hade sån dov värk i ungefär en vecka innan BIM förra månaden. Det visade sig att jag var gravid, men det slutade i missfall bara 4 dagar senare. Jag brukar inte ha jätteont vid mens, men tyckte ändå inte att det riktigt kändes på samma sätt. Den dova värken kändes mer... fokuserad... eller vad man ska säga. Och ju närmare BIM jag kom, ju mer blev det en tryckande känsla. Som att något faktiskt höll på att bli större därinne. Det gjorde inte ont utan bara... molade... :)

Så kändes det för mig, den gången. Det är kanske olika från gång till gång och person till person? :)

Håller tummarna för dig!
  • MsSuzyLee
    solkakan skrev 2019-12-08 21:06:19 följande:

Oj såg ditt meddelande nu, superspännande. Hur ska du göra? Ska du ta ett testa tidigt?

Alltså det är så himla lockande. Men ska nog försöka vänta och se om det blir nån mens innan jag testar. Eller? Jag är kluven! :) Förra månaden testade jag ganska svagt plus på BIM+2. Men sen blev det mf två dagar senare. Vill ju inte få ett negativt test bara för att jag testat för tidigt.

Hur ska du göra? :D
  • MsSuzyLee
    Tjoppa12 skrev 2019-12-08 21:48:38 följande:

Oooh spännande ändå. Jag har tappat hoppet lite när alla skriver att det känns som mensvärk för exakt så är det inte för mig. Lite som ett tryck, ibland gör det ont på vissa punkter. Kände du också så? Jag kan ana den ibland, inte så jag störs av den, så jag har typ intalat mig själv att det inte beror på graviditet . Att då borde det göra ondare typ. Löjligt, jag vet ju inte hur det känns att vara gravid så jag kan ju inte bara intala mig att det inte är nåt heller.

Trodde inte jag skulle känna något idag, men det gör jag. Inte lika mycket dock.

Imorse vaknade jag dock upp dyngförkyld, kan man bli det i samband med grav ? Nu letar man alla tecken

Och beklagar ditt missfall och håller tummarna för att det går vägen nästa gång <3

Tack <3

Alla har ju olika smärttrösklar och kroppar fungerar ju olika. Men för mig var det tydlig skillnad från mensvärk. Även fast det var liknande så var det ändå skillnad. Så svårt att beskriva. Men mer som ett tryck med lite öm känsla. Kan inte minnas att det gjorde ont.

Jag blev helt igentäppt i näsan också! :)

Jaa jag vet. Minsta lilla förändring uppmärksammar man.

Hur känns det idag?
  • MsSuzyLee

Jag tror att jag fick en nidblödning idag :) det var en extremt liten blödning, typ en droppe. Men hade exakt likadant förra månaden, när jag blev gravid :D

Är 8 dagar efter ÄL idag, om allt är som vanligt. Förra månaden kom den lilla blödningen dag 5 efter ÄL. Jag gör inga test eller mäter temperatur, utan räknar bara dagarna från mens. Så är ju inte helt pålitligt på dagen kanske :D

Spännande är det i alla fall :)

• MsSuzyLee
    solkakan skrev 2019-12-09 20:14:43 följande:

Oj oj spännande. Jag hade nidblödning förra gången när jag var gravid men det höll i sig i tre dagar och var en vecka tidig än vad mensen skulle vara. Denna gången är det inte ett spår av det vilket får mig att tvivla.

Har för mig att jag läst att det är vanligare att inte få det än att få det :) min kanske inte ens va någon, va så ytterst lite. Men hoppas!
  • MsSuzyLee
    Anonym (Evc) skrev 2019-12-09 22:51:50 följande:

Hej! Har följt tråden men inte givit mig till känna tidigare. Vet inte egentligen när bim mer än att det borde vara någon gång häromkring.

Har ni lust att skriva om ni ser något här? Jag tycker mig se ett svagt streck men vet inte om det är hjärnspöken...?

Jag ser ett svagt streck! :)
  • MsSuzyLee
    Hoppas96 skrev 2019-12-10 13:12:33 följande:

Jag tro

Tack att jag äntligen fått plus bim+3 <3

GRATTIS :D
  • MsSuzyLee

Jag börjar tycka att det här med att mäta tempen börjar bli superintressant. Om jag fattat det rätt måste man göra det typ direkt man vaknar? Och varje dag.. Det har jag inte gjort :) men testade bara att ta tempen nu på kvällen, för skojs skull. Den visade 36,1. Min vanliga temp (som jag också tagit helt random i mina dagar) brukar vara runt 36,4. Så då blev jag ju genast orolig då jag läst om att man ska ha högre temp än vanligt om man är gravid.

Sen läste jag om implantationsdipp. Är det någon här som vet hur det fungerar? Hur länge man har den dippen och så...? :)

Nu har jag ju inte tempat mig alls regelbundet. Men det är en ovanligt låg temperatur för mig.

Svar på tråden BIM December 2019