Inlägg från: Anonym (..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (..)

BIM December 2019

myownworstenemy skrev 2019-12-14 12:42:15 följande:

Har en fråga om alkohol. Jag är på BIM+5-6 någonting och vet såklart inte om jag är gravid. Jag dricker alkohol ytterst sällan men nu ska jag på en tillställning med alkohol både ikväll och på måndag. Hur hade ni gjort med alkohol? Är det självklart att inte dricka eller är det snarare löjligt att tänka på det innan jag ens vet om det blir något? Det gör mig inte så mycket att avstå, det är mer att andra har en tendens att märka det och kanske blir misstänksamma. Jag vet inte... Hur hade ni gjort?

Men om du är på bim+5-6 bör du väl kunna gravtesta dig?

Jag själv hade avstått från det att jag började försöka skaffa barn.. Vad andra tycker och tänker om dig att du väljer att dricka alkoholfritt oavsett anledning kan kvitta! Du kanske går på penicillin, inte kände för det just då... Ja vad som helst :) så stå på dig om du känner dig minsta osäker <3
  • Anonym (..)
    myownworstenemy skrev 2019-12-15 00:02:12 följande:

Jag menade ÄL+5-6, inte BIM! Är uppenbarligen lite förvirrad idag. Hade dock gärna varit efter BIM istället!

Jag bryr mig inte så mycket om vad folk tycker utan vill mest inte att de ska börja misstänka att jag är gravid eller försöker bli gravid. Även om många säkert anar det. Men jag kan alltid skylla på att jag har tagit Treo eller något. Idag blev det bara vatten.

Misstänkte att det var det du menade :)

Förstår vad du menar att man kanske inte vill att alla ska misstänka eller fråga.. Men som sagt det kan ju finnas fler anledningar till att man inte väljer att dricka :)

Håller alla tummarna att plusset kommer snart!
Svar på tråden BIM December 2019